18 Aralık 2014 Perşembe

Tutunamayanlar - Oğuz Atay





Kitabı nihayet dün akşam bitirdim.

Derhal unutmak istiyorum
Ve biliyorum ki asla unutamayacağım.....

Tutunamayanlar'a sevgili Gonca  bir sohbetin akışında bahsettiğinde karar verdim okuyayım diye. Hep aynı tarz kitap okumayı sevmiyorum. Jane Austin'in ardından Tess Gerritsen'i okuyup zihnimi Balzac ile dinlendirmek sevdiğim bir şey. Tutunamayanlar'ı da öyle çok bilip arayarak değil, bu değişiklik arayışı ile aldım.

Ne okuyabildim
Ne elimden bırakabildim.
Ne akıp giden sürükleyen bir kitaptı
Ne sıkılıp bırakabileceğim.

Öldürdün beni Selim Işık
Öldürdün beni Turgut
Ve Olric

Kendimden bu kadar cümle bulmam ürkütmeli mi beni?
Bilemiyorum Olric..zaman gösterecek.

Aşağıda kitaptan alıntılar-unutmak istemediğim için bir kenara not ettiğim cümleler var.
Başka kayboluşlarda kendimi bulduğumda yine paylaşmak üzere...hoşçakalın

İmza:
Gerçek bir  disconnectus erectus

*  *  *  *  *  *  *  * 


  • Kendini çözemeyen kişi , kendi dışında hiç bir sorunu çözemez.



  • Kişisel değer saydığımız şeylerin, toplum baskısı ile edinilmiş sahte nitelikler olabileceğini hiç bir zaman aklımızdan çıkartmamalıyız.



  • Tanrı usıg baştan alır

O tuşinir yerge çünki


  • Kelimeler Yalnızlığı anlattı ve Yalnızlığın içinde eriyip  kayboldu.



  • Sonsuzluk, yalnız Allah'ın dayanabileceği bir güçlüktür.



  • Bir yerde söz biter;iki kişi karşılıklı kendilerini tekrar etmeye başlar. Yeni başlayan ilişkiler bile eskir böylece.



  • Bugüne kadar söylediğim her sözü geri alıyorum. Konuşmayı da bir unutabilsem. Yeni bir dünya var , anlıyor musun Olric? Her şeyi geride bırakmak gerekiyor.



  • Hürriyet kötü bir kavram Olric. Öyle, anlattıkları gibi özlenecek bir ortam değil. Bu hürriyet kulağıma kötü şeyler fısıldıyor Olric. Duymak istemiyorum.



  • Ölümü bilerek yaşamak istiyorum Olric. Yaşamanın anlamını bilmek için, ölümün anlamının karanlıkta kalmasını istemiyorum.



  • Günahlarımın ağırlığına dayanamıyorum Olric.Neden beni uyarmadın?Buna hakkım yotu efendimiz.Öyle güzel gürlüyordunuz ki..



  • Onların küçük yaşantılarının içerisinde ben de küçülmedim mi Olric?Ucuzluk bana da bulaşmadı mı?Hayır efendimiz.Öyle içten yaşadınız ki.Bu kısa süren aydınlıktan yararlanamayacaklar ne yazık ki.Acıtmayan karanlıklarına dönecekler.



  • Odaya biri girse belli etmeden huysuzlanır ve tekrar yalnız kalıncaya kadar yaşamazdı.



  • Bütün rüyalar artık birbirine karışıyor Olric.Düş ve gerçek arasındaki çizgi siliniyor.




  • Anlıyorum efendimiz.Anlamasan da olur.Kimse anlamasa da olur.Gerçek hürriyet budur.Ben anlıyorum.Anlamasam da olur.



  • Hayatımın başı ve sonu belliydi.Hiç olmazsa ortasını kaçırmamalıydım.
  • Gülmek, onun için bir korunma aracıydı.Bunu geç anladığım için de cezamı çekmeliyim Olric.


18 yorum :

  1. Lise yıllarımda okumuştum, bazı monologlar hala aklımda. Okuyup da "Beğenmedim." diyene rastlamadım henüz.

    YanıtlaSil
  2. Ta lise yıllarında okudun öyle mi?Harikasın.Ekşi Sözlük'te yazılanları okuyordum ben de Burcu.Bir "Tututnamayanlar" sayfası var bir de "Tututnamayanları Bitiremeyenler" sayfası :-))

    YanıtlaSil
  3. ben tutunamayanları bitiremeyenler sayfasına dahilim o halde:))
    hala başucumda dediğin gibi ne bitirebildim nede vazgeçebildim..
    kitaptan alıntılar ise harika ve ötesi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neresinde kaldın ise bi gayret bitir o halde Sebuş'um. Sen de benim gibi olmuşsun, en uzun zamanda okuduğum kitap bu oldu.Belki kafa yorgun artık ve işlergüçler yoğunluğu var..ama yine de oku bence bi denem.Alıntıları beğendiğine sevindim ayyy :-))

