13 Ocak 2015 Salı

Milat


Anneliğe hazır olmak diye bir şey var mı acaba?

O da olsun bu da olsun şunu da tamamlayayım şeklinde bir dizi bahane vardı anne olmadan önce. Hazır değildim. Deliydim,doluydum ama adam değildim. Düşünmüyordum bile hazır olmayı.

Sonra tıbbi verilere göre kendimi bu hazır olmadığım altın çağdan %99 korurken %1'lik bir mucize gerçekleşti ve hamile olduğumu öğrendim. O kadar imkansızdı ki bu, doktor hamile olduğumu söylediğinde şaşkın ve çok şaşkın olarak eşimle birbirimize dönüp bakakaldık. Doktor paniğimizi değerlendirerek müdahale etti: "evli değil misiniz yoksa?"

Çapa'daki prof. teyze ,anne olamazsın dedi. Beyninde şu var bu var acil ameliyat olman lazım.

Tabutta rövaşatamı anlatmıştım..omuriliğimde platin, zor şer toparlamış kırık bel vardı..dediler ki anne olamazsın.

Bir de şeker çıkmasın mı o ara..e dedim başka yok mu? Dediler çok riskli çok çok riskli..

Dahası da var ama yazmayacağım. Prospektüsünde kocaman "hamilelikte kullanılmaz" yazan ilaçlar kullanmam gerekiyormuş.
Dediler: anne olamazsın...

Hayata gol atıp %1'lik ihtimali değerlendiren güzel kızım, Selin'im karar vermiş; doktorlar profesörlere söz düşer mi? Evladım geleceğim demiş, ölüm yüzde kaç ihtimal; yaşam varken sorulur mu?

He he..dedim onlara.Cevap vermeye bile değmezdi nezdimde. 

Onlar etrafımda dizlerini dövüp bilmem kaç tahlil yapadursun, ben insanlara gereğinde kulak tıkamayı öğreneli çok olmuştu.


Hiiiç bile karartmadım enseyi. Fıldır fıldır gezdim,eğlendim.Şekerden dolayı perhiz yapmak zorundaydım hem de çok ağır çünkü insülin iğnelerini istemiyordum...başka da bir sıkıntıyı takmadım kafama.Ama göbeğimle övüneceğim o tek dönem perhiz yapmak yok mu?O çok dokundu kanıma.

Zaten eşimin babalık sendromu iki kişilikti, bana sıra kalmadı.

Neyse, kontrole diye gittiğim bir gün (12 
Ocak) beni doğuma alası geldi doktorların. Asistan geldi ve "hoca cs istiyor " dedi. Şu merak saldığım kitaplardan birinde ,bunun sezaryenin kısaltması olduğunu okumuştum. "Allah" dedim içimden "gittik"! Doktorum sakince "elimde hiç yok" dedi. Asistan bana baktı. Edward'ın Bella'ya ilk baktığı gibi hani.Kanımı istermişcesine ayyy. Neyse "hoca ısrarlı" dedi. Doktorum içini çekti, bana döndü "bebek yerini doldurmuş, suyu kalmamış,acilen ameliyata alıyoruz sizi" dedi. Yalandı biliyorum ama gıkım çıkmadı.Oysa, dönüşte şeytana uyup bir pizza yemek niyetindeydim. Birazdan ameliyata gireceğime değil pizza ile olan hayalimin suya düşmesine bozuktum. Bir yandan da doğumdan ne kadar sonra çıkıp o pizzayı yiyebilirim diye hesaplamaya çalışıyordum.

Eşimi aradım, doğumhaneye alıyorlar beni dedim. Sesten daha hızlı geldi Ulus'tan Altunizade'ye. Vallahi hala takdir ederim bu uçuşunu :)

Doğumhaneye beni Karslı bir hastabakıcı götürdü. Doğumdan da korkmadım.Telaş filan yoktu yüreğimde. Yaşamam gereken bir şey vardı, onu yaşıyordum. Hem sıkılmıştım hamilelik sakınmalarından. İçtenlikle , hamileliği 2 yıl süren filleri düşünüp onlara acır olmuştum.Sonra artık ertelenemez meraklarım vardı bebek hakkında. En çok, O'nun sesini çok merak ediyordum. Şimdi düşünüyorum da ,sanki yüzünü gördüğüm o ilk ana kadar anne olacağımı idrak edememiştim sanki , sadece yaşam bir süreç getirmişti ve ben de onu yaşıyordum.

Spinal anestezi yapıldı.Hani şu omuriliğinizin ortasına iğne batırıyorlar filan :-p Umurumda bile değildi. İlk kez böyle bir deneyim yaşıyordum ve "millet ne yapıyor etrafımda, onu niye yapıyorlar, bunu niye yapıyorlar, ben ne yapmalıyım, şimdi ne olacak" gibi bitmek tükenmek bilemz bir merak ile seyre dalmıştım alemi.

