4 Mart 2015 Çarşamba

Herhangi


Aslında beşbin yıllık arkadaşız biz.
Ama ben yüzlerce yıldır evine gitmedim..evveli de epitopu 2 ya da 3 kezdir gidişim.

TRT'ye stajyer olarak gittiğimde atom karınca gibi bir asistanı vardı prodüktörümün. Hep tebessümlü yüzünde ciddi bir ifade..tıkır tıkır tıkır tıkır her işi  ötekine bağlar, bütün işleri kusursuz yürütürdü. Bana da hem abla hem bir üstüm olarak davranır, şefkat ile disiplinin sevecen bir karışımı ile yoğururdu. Severdim onu, hem de pek çok.

Bir gün montaja gittik.
İnsan bilmediğine hayrandır ya...
Ay dibim düştü o bilmem kaç inch bantlar, koca koca cihazlar, bantların şakırt diye geçirilip iz takip eden makaraları filan..Allah'ım sana geliyorum diye basacağım çığlığı da olmuyor işte.




Montajcı ile bizim asistanın muhabbeti pek sıcak pek güzeldi.Onlarla dost olabilmeyi diledim kalbimden.Şimdi bakıyorum ve görüyorum ki iş hırsı olmamış benim içimde hiç bir zaman...dostluğa, insanaymış azmim hep.

Koridorda muazzam bir parfüm kokusu olurdu bazen çıktığımızda..anlardık ki Attila İlhan oradaymış. Onu görürdüm bazen, çekimlerinde stüdyoyu gören rejinin bir kenarına, bana bir şey denilmemesi için dua ederek bir kedi misali sessizce sokulur; fark edilmeyeyim diye, bir pigme kadar oluşuma şükürler edip kımıldamadan durarak  onu dinlerdim.


Attila İlhan'ı dinlemek..Hayat bana hiç adil davranmadı..hep şanslıydım ötekilerden :))

Seneler geçti aradan..hani bakayım: tastamam 8 sene.

Başka çalıştığım bir yerde çok sevdiğim bir dost edindim. Hem de tamamen tesadüfen bir araya gelip tanıştığım bir dost. Yaşa başa bakmadan tam kanki moduna girdik .Zamanlar sonra öğrendim ki, o montajcı hanımın eşi çıkmasın mı benim kanki? Şaştım kaldım.

Sonra film koptu sonra yeniden başladı sonra kopar gibi oldu,o eşinden ayrıldı benim kanki yalan oldu filan derken 26 sene sonra geldiğimiz noktada nefesinde huzur bulduğum, derdini derdim bildiğim biri o hayatımda. Tamam azıcık çatlak, azıcık tuhaf,azıcık inatçı filan ama..o huylu, ben huysuz...seviyorum işte n'aapim?

Akşam, ÇYDD'nin paneline gidecektim, ondan rica ettim Nehir'i okuldan sen alabilir misin diye. Nehir, onunla olmayı çok ama pek çok seviyor. Öyle özel bir iletişimleri var ikisinin, kedi sever gibi seviyorlar birbirlerini ; sormadan, konuşmadan, yargılamadan, sahiplenmeden sadece çok severek sevmek yaptıkları. Panel sonrasında "nehir'i nereye getireceksin Üsküdar'a indim" dedim. "Eve gel istersen " dedi.

Yazının başında da dedim ya:
Aslında beşbin yıllık arkadaşız biz.
Ama ben yüzlerce yıldır evine gitmedim..evveli de epitopu 2 ya da 3 kezdir gidişim..

Bu sefer "olur" dedim ve ben seneler seneler seneler sonra ilk kez evine gittim.

Kibrit kutusu kadar bir evi var, koca yüreğini nereye sığdırmış bilmem. Az eşyanın verdiği huzur, her şeyin yerliyerinde olmasının verdiği rahatlık ve sizi gördüğüne memnun olduğunu anlatan bir çift pırıltılı göz ile demlendim.


Az oturdum, az konuştuk,limonlu çay içtim 2 bardak.
Sonra akşam oldu..ayrıldık birbirimize sarılarak.

Kocaman mutluluklar için ovalara dağlara gereksinimiz yok aslında.
Herhangi bir küçük dokunuş,farkına varış...


