22 Ağustos 2014 Cuma

İmdat...Ama Çok


Selin , özel bir çocuktu.


İlk kelimelerini okuduğunda 2 yaşına basmamıştı.
3 yaşına geldiğinde benim kayıtlı olduğum forumlara kaydoluyor, sevdiği resimlerin linkini veriyordu vs vs vs
Çoğu zaman bilemedim onunla ne yapacağımı
Anneliğin verdiği güdüyle onu delicesine sevmek ve korumak iyiydi ama yine içgüdülerim avaz avaz tek ihtiyacının bu olmadığını söyledi bana hep.
O pedagog senin bu pedagog benim gezdim durdum. Çocuğun bir sorunu yok, ben doğru mu davranıyorum beni düzeltin eğitin dedim.
Çok da faydasını gördüm.Her doğrunun dosdoğru olmadığını, yanlış bildiğimiz şeylerin doğruların anahtarı olabileceğini,Selin'i üzenlere kafagöz dalmamın Selin için de benim için de iyi bişi olmadığını filan öğrendim mesela. Şüphesiz ki en doğru şey kardeşinin olmasıydı, Nehir'in varlığı ikimize de çok şey öğretti, hayatımızda bir çok şeyi düzeltti.

Selin , anaokuldan itibaren Türkiye'nin en iyi okullarından birinde eğitim gördü. Ve bu sene 9. sınıf yani TEOG senesi oldu.

Şimdi önümüzde bir çok kapı var. Tıpkı Alice Harikalar Diyarında masalında olduğu gibi her kapı başka diyara açılıyor. Üstelik Alice Harikalar Diyarındaki manyak Kupa Kraliçesini aratmayan birileri tarafından yönetilen ülkede... Hepsinin ayrı doğrusu var ve her seçiminde kazandığı şeylerin yanında tercih etmediklerinden dolayı kaybettikleri olacak. Özel okula mı gitse (eğitim sistemi sihirbazın şapkasından habire tavşan çıkartmak gibi) en iyi 3 devlet okulundan birini mi seçse. Gelecekle ilgili hayallerinin net olmasını bekleyeceğim yaşta değil ki kararın belirleyiciliğini ona bıraksam. 

Bi okul var..mezunları genelde ingilizce tıp kazanıyor  eve yakın ama Selin onu istemiyor

Bi okul var , yine eve yakın ve gittiği okulun devamı anadolu lisesi ama hep aynı camia,farklı kazanımlara gitmeliyim diye onu da istemiyor

Bi okul var, hakkında harika şeyler de duyuyoruz çok kötü şeyler de duyuyoruz. Şüphesiz güzel bir vizyon veriyor ve iyi öğrencileri var ama Selin düzeyinde eğitim almış biri için özellikle yabancı dil konusunda beklemek  beklemek beklemek demek.Eve ne yakın ne çok uzak

Bi okul var, Almanca eğitime geçecek ve Almanya'daki okullar tarafından  üniversite hayatında desteklenip kapılması muhtemel ama Selin yurt dışında Amerika ya da Kanada ya da İngiltere istiyor...Almanya ilgimizi çekmiyor.Eve yakın filan değil

Bi okul vardı..onun sınavını kazansa artık Selin'i hiç düşünmeyecektim ama o bu sene test çözmek yerine tumblra kendini adadığı için yeterince hızlı değildi. Sınavını kazanamadı ve böylece hayatında ilk defa bir sınavda birinci olmak şöyle dursun sınav kazanmamış oldu. Şahane bir şamardı.Bütün sene ettiğim nasihatlerin yapamadığını yaptı.Müteşekkirim.

Bi okul var, tüm saydıklarımdan farklı bir eğitim veriyor ama çok eski değil yani kanıtlanmış başarısı sonucu yok ama iyi temelleri var...önünde çok güzel kapılar açıyor ama farklılıkları büyük risk bizim için. Garantici türk halkı genlerim isyan ediyor, yavrumun kanatlarına rüzgar olabilme arzum beni kamçılıyor.

