20 Mart 2015 Cuma

Top Ten Mim'i

Hamlet



Buralı Olmayan gibi ilginç mi ilginç isme sahip güzel kişinin bloğunda mimlenmişim 

Bunu duyunca ben bi keyiflenmişim bi keyiflenmişim :-))

Konu en sevdiğim kitap ve yazarlardan ilk 10'u oluşturmak,
Sayıyı 10'a indirmek zor değil ama hiç birine haksızlık yapmamak var ya işte o çok zor
Anneni mi çok seviyorsun babanı mı gibi bişi bu
Ya da anılarında en sevdiğin dostun hangisi gibi
her birinden aldıkların var
Kiminin rengi hala tatlı sıcak
Kiminin nasihatleri hala küpe kulağında
Kimiyle sohbetin bitmemiş içinden
Kimini ancak anlamışsın yaş kemale ererken..

Kamelyalı Kadın

Olsundu
Mim'ler sevilesi şeylerdir diyerek başlıyorum:

1-)Şeker Portakalı-Zeze-Vasconsales
Portekizlimm...
2-) Hermann Hesse - Bozkırkurdu
3-)Gurur ve Önyargı (Aşk ve Gurur) Jane Austin
Sevgili Mr Darcy...
4-)Narsiz ve Goldmund -Hesse
5-)Şibumi-Trevenian
6-)Korkma İnsancık Korkma - Turgut Özakman
"Sevgide sınır, öğretilenler değildir"i bana öğreten kitapsın canimu
7-) Yüzüklerin Efendisi - Tolkie  
8-)Kemalyalı Kadın - Alexandre Dumas
8.5) Sen Bir Melektin-Emile Zola
9-)Kuzin Betie-Balzac
10-)Hamlet

beni affedin Stendhal ve diğer tüm dostlar...

Lütfen siz de beyninizin kıvrımlarında gezinen ilk 10 kitabı bize anlatıp bu mim'e katılın Serhira, BekdikPersephone , Oytunla Hayat, Bücürük  ve Ben  ile  Yazdan Kalan

31 yorum :

  1. Kamelyalı Kadın'ın kitabı bende yok ama yukarıdaki Greta Garbo'lu filmini çok iyi hatırladım, televizyona gelmişti, kııııızzzzz Bay Darcy ile Elizabetih'imi üçüncü mü yaptın küsss:))))))))))))şaka şaka beybisi beni de mimlemişsin teşekkürler ama zaten yaptım ben bu mimi...sen hastaymışsın bilmiyordum (tekrar geçmiş olsun)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de kitabı kdar güzel olanlardan biri o Müjde. Lakin, csen de biliyon film kitabın yerini tutmuyor.
      iki cümle özellikle aklımdadır o kitaptan:
      *Gerçekten de günahın yaşlılığı kadar hüzün verici şey mi var
      ve
      *Onu bağışlamak bana düşer sanıyordum,bugünse bağışlanmayı hak etmediğimi düşünüyorum.
      Oğul Alexandre Dumas bunu yazan. Ömrümde kaç kere affetmem dediğim kişilerce affedilmeyi diletti bana zaman, hep bu kitabı andım inan.

      Bay Darcy'i bi daha liste başı yaparsam Özer beni boşayacak :-p )

      Sil
    2. Haahahahaaa:))))))))))))ama yaşlanmış Bay Darcy valla söyle kıskanmasın:)))
      ben görünce üzüldüm nerede o eski Bay Darcy dedim içimden

      Sil
  2. şibumi hımmm çok etkilenmiştim,okumadıklarım var senin toptenlerinden:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkma İnsancık Korkma'yı benim için okur musun Havva?
      Öyle çok isterim ki senden o kitap hakkında bir yorum dinlemeyi...

      Sil
    2. ben de okumayı çok isterim:)

      Sil
  3. Listeniz tam bir tavsiye listesi olmuş. Benim için yazdığınız güzel cümlelerden dolayı azıcık şımarmış olabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Buralı Olmayan

      Şımarmak bile yakışır yahu şımar kim tutar seni :-)))

      Sevgiler.

