20 Ağustos 2014 Çarşamba

9 Ay Taksitle Mutluluk






Bir gün ama berbat bir gün iş çıkışında kafam sepet gibi , duyularımın tamamı isyanda gönlüm hapishane türküleri söyler iken binadan çıkar çıkmaz elim telefona gitti ve kardeşlerimden birini arayıp " ne gündü beaa" demek istedim, pasını atarsam ışıldayabilecek bir an zarfında rahatlayacağım küçücük bir nefes alabilmek umuduyla.















Dün gibi aklımda..Merter'de her tarafı bina olan, yeşillik diye kaldırımların arasından fışkırmış isyankar 3-5 çimen tanesine kaldığımız berbat bir yerdeydik. Binanın önünde düttürü bir havuz vardı ama orada olduğu için yine de minnetardım sebepsiz. Havuzun yanında elimi telefona atmışken birazdan ona kavuşabilecek olmanın  keyfiyle Selin'i düşündüm. Hayat, SÖ ve SS olmak üzere ikiye ayrılmıştı çoktan. Selin'den Önce yaşam taslaktı..Selin'den sonra ben yoktum ama mutluydum.Daha güzel bir şey için tırpanlamıştım özgürlüğümü: anneydim. Sonra düşüncelerim birbirini kovalamaya devam etti. Tombik elleri bir gün incelecek o da genç bir hanım olacaktı.Büyüyecekti.Hayat ona da dik yokuşlar çıkartacaktı.Selin kimi arayacaktı o zaman?






Elim telefondan geri gitti , günün tüm yorgunluğu omuzlarımda ama kıyıdan uzaklaşan bir geminin görünümünde gittikçe küçülmekte idi.

Bir gün Selin anne olacaktı ama sevincini paylaşacak bir kardeşi olmayacaktı. Çocuğu ne teyze ne dayı diyemeyecekti. Ben ölecektim (sanırım) ..Özer'de öyle.Onu seven dostları etrafını saracak ellerini tutacak ama acısını anlayacak çocukluk anılarının bir parçası olan kimsenin tamamlayıcılığından yoksun olacaktı. 




Eve gittiğimde allak bullaktım ama kararımı vermiştim.

Tam 9 ay sonra Nehir doğdu :-)


Beste tammış güfte eksikmiş ..onu anladım.



Bugün Bursa'dan İstanbul'a dönerken onları izledim tüm yorgun hüznüme rağmen.Önce kahkahaları paylaştılar,sonra beni kaynattılar gözümün içine baka baka.Sonra sabah erken kalkmanın mahmurluğu çöktü üzerlerine.Tüm konuşmadan anlaşacak kadar gönlü bütünleşmişler gibi sessizce tamamladılar birbirlerini..Nehir uyuyuverdi ablasının kucağında...ablası uyuyuverdi kardeşi kucağında.



Bir sürü saçma ve bir sürü hata dolu olmalı ömrümde...ama çocuklarıma baktığımda tereddütsüz bir gülümseme yayılıveriyor yüzüme. Fukara ömrümde 9 ay taksitle aldığım en güzel şey onlar.



Varlıklarına şükür









10 yorum :

  1. sen çok güzel annesin kadriye
    çok güzel de insan,
    genlerin uzayıp gitmeli yıllara
    sevgiler sana kocamandan ve güzel çocuklarına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beceriksiz ama olanı ile mutlu bir anneyim ben aslında Havva. Genlerim :-p senin bloğunda parıldattığın minik güzel ayrıntılarla hayatın ana temasını yakalayabilsin ve güzellikler uzun yıllara yayılarak bizlerle olsun diliyorum. Sevgiler bizden sana kocaman

      Sil
  2. Dokuz ay taksitle lafına çok güldüm sen ne yaratıcı ne gönlü zengin ne tatlı bir insan ve annesin yaa iyi ki arkadaşımsın ve iyi ki yollarımız kesişmiş😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş'um, seni taksitle bile almadım direkt hayatımın ödül bonusu olarak rastladım ve olup olmadığın her yerde dediğim gibi :harika bi dostsun sen.İyi ki , çok iyi ki kesişti yollarımız...

      Sil
  3. Vallahi, ben bu yazıyı okurken bir garip oldum. Etkilendim açıkçası...
    Her şey o kadar apaçık ortada ki... İyi ki de Nehir doğmuş.
    Üç kardeşiz ve iyi ki de kardeşim var diyorum. Buradan anneme ve tüm annelere sevgiler! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgören gönül gözüne sahip bir birey yetiştiren annene bizden de selam ve sevgiler Ersin. Evet haklısın,yaşantımızın her anında tüm içtenliğimizle biz de aynı şeyi söylüyoruz:İyi ki geldin Nehir...

      Sil
  4. Merhaba adaşım ve hemşerim:) Ne güzel anlatmışsın kardeşliği ve ne iyi yapmışsın kızına kardeş yaparak. Allah uzun, mutlu ömürler versin inşallah. İyi ki varlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kadriye, tüm sevdiklerimiz huzur ve mutluluk içinde yaşasınlar ki bizim de mutluluğumuz tam ola :-) Çok teşekkürler

      Sil
  5. Şu saatte ağlattın ya beni Deniz!!! Rimelim akacak Allah seni ne etmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam ben sana , canım benim yaa :-)) Mutlu gözyaşların olsun hep e mi?

      Sil