12 Nisan 2015 Pazar

Lacivert Takım Elbiseli Adile Naşit


Çaktırmadan , günlerin mevsimlerin geçip gidişi gibi geçti gitti ellerimden bebekliği..

Sarı saçlı sarı elbiseli bebeği olan kıvırcık Selin...

Daha kıvırcık saçlarındaki  bebe şampuanının papatyalı kokusunu içime çekmeye doyamamışken bir gün sokakta anaokulu servisinin ardından el sallar buldum kendimi.


O günlerde anlamalıydım başıma geleceği.
Veliler okulun bahçesinde beklesin, çocuklar küçük;henüz 4 yaşında, ağlarlarsa güven vermek amacıyla sizi çağırabiliriz dediler.
Bütün gün bahçeden bekledim "heyyy ben burdayım bebeğim" gülüşüm cebimde hazır.
Bir beni çağırmadılar bir beni!
Akşam okul bitti, herkes annesinin kucağında, benimkisi iki eliyle kapıya yapışmış "gitmicemmmmmmmmmm gitmicemmmmmmmmmmm" diye feryat feveranda...


İlkokula kaydettiğim gün 12 Nisan'dı..yani bugün.
Ağlaya zırlaya indim Çamlıca'nın yokuşlarından.
Okula başladığı gün lacivert takımımın içinde tebessümle yolcu ettim onu.
O içeri girince ise içimdeki Adile Naşit fırlayıverdi bastırdığım yerden..sular seller gibi akıttım göz yaşlarımı.


Annelik, tüm tezatları aynı kapta eritmek ve yaşamak galiba.


 Doğururken beyin hücrelerimin önemli bir kısmını kaybediyorum anladığım kadarıyla..eskiden daha mantıklı, daha sağlıklı düşüncelere ve tepkilere sahiptim ben.

Selin, okulun seçtiği öğrencilerden biri oldu ve İTÜ Ayazağa  kampüsünde  "Nasa's İnternational Space Apps Challenge 2015 İstanbul" etkinliği kapsamında düzenlenen "hackathon'a"  katıldı. 


İsmini ,imzaladığım izin kağıdına baka baka yazdığım bu etkinlikten Cuma akşamı saat 17 de çıkacak ve ertesi gün yine gidecekti.

Sonra beni aradı..
-"Anne" dedi şarkı söyler gibi konuşarak incecik nazik sesi ile. "Akşam 7 'de çıksam olmaz mı?Burada etkinlik 23'e kadar devam ediyor.

-Olur tabii kızım..dedim sakin,sevecen ve kendinden emin ses tonumu kullanıp içimdeki Adile Naşit'in paniğini bastırarak.

Telefonu kapattık. Suratım 5 karış işime gücüme baktım. Onun orada ne kadar mutlu olduğunu bildiği için sevinçle çarpan kalbimin sağ yanı , onun akşamın bir vaktine kadar benden-evden uzak kalmasından hoşnutsuz kalbimin sol yanından daha baskın çarpıyordu.

Bir kaç saat sonra telefon çaldı yeniden.

-"Anne" dedi sesine kendinden emin bir ton vermeye çalışarak ama aslında ürkek ve biraz umutsuz. "Herkes burada kalıyor akşam ben de kalsam olmaz mı?
-"Başınızda kim var, ne yiyip ne içeceksin, telefonunu nasıl şarj edeceksin,ben sana nasıl  ulaşacağım,kalacağınız mekanı bana tarif et..ben de sana cevap vereyim"

-Arkadaşlarla kalacağım..herkes kalıyor anne. Yaşam alanı oluşturuldu burada, yiyecek ücretsiz,telefon şarjını arkadaşımın bilgisayarından halletmem işten bile değil..anne;öğretmeni arayamaz mısın?

Lacivert takımları ile gülümseyen kadın cevap verdi:

-Öğretmeninin telefonunu bana yolla, ben onunla konuşurum.Elbette kal kızım, bence bu harika bir fikir.

Sonra öğretmeni ile konuştum:

-Ben Selin'e güvenirim ve o güvenli diyorsa ortam güvenlidir ama bir yetişkin olarak sizin ağzınızdan duymak da rahatlatıcı doğrusu. İstediği kadar kalabilir, bizim açımızdan sorun yok.

Yalaaaaaannn yalaaaaannn.. ben gece kalkıp kaç defa öpüyorum o tepesindeki kıvırcık bulutları, ne yer ne içer benim bebeğim?Hiç bile istediği kadar kalamaz yafuuu sabah güneşin ışıkları ile birlikte odasına girip öpmem lazım tazecik yanaklarındaki gül pembedennnn.

Sipariş ettiği 3-5 bir şeyi babası hiç üşenmeden götürüverdi Ayazağa'ya, kızının yanına.

Cuma sabahı gitti.
Dün yoktu .
Bu akşam gelecek..midem kırk düğüm bekliyorum.
Bu gidiş 3 günlük..başladı bir kez.Artık açıldı kanatlar,mevsim o mevsimin eşiği.


