21 Kasım 2014 Cuma

Dağlar Yerinde Dursun


Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır günümdeyim.
Of çekmeyişim o yüzden.

Eşek kadar oldum, anne özlemi bu kadar olmamalı dimi ya?
Maalesef...annemi özledim hem de çok.
Özleyecek,özlenesi bir annem olduğu için şükrede şükrede,dağlar ardında olsun sağ olsun salim olsun diye diye özledim.
Mis gibi sabun kokan ellerinin başıma değişini, yosun rengi gözlerinde bahar bahar sevgiyle beni süzüşünü özledim.
Özledim diyorum ya...özlem değil bu çok ötesi.İçimde bir şey acıyor, kokusu geliyor burnuma.Üzmeyeyim onu diye yalandan telefon açıyorum :

-Anne salçalı bifteğin dibine soğan...nasıl ytapılıyordu bi anlatır mısın?

Demiyor bana 20 senedir evlisin,yemek programlarında çalıştın ,bin kere pişirdiğin yemek nasıl bilmezsin demiyor. 5 yol ağzında trafik polisi o, tüm aileyi düzenliyor ,herkeslere yetişiyor , koşturuyor ama düdüğü ağzından indirip anlatıyor." Bak şimdi..." anlattığını dinleyen kim.Sesi ılık ılık aksın gönlüme, kurudu nehirlerim,soldu çiçeklerim.

-salçayı ne kadar koyacaaam?

Ayağında sallardı beni.Uyumayayım diye çaktırmadan kendimi çimdiklerdim.Ninni bitince başımı kaldırır "bi daaa" derdim. Hep gülümserdi annem. Gözü güzel, gönlü güzel annem.

Çok özledim..ama dağlar yerinde dursun.

ne görsem ötesinde hasret çektiğim diyar/ kavuşmak nasıl olmaz ;madem ki ayrılık var ...demiş şair.

Kavuşacağız elbet..sabır.

Öyle de özlenesi bir kadındır ki. 

5. katta oturuyoruz, şen kahkahası birinci kattan da duyulabilir.Kızdı mı Tazmanya canavarı gibi bir karış boyu ile fırtınalar estirebilir.Sevdi mi dağlar denizler kadar, sildi mi tozunu zerresini bırakmaz.Bana kitap yollasana der, hayata merakı hiç bitmez. Yeni yemek tarifleri denemekten, masasını salatasını süslemekten haz alır. Bilir annem yaşamayı, savaşmayı,sevmeyi bilir.

Severim onu çok.

Ne iyi olurdu bugünlerde yanımda olsa.

Yok..dursun dağlar yerinde çekmeyeceğim of filan.
Ofların hepsi içimde..Karadeniz'e gideyim..salıvereceğim denizimin maisine.

Sonra dalacağım onun dünyaları içine alan güzel gözlerinin büyüsüne...

Çok özledim çoook!






18 yorum :

  1. ufff ama ağlatcan şimdiiii yaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naapacaz:ağlamicaz :-)

      Özleyecek ne çok şeyimiz var,biz ne çok zenginiz diyecez...şükredecez.
      Yine de...
      Burnumun direği sızlıyo..ağlarsak beraber ağlayalım haber ver :-)

      Sil
  2. oy kuzucum benim:(
    ne mutlu ki özlenesi özlenecek bir annemiz var evet..
    ondandır şımarık şımarık salçalı bifteği bildiğin halde bilmiyormuş gibi yapıp sorular sorman,
    ondandır çocukça haller içerisinde şımarmalar,
    ondandır sen ne yaparsan yap onun hep ama hep yanında olacağını bilmen,
    ondandır bizim hala çocuk kalışımız,,
    allah sağlıklı uzun ömürler versin de biz hep çocuk kalalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "ondandır bizim hala çocuk kalışımız,,"

      10 yaşındakilere bile çocuk ruhlu eleştirileri getiren ruh hastalarının olduğu ülkede 40 lı yaşlarda ve içinde bir şeylerin çocuk kalabilmesi ne büyük lüks di mi Sebuş'um. Ne güzel anlattın sevginin de özlemin de güzelliğini..ellerin dert görmeye

      Sil
  3. Allah kavuştursun Kadriyecim tez zamanda
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm sevenleri güzel ve sevinilesi sebeplerle doğru zamanda kavuştursun inşallah Sertaç..çok amin çoook :-)

      Sil
  4. :))
    kıymetini bil ki kadriye,
    ne istersen sorabilir,cevabını alabilirsin:)
    şımarabilirsin halini anlayan annen var,ben daha fazla bişey yazamayacağım
    sevgiler
    Allah kavuştursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva,

      Özlemin daha ne boyutları var dye düşünmeden yazdım bunu of of diye diye. Galiba bilmeden bencillik de ettim biraz. Hep sevdiklerimizle geçsin ömürler,benden sana koooskocaman sevgiler.