      Sil
  4. 1 numara yaaa, 1 numara :D
    Ben küçük kara balığı hala okurum, çok güzeldir değil mi?
    Abicim siz hiç hasta olmayın lüppen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Sevgili Defne'min bi tanecik tatlı annesiiiiii,

      Küçük Kara Balık da insana yürü be kim tutar seni dedirten harika bir kitaptır ve evet kesinlikle elime geldikçe okurum ben.
      Biz hiç hasta olmassak nasıl nazlanacaz nasıl şımaracaz sağlığın kıynetini nasıl bilecez?
      Arada olalım he mi?

      Mucuk tu yu beybi..

      Sil
  5. "Korkma insancık korkma" çok çok severek okuduğum, tavsiye ettiğim bir kitaptır keza "Yüzüklerin efendisi" de öyle, resmen bir totem benim için. En kısa zamanda listemi hazırlayacağım, öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzüklerim Efendisi'ni hiç utanıp sıkılmadan 4 kere okudum ve ben bu satırları yazarken bir kere daha okuyayım dedim kendime...öyle bi seviyorum o kitabı.
      Listeni sabırsızlıkla bekliyorum
      Sevgiler...

      Sil
  6. Onundan sadece 4 ünü okuyabilmişim. :/
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi dördü o merak ettim Gülşah..
      Korkma İnsancık Korkma'yı okudun mu sen?

      Sil
  7. O portekizlinin areından az ağlamadım. Her okuyuşumda yine yeniden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Portekizli deme bana Handan..foşşşş diye akıyor göz yaşları hala.
      Portekizlinin arabasına biniyor Zeze diye yasakladılar bunlar o kitabı biliyosun di mi?

      Sil
  8. Amaninnnnn :)) Hafıza problemi yaşadığım şu günlerde bi egzersiz yap demişin bana :)) En kısa zamanda o zaman ;)

    YanıtlaSil
  9. Hic birini okumamistim,kütüphaneye bir bakayim.sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her biri temas etmediğimiz ama bizi bekleyen bir dost gibi..zaman bulursan ne güzel olur Şule

      Sil
  10. 1 ve 9 numeroo benim top ten ime girer, diğerleri, top top toppp, altın top...bir de "insan ne ile yaşar" diyim tolstoy un kulakları çınlasın öteki diyardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha Emel yaaaaaa sen çok yaşa
      adam bi mutlu takla atmıştır yattığı yerde :-)))

      Sil
  11. İlk kitabı okumuşum şöyle bir katımda :)

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Ayyy Safransarı..O Zola var ya o Zola...tepemaşağı baktırırdı bana dünyaya yemin ediyorum.

      Sil
  13. Ne güzel kitaplar bunlar. Çok okuyon sen :) <3<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan ben bildiğin asosyal bir hatunum
      Kitaplar olmasa ne ederdim bilmem
      ve yazmak olmasa bunca sessiziliğe nasıl dayanırdım onu da bilmem

      Sil
  14. Patrick Süskind- Koku ;)
    Böyle bi liste yapmıştım ben de :) Geçen sefer beni mimledin, ben mimi yap(a)madım ;) Bu sefer sen mimlemedin ama burdan yazıyorum işte :)
    Gülünün Solduğu Akşam- Erdal Öz
    Viran Dağlar-Necati Cumalı
    Kahperengi-Hande Altaylı
    Mutluluk-Zülfü Livaneli
    Sıcak Külleri Kaldı-Oya Baydar
    Erguvan Kapısı-Oya Baydar
    Yağmurun Yedi Yüzü-Süheyla Acar
    Sır-Nermin Bezmen
    10 oldu mu acaba, ilk aklıma gelenler bunlar
    Senin kitaplardan okumadıklarımı çok merak ettim, en çok da Turgut Özakman'ın kitabını...
    Bahar kapıda, kahve içeriz yakında bi akşamüstü inşallah ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 9 da bırakmışın esen :-))

      Anlaştık..belediyenin orada aşağpıda içelim kahvemizi bir akşamüstü keyifle

      Sil
    2. Çünkü servisin hareket saati gelmişti :)) Dur o zaman bir kitap daha bulayım ;) Hah buldum, nasıl unutmuşum, Ayfer Tunç'u da çok severim, "Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi" :))
      İçelim tabii, haberleşelim şekerim :)

      Sil