Sabah kardeşine mesaj atmış:

-Çiğköfteli milkshake'im, dün TUDEM nasıl geçti?

Nehir de cevap yazmış:

-Ekmek arası bisküvi gibiydi sınav...gel çabuk ;özledim!

İçimdeki Adile Naşit göz yaşlarını  silerken lacivert takım elbiseli kadına döndü ve dedi ki "Bi milyon doğru ve bi milyon yanlış arasında en doğru kararımdı hayata iki kardeş olarak devam etmelerini sağlamak."

İkisinin nadiren aynı fikirde olduğu konulardan biri bu.

Mutlu ve umutlu günler bizlerle olsun.

25 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Sen de çok tatlısın Şenay ..ve sunduğun o lezzetlerin hepsi de çok tatlı :)

      Sevgiler

      Sil
  2. Maaşallah pek şekerler.:)
    Bence de verdiğiniz en doğru kararlardan biri olmuş. mesela Selin tek olsaydı tek çocuk sendromu yaşayacaktı muhtemelen. 3 tane olsalardı nehir orta çocuk sendromu yaşayacaktı muhtemelen. Ne yalan söyleyeyim gıpta ettim, hatta azıcık ama çok azıcık kıskandım da anne-kız ilişkinizi. Maşallah tekrardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ikıntı,

      Gittiğim bir seminerde tek çocuk şizofren aile, iki çocuk rekabet, üç çocuk çete ruhu demişti.Ben 3 çocuklu ailede büyüdüm ve o müthiş çete ruhunun ne olduğunu bildiğim için de kocaman gülümsedim dinlerken. Nehir'i büyütürken Üsküdar'ın yarısı bizim evden bakıcı olarak geçti..zordu.Şimdi anne olmak , evlat olmak kadar zor ama iyisi kötüsünü örtecek kadar da güzel bu ilişki.Güzel tatlı sözlerin için kooskocaman teşekkür ediyorum ve hayatında seni sıcacık saracak sevgilerin hayal bile edemediğin kadar çok olmasını diliyorum.

      Sil
  3. Çok duygulandım ya hu :)

    Maşallah diyelim, kem gözlere şiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda, başkasının sevinci ile sevinecek güzel gönüllere sahip insanlar hep özel benim için.

      Teşekkürler ve sevgiler sana kocaman :)

      Sil
  4. Kadriyecim...Bugün Eylül ben yabancı ülkelere gitsem üzülürmüsün dedi...Bende hayallerinin peşinden git annecim dedim ...Ama gel birde içime sor...Ki daha 6 yaşında..16 yaşında da aynı soruyu soracak diye çok korkuyorum...O kanatları takmasalar hep yanımızda kalsalar olmaz mı.....Olmaz ama değil mi..Nasıl biz kanatlanmış sak onlarda kanatlanmalı..İnşallah kanatlandıkların da...hayallerine kavuşurlar...hep mutlu olurlar....Bende hep derim...Çok çocuk iyidir..Kardeş candır...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güliz,

      Allah'ım seni okurken de böğrüm delindi al! 6 yaşında ve sana bunu mu sordu?
      Allah'ımmmmmmm...
      Korkarım 16 yaşında soru olmuyor Güliz..sadece karar bildiriliyor.
      Ben, Selin'den bir yaş büyüktüm Trabzon'u bırakıp İstanbul'a geldim tek başıma yaşamaya başladım..seni, onu,hayatı..hepinizi anlıyorum ama kalbimin o sol yanı var ya..o laf dinlemiyor işte offfff

      Sil
  5. Selin'in videosunu da izledim, nasıl güzel işler ve nasıl gurur verici... Eminim ki çok zordur, ama güzel işler yapan bir evlat olunca gönül rahatlığı ağır basıyordur. Çok tatlısınız, ne denilebilir ki? Maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin..cansın sen.
      Aslında nasıl bencilce seviyorum çocuklarımı ve içimdeki o bencil devle nasıl kahramanca çarpışıyor bende kalan bi gıdım aklım bi bilsen.

      Teşekkürler ve sevgiler sana çok.

      Sil
  6. ah bu resim daha dün gibi o gün değilmi.. üzerinden seneler geçti 2.çocuklara hamileliğimizi birbirimize haber vermemiz de dün gibii..
    Selin'i tebrik ediyorum! hayat yolunda hep başarılara imza atsın bizde gurur duyalım çocuklarımızla..
    çok büyük emek ve sevgi ile yoğurduğun bu can kuzularımla gurur duyuyorum ben..
    iyi ki varlar..
    hep var olsunlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa da resimde minnak bişi di mi?
      Bak onun da bebeği elinde..henüz minnacık

      Başlangıçlarımda sen oradaydın
      Şimdi de yanımdasın
      Bir yolculuk bu ne güzergahını ne seyrini belirleyebildiğimiz
      İyi ki varsın..çünkü her ne kadar coşkun ve neşeliysem de bazen korkuyorum ve güvendiğim gönüllerin uzattığı ellere ihtiyaç duyuyorum

      Sebuş'um..

