28 Mayıs 2015 Perşembe

Yarın Yine Bahar Çok Şükür...


Kalp olacak olanı bilir,sana fısıldar...ama sen, dünyanın sığ endişeleri ile çığlık çığlığa muhatap olduğun için onu duymazsın. O sırada bilmeden söylediğini sandığın söz gerçekleşir ve sen hayretler içinde kalırsın.

Büyük laf söyleme başına gelir dedikleri budur aslında...o büyük lafı söylerken hiç düşündün mü : sana bunu kim sordu?

Şimdiki evimin önündeki caddeden geçiyordum yanlışlıkla bindiğim otobüse sayıp söverek...öğrenciydim henüz. Bir yanda binalar bir yanda mezarlık. İçimden "ıyyyy" dedim. "Asla burada oturmam ben..ne soğuk yer"

Bana soran olmamıştı aslında burada oturmak ister misin diye..ama aslında biliyordu kalbim olacağı.Fısıldayıvermişti olanca naifliği ile burada yaşayacağımı hem de tam evimin önündeki duraktayken . Kibrim,günlük hayat endişelerim , sığ suların büyük dalgaları kulaklarımı sağır etmiş olmalı...duymuş ama anlamamışım.


Ne cümleler ne fısıldandı kulağımıza da kalabalığın gürültüsünde duymadık.

Renklerin en güzellerini taşıyan kalplerimizi kimbilir ne olmaz şeylerin patırtısında paslandırdık.

Onca seçeneğin içinde belki de kendi seçtiğimiz şey yalnızlık...




Sonra , arsız çocuklar gibi hayatı suçladık....

Yarın yine bahar çok şükür.
Sevin kendinizi e mi?

Unutmayın ;renklerin en güzelidir mai.

Bir daha denemek ve yeniden başlamak için
Unutun tüm endişelerinizi.

Umut da yaşamak da bizim için var.

Umut, binbir ayaklı Umut, güneşte saklı Umut edenler haklı Umut, insanın hakkı..! Nazım Hikmet


17 yorum :

  1. Kadriye hanımcım, büyük konuşmak tabirini böyle nasıl yorumladınız ya hu, hayranlık ve şaşkınlıkla bakıyorum yani şu an.

    Of, hepimizin başına geliyor değil mi bu... Güya dikkat etsek bile sözlerimize.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili N.Narda,

      Ehem kem küm utandım şimdi övgü dolu takdirlerden :) çok teşekkür ederim.

      İnsan ayıpladığını yapmadan ölmezmiş sözü gibi bişi bu sanırım...hepimizin başına geliyor evet.

      Sil
  2. Hiç yabancı gelmedi. hem de üst üste tükürdüğümü yalamışlığım olmuştur. o gün bu gündür büyük konuşasım hiç gelmez, kadere kısmete de inanmam pek ama azıcık torpil yapar mı acep diye zikrediyorum isimlerini artık. Kısmet... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ikıntı,
      Ben kaderin espri anlayışı olduğuna inanıyorum bazen..yani anlıyorum seni :) :)

      Sil
  3. Bir umuttur yaşatan insanı! aldım elime sazımı şarkısını getirdi aklıma yazın:)
    doğru tespitler ve güzel sözlerle dolu bu yazı için mersi mersi..
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş'um,

      Bazen umut sensin bazen direkt yaşam
      Biliyosun di mi ;insandır umudu yaşatan

      Öptüm seni kooooooooskocaman :) )

      Sil
  4. Canım maimmm...
    Kelimeler ne de yakışıyor kalemine...
    İnce ince işliyor her seferinde beynimize yüreğimize...
    Seni seviyorum kadın diyesim geldi benim de işte bu yazının ardından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'cimmm

      Sen de mai değil misin sanki?
      Ondan değil mi bunca gönül şenlenmesi birbirimizin yaşantısını anlatan satırlarsa
      İyi ki varsın sen

      Sevgilerr kooooskocamaannn :D

      Sil
    2. Ne güzel bir hatirlatma...Söyledigine ,hatta düsündügüne diktat etmeli..Bumerang misali eninde sonuda dönüp geri geliyor insana...
      Sevgilerle

      Mai Mai Masmai
      Dünyasi boncuk Mai kadin :)

      Sil
  5. Tür kitaplarında yer alan klasik bir cümle vardır ya; "Evrene ne mesaj yollarsan, onu sana bir şekilde verir." diye. Bu klasik benim için defalarca tecrübe ile sabitlendi. Örneğin lise döneminde ziraat mühendisi olmak isteyip de sözel böilüm öğrencisi olduğum için bu yönde tercih yapamamıştım. İçimde ukde kalmıştı. Seneler sonra bana tarım ile ilgili bir tv program sunmamı isteyen teklif geldi. Her hafta başka ziraat mühendisi, başka ürün, başka köy gezdim durdum. Meraklarımı giderdim, isteklerimi gerçekleştirdim.
    Hayatımızdaki olumlu ve olumsuz mevzularda düşüncelerimizin parmağı olduğu çok açık. Benim buna benzer hikayem o kadar fazla ki, yorum kutusundaki cümleler yayından uzun olsun istemem : ) Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum kutusundaki cümleler yazıdan uzun olsundu keşke Burcu
      Öldürdün beni meraktan
      Bu tür tecrübeleri okumaktan bıkar mı ki hiç insan?

      Sil
  6. büyük konuşup asla yapmam dediklerim başıma geldi yine de engelleyemiyor bazen insan cidden. içerden biryerden yükseliyor " şunu yapmak istemiyoruumm, öyle olmak istemiyorum " diyor insan ister istemez ama kişilik sınırlarını da zorluyor bir nevi :/ çok şaşırtmacalı sorular soruyor hayat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın bir espri anlayışı var ve sık sık 90'dan gol çakmakla eğleniyor Cam Misket'cim
      Kesin karar verdim buna ben :p )

      Sil
  7. Asla asla dememeli dedikleri :)))Bende güzel düşünelim güzel olsun diyenlerdenim....Ayrıca şükür etmesini de bilmeli ....
    Yine döktürmüşsün en güzelinden kalemine sağlık...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şenaaaay
      Şükrü bilmek , belirleyicilikte asla unutulmaması gereken bir kalem
      Canımsın
      sağol

      Sil
  8. Ben subaylarla gezen kızlar niye böyle üniforma delisi deyip, subayla evlendim. Ay ama napim, ben gördüğümde kot pantolonluydu, hayat beni ters köşeye yatırmak için tebdili kıyafet dolanıyormuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Handan öldürdün beniiiiii :D )))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Sil