      Sil
    2. ben bu yorumumu akşam yemeğinden sonra gevşemiş uykulu bir ruh hali ile yazdım.sabah gözümü açtığımda ise aklımda ilk sen vardın.kızım dedim kendime ne eşeksin sen!kızcağız anacığına sevgisini,özlemini paylaşmak istemiş,sen de kıymetini bil derken dövseydin bari!tüüü sana dedim kendime.
      kadriye bazen iyi bişey benim gbi dilinin kemiği olmayan insanların ağzından dan dun diye çıkabilip kötü haline gelebiliyor.yani amacım seni yermek değil sırtını sıvazlamakdı.kusura bakma,hem anneciğinin,hem anneliğinin tadını çıkar.
      çok tatlısın seni seviyorum:)

      Sil
    3. Havva çok güzel kadın, instagrama bir video koymuş... Orada Çakır'a seslenirken bir kaç kelime duydum. Ah dedim ne içten, ne sıcak bir ses... Daha çok sevdim. :) Ben merak ederim, sesleri ses tonlarını?

      Sil
    4. Ana?! Ben de bakayım,çok merak ettim ve evet o çok güzel bir kadın bence de. :-)))

      Sil
  5. Sabah sabah ilk beni mi düşündün :D :D :D :D :D
    Oley :-p )))

    Beni yerdiğini düşünmedim Havva; bir çok insanda bilmeden yaraya (yaralara) tuz bastığımı ve bunu düşünebilmem gerektiğini düşündüm sadece.Nazik ve sevecen açıklaman için teşekkürler. Sen çok tatlı bir hatun kişisin biliyor musun?

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Kadriye, bir şey itiraf etmem gerek ama kırılma-üzülme lütfen.
    Senin annen senden bile güzel. Şu son fotoğraftaki "varlığa" bakar mısın? Ben varım diyor sanki hep sanki yeryüzünde olsam da olmasam da hep var olacağım diyor. Sizin için hep güleceğim diyor.
    Umarım en kısa zamanda kavuşursun anneciğine. Bende üç gün ayrı kalsam özlüyorum benimkini...
    Sevgilerimi yolladım sana-size. :)

    YanıtlaSil
  7. Ersin sen ne tatlı sözlü, ne güzel duygularla bezenmiş birisin yaaaaaaaa...
    Canımın cananına etmişsin en güzel iltifatları.Darılır kızar üzülür müyüm hiiiççç?
    Sevgiler bizden sana olsun e mi?

    YanıtlaSil
  8. Başlığa ve içeriğe ayrı ayrı vuruldum. Okudum etkisinden kurtulamadım. Ayrılık kelimesi sadece uzaklıktan ibaret olsun, Allah yokluğunu hissettirmesin. Ellerinden öpüyorum sarı çınarın.

    YanıtlaSil
  9. " Ayrılık kelimesi sadece uzaklıktan ibaret olsun" duaların dileklerin en güzeli ..ne kadar hoşuma gitti, ne kadar içimde yankılandı anlatamam. Çok teşekkürler ve emin ol, yanına gitsen sormadan sorgulamadan seni de sarardı annem. Gönlü zenginleri, gönlü güzelleri bilir o.

    YanıtlaSil
  10. Oldum olası dayanamam
    Ana özlemini anlatan hikayelere.
    Bir sebep bekler halde akmaya hazır
    Gözümün kenarındaki yaşlara,
    Bundan ala sebep mi var akıvermeye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bahar,

      Her Dev'in bir kış bahçesi var ama hepsine gelmez bahar
      Şanslıyım ki gözleri bahar bir annem, gönlü bahar dostlarım var

      Sil