Bugün TEOG yerleştirme sonuçları açıklanacak ve ben ne yapacağımı bilmiyorum.

Tanrım, lütfen kızım güzel ve aptal olsun çünkü bu dünyada bir kızın olabileceği en iyi şey bu (yıllar önce izlediğim bir diziden...)

Güzel bir Cuma..hadi yaşayalım



16 yorum :

  1. üzgünüm kadriye
    kızın hem akıllı hem güzel
    üzgünüm kadriye bir seçim yapacaksın
    üzgünüm kadriye aklın biraz da öbür şıkda kalacak
    üzgünüm kadriye ben sana fikir veremiyorum
    ama tahmin diyorum ki;2 yaşında neler yapmaya başlayan bu güzel kız,9.sınıfta sen ne yapsan da kendi kararını verecek.
    hayırlı olsun,hiç bir seçim yanlış değildir bence,çünkü seçilmiştir.
    sevgiler güzel kadın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymak istediklerini değil; duyman gerekenleri söyleyebilme cesareti olan insanlar olmalı yanında [Can Dündar]

      Havva,
      Sevgiler çok güzel kadın :-)

      Sil
  2. Sıkma canını....Hakkınızda hayırlısı mutlaka olacaktır....
    3 yıldır üstüste SBS sonucu beklediğim için benim bünye alışkın bu heyecana... sonucu bildir çok merak ederim.
    Sizin için Hayırlısı neyse o olsun Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SBS'zedeler ayrı bir boyut...içinde olmadığım halde germişti beni o sistem, siz nasıl çıktınız altından? Sonuç netleşince paylaşırım Sertaç, çok teşekkürler güzel temennin için.

      Sil
    2. Sertaç Selin'i buraya kaydettirdik bugün.Zamanın olur da diteyi inceler ve fikrini söylersen çok sevinirim:

      http://horizonkoleji.com/

      Sil
    3. İstanbul da ki okullar hakkında hiçbir fikrim yok Kadriye
      Okulda önemli ama çocukta bitiyor herşey korkma Selin başarır
      Hayırlısı olsun sevgilerimle

      Sil
    4. Kadriyecim Koleje baktım Sitesi gayet güzel..Çift diploma vermesi çokkk güzel.Öğretmenlerinin çoğu yabancı dil açısından gayet iyi...Tekrar söylüyorum Selin başarır :)

      Sil
  3. Selin 3 yaşındaydı sanırım bizim evde parfümün üzerindeki yazıyı okuyup gökmeni şaşkına uğrattığında:)) hiç unutmuyorum bana gelip sebuş bu kız okuyor demesini:))
    Dilerim seçim ne olursa olsun Selin için en ama en hayırlısı o olsun.. bu düzeni bozuk dünyada hep şans ve başarı onunla olsun..
    özledim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen deyince hatırladım Gökmen ile bu hatırayı. Ay Sebuş, dirsek dirseğe yaşayanların paylaşamadıkları derinlikte paylaştık yaşamlarımızı seninle hep..çocuklarımız ve biz. Bir viraj ki kocaman.Midem buruluyor, heyecanlanmayayım diyorum olmuyor.Allah hepsine kendileri için en iyi olanı versin.

      Ankara'ya gelecem..özlem o boyutta

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. ne güzel istediğiniz bi sonuca ulaştınız sanırım,öpüyorum o kuzucuğu
      sevgiler
      mutluhaftasonu

      Sil
  5. E hadi şimdi güzel postlar başlasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlasın..bu akşam telafi ederim söz :-) Anılmak ne güzel şey çok teşekkürler

      Sil
  6. merak etmiyorum desem yalan,çok mu meşgulsün?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yürekten çağırma beni..diyen Ümit Yaşar'ı uyandırdın içimde.Elim gitmez olmuş ama bu akşam yazarım söz.Andığın aradığın için teşekkürlerrrrr

      Sil