23 Eylül 2014 Salı

Homur Homur..

 
Selin 6 yaşındaydı. Anaokulunda " karada-havada ve vedenizde yaşayabilen bir canlı türü" sormuşlar sınıfta. Selin'de atılmış "dedeemm". Öğretmenler kalakalmış.Tatlı sorularla konuyu açmaya çalışınca anlamışlar ki emekli olduğunda kendisine bir kayık alarak dünyanın en akıllıca işini yapan babamın balıkçılık macerası torununu çok etkilemiş.E anladık, balık tutarken yüzüyor ama havada yaşaması nasıl oluyor dediklerinde ise "e uçağa binince uçuyor işte" deyivermiş.
 
Senelerce eğlencemiz oldu bu bizim. Çocuk algısının masumiyeti, gözümüzün önündeki mucizeleri görmeyişimizdeki ısrarı gözümüze sokuşları hep saygı ve dikkatle karşıladığımız bir durum oldu. Balık çeşitlerini sayarken "kalabalık" diyen sevgili kızım, hayatın aslında hep gülünesi bir şey olduğunu öğretti bize.
 
O yıllarda ve sonrasında daha iyiye nasıl gider her şey, çocuklarımıza daha ne erebiliriz diye geleceğe gözlerimizi dikmiş hevesle çabalarken bugün savunmada ve elimizdekini yitirmeme çabasındayız. 10 yaşındaki çocuklara yapılanları sevmiyorum, özgürlük adı altında sokuşturulan şeyleri de sevmiyorum.
 
Renkli dünyalarında huzurla yaşayan mutlu çocuklar yetiştirmek
ve ülkeme hayırlı insanlar verebilmekti amacımız. Eğitim hayatında yaşadığımız sorunları, yapılanları, geldiğimiz noktayı sevmiyorum.

10 yorum :

  1. kadriye,
    bugün kendi adıma düşündüğüm şey,evladımızın olmaması acaba bizim ödülümüz mü? gibi şeyler oluyor.
    ve inan bana dua ediyorum çocuk yetiştiren anne ve babalar için,
    acaba çağın gerisinde olduğumdan mı böyle düşünüyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva,

      Geçenlerde Balzac'ın "Suyu Bulandıran Kız" romanından kısa cümlelere yer vermiştim Mai'de. Onlardan biri de şu: Çocuğu olmayanların bir çok zevkten haberi yoktur ama onlar bir çok acıdan da kaçmış olurlar.
      Yani diyeceğim o ki, seni o kadar iyi anlıyorum ki......Allah çocuklarımıza sağlık ve iyilik dolu güzel birer ömür versin...ama en başta da şu nefes almaları bile zararlı olan adamları-avaneleri ile alsın uzay boşluğunda bir yerlere bıraksın. Çok amin.

      Bi de hangi çağın arkasındasın güzelim:cilalı taş devrine döndük biz :-(

      Sil
  2. Eminim hayat çocuklar ile sizlere bir çok şey öğretmiştir.
    Allah isteyen herkese nasip etsin, diyerek sana içten sevgilerimi gönderiyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin çok teşekkürler. Görmek isteyene uçan kuşun kanadında da mesaj var. Görebilen ve anlayabilenlerden olmak en güzeli olurdu.Sevgiler :))

      Sil
  3. Ne masumca bir yanıt.
    Diretmeye çalıştıkları şey kesinlikle özgürlük değil. Rahat bıraksınlar ufku açık çocukları, hayata baktıkları çerçeveyi daraltmaya çalışmasınlar artık.

    YanıtlaSil
  4. Elbette özgürlük değil bu... ya da kötülük yapma özgürlüğü yaşanılan şey.Liselere emzirme odası yapılması gündeme geldiğinde yer yerinden oynamadı ya bu ülkede...yuh olsun dediklerimden biriydi.Onu yapmasınlar bunu yapmasınları geçtim ben iki çocuk annesi olarak direkt :yapmasınlar hibişi sadece gitsinler diyorum.

    YanıtlaSil
  5. Daha bu kayıt zamanı yaşadığınız işkence dolu günleri, çocuklara yapılan ZULMÜ unuttular da hasretle beklenen bir bez parçasını koyuverdiler önümüze!

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. nası akıllansın deep,ha bire yeni özgürlük haberleri alıyoruz,şükür ki ortaokul kızları da özgürleşti

      Sil
    2. En iyi öğretmen yanan elmiş..biz eli yandığı halde akıllanmayanlar yüzünden kül olmak üzereyiz ama bitmeyen öyküde umut tükenmezmiş. Ortaokullu özgür kızlar ve marifetmiş gibi yanında yürüyen ebeveynler, yurt hayatında bırakıp unuttum sandığım ne vecizleri dile getirmeme-hatırlamama sebep oldu bir bilseniz.Tahammül edemiyorum zulmün cahilliğin bu boyutuna.

      Sil