      Sil
  7. Mükemmel annenin mükemmel kızları. Gurur mutluluk heyecan harika duygular. İyi ki kardeşi var.

    Hep böyle mutlu olun öperim kocaman ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mükemmellikten uzak ama en azından bilerek bencillik yapmayan annelerdenim sevgili Başkan.
      Hep böyle mutlulukları paylaşalım, hep böyle paylaşıldıkça demlenen mutluluklarda var olalım

      Sevgiler Başkan

      Sil
  8. Hep derim "annelik psikopatlıktır. Bir yandan kızıp saniyeler sonra pişman olmak, mutluluğunu isterken onun için endişelenmek" Gel-gitler. Hatta önceleri sadece benim sanıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla yalnız değilsin adaş
      Ke-sin-lik-le psikopat yanım kuvvetle mevcut
      Ve anne olmadan önce yoktu böyle sivri yanlarım , kanatlı bir melekten anında Zeyna'ya dönüşen saçmalıklarım.

      Sevgiler :-)

      Sil
  9. derimin altında ne kadar kılcal varsa yüzeye çıktı, yutkunurken, yutamamak, ağlamak isteyipte kendini tutmak:( Kadriye, senin kadar içe dokunan, senin kadar duygularını güzel ifade eden, senin kadar güzel yazanı az tanıdım. Çocuklarına olan sevgin ve bağlılığında kendimi gördüm, Alp te geçen haftalarda bu tarz bir etkinlik için 3 günlüğüne evde yoktu, senin yazdıklarının aynısını yaşadım ve o üç gün bana 3 yıldan uzun geldi ama hiç belli etmedim:( Kanatlarını açtılar artık evet, uçmayı öğrettik mi bilmiyorum ama inşallah inşallah hep güvende, hep sağlıkla uçarlar. Ayaklarının yere basması gerektiğini biliyorlar çok şükür!
    Ağzına, kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel çok teşekkür ederim,hani bu teşekkür ederim klasik kalıp cümledir ve bu yüzden anlamı da az çok deforme olmuştur ama ben sahiden çok çok teşekkür ederim "anladığın için,bizi hatırladığın için, güzel sözlerin için"

      Alp de büyüdü o kadar he mi?
      Vay annem vayyyyy....

      3 gün 3 yüzyıla dönüveriyor di mi?
      Anladım ben de seni.

      Yine gel e mi?

      Sevgiler

      Sil
  10. hemi çok güldüm hemi de çok duygulandım. ama en çok çiğ köfteli milk shake ile ekmek arası bisküvüyü sevdim çok çok tatlılar yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep çiğ köfteli milk shake ne diye bi kaldım önce ama sonra ben de bastım kahkahayı.
      Sevginin şekli, kuralı yok di mi?
      Canım bir tanem gibi nice sözcükten daha sıcak daha içten daha dolu o çiğköfteli milk shake ve sınav idare ederdi den çok daha "kişiye özel" bir tanımlama ekmek arası bisküvi.
      Tatlı benim kızlarım, senin gibi

      Sevgiler sevgiler

      Sil
  11. Daha ne başarılara tebessüm edecek güzel yüzleri çok eminim bundan. Anne muhteşem evlatlar muhteşem. aksi düşünülemez ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı dilli güler yüzlü şen yoldaş Cam Misket
      Muhteşemlikten her ne kadar uzak olsam da şööööyle bir kalktı oturdu gönlüm yerine
      Teşekkür ederim çocuklarım ve benim için ettiğin o güzel mi güzel sözlere
      Sevgiler

      Sil
  12. yazıyorsun diye,güzel yazıyorsun diye sana hayranım zaten.illa daha fazlası olması gerekmiyor değil mi?
    bu kadar akıllı ve gurur duyulacak evlatların var diye de bu çocukları sen yetiştirdin diye de hayran oldum sana kadriye.
    bırak uçup uçup gelip anneleri olduğun için ne kadar mutlu olduklarını söylesinler arkadaşım,uçabilsinler ne güzel bişey yapabilmek bunları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva,

      Gayet dürüstçe ifade etmeliyim ki;
      İki kelam ile gönül çalmana,
      Bi dünya şey ile uğraşıp yine de herkese zaman ayırmana,
      Kendine ait dünyanın kapısını herkese açıp, kendini sakınmana-gizemine
      İçtenliğine,duygularını ifade edişine
      Çakır'ı bile masalsı yapan sevgine de ben hayranım..

      Sol anahtarı gibisin sen, müzik senle başlıyor.

      Sil
    2. bunların hepsi ben miyim kadriye,çok tatlısın sen:))

      Sil