      Sil
  4. Bitirememistim kuzenim elimden almisti kitabin yarisinda hala o bitircekte ben okuyacagim. :) Okumak istiyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzen 15. bölümde nokta ararken kaybolmuştur bak ben söylemiş olayım :-)
      Şaka bir yana..okuyun hala merak aklınızdayken ..sevgiler

      Sil
  5. Hemen gidip edinmeli o halde, merak ettim şu Olric'i :) Yalnız ekşiyi de bir okuyayım, ve mutlaka bitiremeyenleri de okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aliye'm hepimiz Turgut'uz hepimiz Olric'iz.Ekşi'ye bakarken otomatik olarak aklıma sen geldindi zaten.Bak bakalım kitabı okumaya seni ikna edecekler mi?

      Sil
  6. Yıllar önce okumuştum..şimdi kitaplığıma bakayım yeniden hatırlamak için ...sanırım beni fazla etkilememişki unutmuşum...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge, okuduğun yaş dönem bir hayli etkiliyor sende bıraktıklarını.Benim bu kadar etkilenişim de belki bu etkenlere bağlı biraz ama Oğuz Atay'ın kesinlikle sıradan olmayan bir beyni kesinlikle sıradan olmayan anlatımı var.Hayatı böyle algılayabilmek böyle görebilmek için ne gerekli diye düşündüm.İnanılmaz bir beyin mi,farklı işleyen çarklar mı,yoksa çoğunluktan farklı olduğu için hasta diye nitelendirilen bir akıl mı?

      Sil
  7. Sevgili Kadriye ben çok uzun yıllar önce okuduğum için hatırlayamadım ..onun için etkilememiş dedim yaş kemale erince unutuyorsunuz sevgili arkadaşım..kafalar çokkkkkk meşgul...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafalar çookk meşgul evet..hem de çok evet .İyi ki böyle şeyleri okuyup paylaşımlarda bulunuyoruz da o meşguliyetlerin içerisinde akıntıya kapılmadan devam edebiliyoruz.Bak mutlu oldum şimdi akşam akşam.Teşekkürler bir kez daha Bilge :-)

      Sil
  8. Ben geçen kış okumuştum. Beni benden alan bir kitaptır. Oğuz Atay'da baş tacı ettiğim bir yazardır. Kitabında kullandığı değişik teknikler, kitabı müthiş zenginleştirmiş. Kitabı okurken ilk sarsılmam şiirlerle oldu, tekrar tekrar dönüp dönüp okudum o dörtlükleri. Sonra Turgut'un arayışına bende katıldım.Sayfalarda kayboldum gittim. Zaman zaman okurken zorlandım ama ne yalan söyleyeyim zorlaması bile hoşuma gitti. Alıntılarınızı okuyunca yeniden hatırladım satırları. Teşekkür ederim yazı için. Bu da benim Tutunamayanlar yazım dilerim beğenirsiniz. Sevgilerimle... http://derdestfikirler.blogspot.com.tr/search?q=tutunamayanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş yazını okudum ve çok beğendim.
      Hatta hemen abonesi oldum bloğunun :-)
      Kitap seni de senden almış beni benden aldığı gibi ,bunları hoşnutlukla okudum ama yazının en sonunda bir "aaaa" çığlığı kopardım.
      Neden mi?
      Ben de kitabı 43 yaşımda okumuş oldum...hadiiii????

      Sil
    2. Aaaaaaaaaaaaa inan çok şaşırdım. Kitaptan bu kadar etkilenmemiz yaşla ilgili olabilir mi acaba ???

      Sil
  9. Hepsi hoş, ama en çok 'Kendini çözemeyen kişi , kendi dışında hiç bir sorunu çözemez.' bana dokundu niyeyse. Teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en çok dönüp dönüp "Günahlarımın ağırlığına dayanamıyorum Olric.Neden beni uyarmadın?Buna hakkım yoktu efendimiz.Öyle güzel gürlüyordunuz ki.." kısmını okudum yanaklarım kızara kızara. Hatalarımı yanlışlarımı savunurken de böyle gürlüyor olmalıyım. Özeleştiride bulunabildiğimize göre ikimizin de bu kusurlardan kurtulma şansı var demektir :-) Sevgiler

      Sil
  10. ben kadriyecim çok genç yaşlarımda okumuştum,20 olabilir,o zaman etkilenip tehlikeli oyunlar'ı da okumuştum.
    ama bence yeniden okumalıyım,yavaş yavaş:)
    sevgiler

    YanıtlaSil