 Doktor, asistanlarına "bunu boşverin,normalde çığlık filan atarlar" diyerek beni "sanırım" takdir etti.

Sonra Selin geldi....

Anestezi uzmanı ile TRT'deki yayınlar hakkında sohbet ediyorduk doğum esnasında.
Sonra, hazır mısın dediler
Durun , saate bakacam 
yükselenini hesaplayamam sonra dedim.
Güldüler.
Sonra, saate baktım
13:09:07
Sonra o geldi
Selin
Bebek değil...kızım
Bebek değil...Selin
"O" değil..Selin'im

Tanıdık birini görmeyi beklercesine şaşkın yüzüne bakakaldım.Nasıl kırmızı ve minik bir şey bu dedim. A?Burnu yok? A?Dudakları ablam?







Bir titrek çığlık koyverdi "Selin" , görevliler onu alıp hemen sarmaya götürüyorlardı ki artık kanka olduğumuz anestezi uzmanı "getirin bir görsün bebeğini yahu" dedi.
Ekibin kalanı "ortalığı toplayıp" ameliyatı tamamlarken ben dikkatimi tamamen "kızım"a vermiştim. Ağlıyordu. 

Yanıma getirdiler.
Uzandım..
Çekine çekine dudağının kenarından öpüverdim.
Sustu..

Ne Fatih'in İstanbul'u fethi, ne  rönesans 
Çağ böyle değişirmiş meğer.

Zaman "Selin'den önce ve Selin'den sonra" olmak üzere ikiye ayrıldı.
Miladımdı o benim.

İnsandım,kadındım ama artık, bir de annelik vardı hepsinden her şeyden baskın olan. 

Tüm "anne olunca anlarsın"lar uzun yıllar bekledikleri eşikten sabırsızlıkla atlayarak kapımdan içeri giriyorlardu bir bir .

Epey sonra ameliyathaneden çıkartıldığımda aynı anda iki kişi aynı cümleyi haykırdı:

-Kızım nerde, kızım nasıl?

Bir ses bana,
Bir ses anneme aitti.


40 yorum :

  1. :)))) Ya annelik hiç düşünmediğim bir konu :(


    mutluluklar hep beraber size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmıştım cevap ama gitmiş
      aaaaa diye kalakaldım

      İlla anne ol ayyy harika bir duygu diye ısrar edenlerden değilim
      Anne ol diye tutturanların hi biri yanında olmuyor tüm o tsunami ya da gökkuşaklarında
      hayat sana ait
      Doğru zamanda doğru kişiyle doğru mutlulukları yakala diliyorum

      Sevgiler :-)

      Sil
  2. sana gelenin senin güzelliğin olduğunu bilmek ne güzel bişey
    tüm kalbimle tebrik ediyorum
    mutlu yıllar nesiller boyu güzellik
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç bu kadar güzel bir annelik tanımı duymamıştım.
      Havva sen ne hoş bi kadınsın..

      Sevgiler

      Sil
  3. Duygulanmamak elde değil ki, hani oturup ağlayasım geldi. Her şeyi dolu dolu yaşadığın için mi? yoksa bu kadar güzel anlatabildiğin için mi? Tebrik edeyim bilemedim. Tek bildiğim, güzel duygular olduğuna eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin, sen özel-farklı bir kalbe sahipsin diye düşünüyorum biliyor musun?

      Anne olmadan önce ölümden korkmazdım ben, öyle güzel bir duygu-yaşam biçimi bu.
      Çok sevmenin -anne hali
      Çok seven ve çok sevilenlerin dolu dolu olsun o maharetli ellerinle bezediğin güzel dünyanda.

      Sevgiler.

      Sil
  4. Anne olmayan bilmez dedikleri bu olsa gerek:) Çok büyük zorluklarla dünyaya getirmişsiniz evladınızı. Annem hep der kendi canının önemi yoktur çocuğununkinin yanında. Sanırım bu duyguyu çocuğum olmadan da tam olarak anlayamayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehriban,

      Eğer bir gün bunu yaşamak istersen,doğru zamanda doğru kararlarla doğru insanla yaşamanı diliyorum tüm kalbimle.