Beşbin yıldır buralardayım
Akşamın renkleri Üsküdar'da nadiren bu kadar güzel oldu.


28 yorum :

  1. film gibisin vuuu:) anlattığın herşey film şeridi gibi gözümden geçti ^-^
    attila ilhanı pek severim gerçekten çok şanslısın bee kıskandım :) bi ara ezberleyip ezberleyip ortaya söleyiverirdim şiirleri:) Hey gidi demek sen gördün onu hep*-*
    insan ilişkilerine hayranım senin <3<3<3 O en alttaki foto ne kadar güzel !!

    YanıtlaSil
  2. İnsanlarımı severim Başkan,
    Kimi sandıkta kimi vitrinde kimi içimde
    Hepsinin ayrı değeri var

    Sen de onlardan birisin ya artık :-)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Huylu - huysuz yani zıt elektrikler çekiyor birbirlerini bence:))))
    çok keyifle okudum yazını, Attilla İlhan'ın o programını çok severdim mekanı cennet olsun
    ne şanslısın demek bol parfüm kullanırmış bu da ilginç geldi bana bak sen...:) ben de kadın olsun, erkek olsun öyle parfüm aşırı kokanlara gıcığımdır ama Attila İlhan yazılarına bayılırım :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde selam,

      Şanslıyım ben evet . Parfüm kokusu itici değildi ama hayli keskindi. Bir de pipo mu ne içerdi onun kokusu vardı.Attila İlhan sevilesi bir düşünce-duygu insanıydı, ben de severdim çoook :-)

      Sil
  4. Atilla İlhan ah o gençlik yılları.. şiirlerini okurken bulurdum kendimi..
    manzara fotoğraflarına bayıldım.. bu işi ciddi güzel kotarıyorsun devam et..
    bakışı güzel, gönlü güzel arkadaşım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel geldi ki bana her şey Sebuş..güzeldi; gerçekten güzel insanlar tanıyıp güzel şeyler yaşıyorum ben.
      Misal sen :))
      Sevgiler

      Sil
  5. En sonda ki fotoğraf harika. Aldı götürdü beni bilmem nereye?:) Gerçek değilmiş gibi sanki. Hüzünlü bir umudun fotoğrafı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye ne muhteşem bir tanımdı bu?
      resim seni senden aldım, tanım beni benden aldı
      Teşekkürler ve sevgiler :)

      Sil
  6. şu linkteki şarkıları dinliyordum. yazıyı okumaya başladığımda ise sezen kavakları söylüyordu. bu iyi mi kötü mü oldu bilmiyorum ama. çok çok acayip bir şey oldu. kâh kreatif başkanın dediği gibi bir filmin izledim kâh hüzünlü ama mutlu bir hikayeyi okudum. bazen kendi anılarıma nostaljik bir geçiş yaptım, bazı uzaklara daldım. kalemine,yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linkteki şarkılar .....dinlenesi, sonra bir daha dinlenesi şarkılar onlar.
      Kısayola atıverdim doyasıya dinleyeyim diye :)
      Yazıyı beğendiğine ,kimi zaman kendi anılarını çağrıştırabildiğime gerçekten çok sevindim.
      Teşekkürler

      Sil
  7. Ben de eski radyoyu hatırladım şimdi. Bazen babamın yanına gittiğimde canlı yayına girerdim. Küçük stüdyoda ne çalınsa keyif alırdım:-) Makaralı bantları atıyorlarmış diye duydum çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan , baban TRT'de mi çalışıyordu?
      Ne muhteşem ne sıcak anılar anlattıkların.
      İnch bantlar da vefadan nasibini alamamış evet...onlarla duygusal bağ kuran bir ben değildim sanırım ama yapacak bir şey de yok.

      Sil
  8. Ahhh be mailerin kadını...
    Sevmek güzeldir be arkadaşım... Dokunmak güzeldir sevdiğine.... Hele birde yüreğini hissettinmi kelama ne gerek....
    Dostların bol olsun, dost sofraların bolca kahkahalı...
    Uçtum yazını okurken...
    Uçtum bilmem nerelere...