      Sevgiler :-)

      Sil
  5. Yazını bir anda yaladım yuttum, Sonra sindire sindire tekrar okudum. Ne hoş yazmışsın...
    Her annelik hikayesi kendine özeldir, kendine has kokusu vardır ve hepsi kendi başına bir mucizedir.
    Sende kızında apayrı bir mucizesiniz...
    Selin çok şanslı tabiki sende ...
    Nice mutlu yıllara Selin, iyi ki doğmuşsun güzellik ♥
    İyi ki doğurmuşsun arkadaşım. Anneliğinin yıldönümü kutlu olsun senin de :)
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem,

      Kesinlikle doğru söylüyorsun: her annelik hikayesi ve yaşam akışı bambaşka. Her anne bir kahraman.
      Sen de her hücresi ile evladını sevenlerdensin, görüyorum
      O güzel sözlerinin hepsi için ayrı ayrı teşekkür ederim. Cİdden mutlu oldum

      Sevgiler

      Sil
  6. Bitiş cümlesi özellikle çok vurucuydu. Annelik duygusu çok başka, büyüten, değiştiren bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel fotoğraflarını evladının güzelliği ile pekiştiren sevgili Burcu,

      Annelik tüm tezatları aynı anda yaşatan,isteten ve mantıkla tanımlanmayacak bir şey haklısın.

      Sevgiler

      Sil
  7. o kadar güzel ki anlattıkların. Resmen mucizelerin kadını olmuşsun sen <3<3 Anneliğin eşsizliğini mükemmel hissettirdin kalemine sağlık. İyi ki anne olmuşsun, selin de iyi ki doğmuş nice yıllara <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan,

      geçen gün senin bloğunu birlikte okuyup kıkır kıkır güldüğümüz velet bu işte. Aşkın kıvırcık hali.
      Yazıyı beğenip sevdiğine çok sevindim, teşekkürler ve kocaman sevgiler.

      Sil
  8. Nasıl özlemişim senin bu güzel anlatımlarını bir bilsen! Bitmesin istedim, gerçi bir çoğunu hatırlıyorum eski paylaşımlarımızdan ama tazelemek iyi geldi.
    Selin, şimdi kocaman bir kız olmuş, maşallah, ama de ki ona, bazı teyzeler senin kısa pantollu halini bilir:)
    öperim yanaklarınızdan sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel ne muhteşem bir hafızan var, hala hatırlıyor musun o yazılarımı :-)
      Selin'in kısa pantolon bi yana bez bezli hallerini bilen sevgili Emel, biz de sizin güzel yanaklarınızdan öpüyoruz sevgi ve özlemle
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ayyy Kadriye gözlerim dolu dolu okudum yazdıklarını. Ne kadar güzel bir duygu bu, çok şanslısın. Ben evlenemediğime değil bi çocuk sahibi olamadığıma çok yanıyorum. Teyzem " dünyanın en güzel merak duygusu, o karnındayken yaşadığın merak, en güzel bekleyişte onun geleceği anı beklemek" demişti. Bunu yaşayamadım malesef. Ama sanki yaşamışım gibi bu tür yazıları okurken heyecan ve sevinç duyuyorum. Okudun mu bilmem Elif Şafak'ın Siyah Süt kitabını da sırf bu nedenden dolayı çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş,

      Balzac'ın "Suyu Bulandıran Kız" romanında "çocuğu olmayanların bir çok zevkten haberi yoktur ama onlar bir çok acıdan da kaçmış olurlar" diye bir cümle var. Hayatta hep seçimlerimiz ve bedelleri var. Bedellerimizi sevmek lazım galiba.
      Siyah Süt'ü okumadım , okuyayım hemen. Dilini severim Elif Şafak'ın.

      Sen bir sürü çocuğu tamamlayan, onlarda iz bırakıp şekillendiren ,kocaman bir güzel kalp taşıyan güzel bir insansın. Bakalım ben senin kadr iz bırakabilecek miyim bu dünyada .

      Ayh! Duygulandım yazdığına şimdi ne desem bilemedim öyle içimden geçenleri yazıverdim ..

      Sevgiler, hem de çok

      Sil
  10. Daha nice güzel yıllarına Selincim ama aslında en başta anneni kutluyorum, O'nun doğumgünü çünkü aslında... İyi ki doğmuşsun ve biz de sizleri tanıdık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var oluşu , bir sürü güzel şeyin var oluşunu getirdi bana Aliye
      Sen de bunlardan birisin
      ama Defneeeeee
      İşte o başlıbaşına mucize :-))

      Sil
  11. Siz ne kadar güzel bir insansınız, o güzel enerjiniz kelimelerinizle ulaşıyor bana ve modumu yükseltiyor. Seviyorum sizi okumayı. Kızlarınız çok şanslı.
    Bir başka kıvırcıktan sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralı Olmayan,

      ben de bu satırlarda pozitif mesajlar bulup neşesine neşe katan sen gibi birini bulduğum için şanslıyım.Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.Kocaman sevgiler :))