    YanıtlaSil
  9. Ahhh be mailerin kadını...
    Sevmek güzeldir be arkadaşım... Dokunmak güzeldir sevdiğine.... Hele birde yüreğini hissettinmi kelama ne gerek....
    Dostların bol olsun, dost sofraların bolca kahkahalı...
    Uçtum yazını okurken...
    Uçtum bilmem nerelere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bana Mailerin kadını mı dedin
      Ay sen beni öldüreceksin Şebnem , nasıl hoşuma gittiiiiiiii :)))))

      Çok teşekkürlerr.

      Sevmek zordur ama güzeldir
      Değer risklere,emeklere
      Sevgiler

      Sil
  10. Kadriye ne güzel anlatmışsın..Senin yazdıklarını okumak iyi geliyor bana...Dostluk güzel...Benimde dostum var diyebilmek daha da güzel...Atilla İLHAN'ı tanımakda ayrı şans..ne mutlu sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarımın sana iyi gelmesine çok sevindim Güliz
      Senin bloğundaki resimler de bana iyi geliyor :))
      İnsan önce kendiyle dost olunca öteki köprler daha kolay ve daha sağlam kuruluyor galiba.
      Sevmeyi ve dost olmayı başarabilmek dileğiyle her zaman
      Sevgiler

      Sil
    2. Ne kadar şanslısın Kadriye, Atilla İlhan ile aynı havayı solumak... Ne güzel anlatmışsın, bir romanın başlangıcı gibi... Kalemine sağlık... Sevgiler...

      Sil
  11. Yüreğinize sağlık :) Anıları seven bir insanim ve bu yazıyı okurken de sizin anılarınızda sizle buluşur gibi oldum :) Hüzünlü bi yazi olabilecekken sizin ellerinizde mutluluğa bile dokunmus:) Hep yazın siz ne olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bir Kahve Molası,

      Anılarımın hüzünlü olanlarını ayıklamaya çalışıyorum ama galiba aslında ben de hüzne yatkın bir yapıya sahibim. Yine de mutluluklar daha baskın renkleri daha parlak.Elimden geldiğince onları yakalamaya çalışıyorum.
      Hep yazmam için sanırım teşvike ihtiyacım var :-) Teşekkürlerr

      Sil
  12. Ne güzel kendiliğinden akıp gitti,devamını bekledim bir an... İnsanları sevmek ne güzel bir duygu. Yüreğinde sevgiyle yaklaşmak her bireye...
    ve dostluklar... Ne güzel şeydir ne büyük nimettir ah o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bir Hayal Kur,

      İnsanları sevmek cesaret istiyor ama bazen önüne set çeksen de durulmuyor.
      Sevilesi insanlardan olabilmek dileğiyle ...

      Sil
  13. Attila İlhan'ı herhangi bir bant kaydı olmadan dinlemek, ses tonundan ve dile getirdiklerinden ilham almak... bütün bunları bize dönüşü güzel oluyor.

    Bu arada hiç kurgu yaptın mı? Aynı sektördeyiz. Ben de kurgu ve montaj yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A-aa?
      E o bakış, o görüş mesleki başarını nasıl güzel etkiler senin (direkt onu düşündüm) Kurgu yaptım yani şöyle, kendi çekimlerimizi kurguladım ama çok da profesyonel değildim ve o yıllarda kaldı.Sonra Yeşilçam, Kanal 6 filan özele geçtim.Sonra da Halkla İlişkiler oldu rota daha saatleri ve düzeni belli bir iş olsun için...

      Bak ben montajcıları seviyom yaaa :-)))

      Sil
  14. Güzel !
    Beşbin yıllık arkadaşlar çok zor bulunur. Bulundu mu da kıymeti bilinmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gözün kapalı, bir sözün eksik oldu mu beş bin yıl sürüyor dostluklar :)

      Sevgiler :))

      Sil
  15. Atilla ilhan şiirlerini çok severim, ben sana mecburum şiirini ne çok okurdum :)
    dostlar hayatın en güzel armağanı diye düşünürüm,
    sağlam dostluklarınızın mutluluğunuzu iki kat arttırmasını dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir,fotoğraf,dostluklar..hayatın güzel renkleri onlar
      Mutluluklarımız ve renklerimiz hep canlı olsun, teşekkürler

      Sil