      Sil
  12. Kadriye hanımcığım ne diyeceğimi bilemiyorum muhteşemsin ! Annelik böyle bir sonsuz fedakarlık işte. Kızın çok şanslı, sen de:)
    Sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve ben,

      Muhteşem olmak kiiim ben kimim , okuyunca koltuklarımı kabartan bu güzel iltifat için çoooooook teşekkür ederim. Hepimiz sevdiklerimizi tamamladığımızda muhteşem ve şanslı oluyoruz di mi? Sevgilerini aldım, çoğalttım sana yolladım. :-)

      Sil
  13. severim ben onu severim ben onu doğuran anneyi nasıl duygulandım gözlerim dolu dolu oldu!
    hele o küçümen halleri yokmu oy oy yine yeni yeniden beni benden aldı o kareler!
    iyi ki doğmuş ve doğurmuşsun canımıniçi:)
    özlemle öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy Sebuş'um. Her ne kadar şarkı artık iğnenç şeyler çağrıştırsa da beraber yürüdük biz o yollarda seninle.Dün hangi resimleri koyayım diye bakınırken senin tüm o bebelerin arasında diz çökmüş kocaman gülerken bişiler anlatan bi resmini buldum..Herkes büyüdü yaşlandı sen aynı kaldın be güzelim :-)

      Sevgiler sana en bi çokundan.

      Sil
  14. Kadriyecim mucize işte bu...O kadar zorluğun içinde..mucize değilde ne..Kendim yaşamış gibi okudum.o kadar da duygulandım.. ne mutlu size....Senide kuzularını da kocaman öpüyorum..sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz biz de seni kocaman öpüyoruz. Mucizeler hayatımıza kendiliğinden giriveriyor işte, bana kalsa kırk yıl beceremeyecektim ben bunu yaşamayı :-)

      Sevgiler

      Sil
  15. O güzel duyguyu tatmama belki de daha yıllaaaar var; ancak ne kadar güzel anlatmışsınız :) Öyle hayat dolusunuz ki, yazdığınız yazılara hatta noktasına ve virgülüne dek gülümsüyor gibisiniz :) Ciddi manada hayranınızım :) Koskocaman sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kahve molası,

      İyi ki içindeki renkleri paylaşmaya karar vermiş olan tatlı insan.Yazıları yazarken sahiden gülümsüyorum biliyor musun :-) Güzel , tatlı ve özel sözler için koooskocaman teşekkürler ve sevgiler :))

      Sil
  16. Annelik özel bir duygu..kariyer mi desek acaba :)) doğumunuz zor geçmiş gibi geldi bana ama sonunda mutluluğa erişmişsiniz..Allah bağışlasın..darısı diğer annelere diyelim..Annelik zor zanaat.. :)

    YanıtlaSil
  17. Bir solukta ilgiyle merakla ve de yüreğimle okudum... Tüylerim diken diken oldu yeri geldi... Öyle güzel anlatmışsınız ki, hem bebek isteyip hem de hazır hissetmeyen biri olaraktan( ki tamam ben hazırım ya diyebileceğimi de sanmıyorum tamamıyla hiç bi zaman. Ama sanırım öyle olmasına bunu dmeme gerek yok anladım ki şimdi) yüreğime dokundu ne güzel dedim:)
    Rabbim uzunn , sağlıklı , hayırlı, mutlu ve huzurlu güzel günler nasip etsin size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel temenniler için teşekkür ediyorum öncelikle. Zamanı geldiğinde size sormadan geliveriyor onlar:bebeklerin kendi cumhuriyetleri var :-) Doğru zamanda, doğru yerde , kolaylıkla ve sevgiyle kavuşun bebeğinize.

      Sevgiler

      Sil
  18. Tüm olamaz mümkün değillere inat Rabbim nasip edince nasıl da oluyor değil mi... Hevesim katlandı birden ya hu okuyunca bu yazıyı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç hevesle doğru orantılı güzel olsun inşallah :-) Sevgiler

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. Ah onunla var olmanın her anı da öyle tatlı :-) Teşekkürler

      Sil
  20. Ne kadar harika bir insansınız. Sizin bu yazınızı okurken hem güldüm, hem de çabanız için sizi takdir ettim. Allahın işine karışılmaz. Ve hayat bize ne sunacak bilinmez. Ben de üç çocuk annesi olarak yazıyorum, benimde hamileliklerim ve doğumlarım çok zor geçti. Ama insan içine tutunan varlığın yüzünü görünce dünyayı unutuyor. Dünya bir yana, çocuklarım bir yana. Ve son bir cümle muhteşemsiniz........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar övgüyü hak ettim mi bilmem ama en azından hakkını vermek nasip olsun inşallah diyorum.Çok teşekkür ederim.İyi dileklerimle çocuklarınıza ayrı sevgilerimle..

      Sil