19 Haziran 2015 Cuma

Cehennem

Yaş 16..üniversiteyi kazanıp İstanbul'a geldiğim sene.

Trabzon'dan çıkıp İstanbul'a geleceğim belli olunca dayımlar olsun teyzemler olsun telefonu bir kapatmadılar."Kadriye bizde kalsın Kadriye bizde kalsın" diye başlangıçta sevgi dolu sandığım ama  sonrasında benim tarafımdan "ay kimse çocuğunu başkasının yanında okutmasın"a dönüşen nidalar sonucu ilk sene Fatih'te dayımlarda kaldım.

İstanbul'da aşina olmayan ve hem kişiliğimle hem kültürümle uyuşmayan binbeşyüz şey arasında mutlu mesut yüzer ve üniversite eğitimimi sürdürürken ramazan geldi.

Yaz mevsimine yakın günlerde Ramazan ayını coşku ile yaşayan , saçları kısacık kesilmiş coşku dolu bir genç kızdım. Fatih'ten Harbiye'ye yürüyerek gidiyor, akşam iftarda sürahilerce su içiyordum. Oruç,sadece biraz suskunlaştırıyordu beni;ne hareketli yaşantımda ne neşemde bir değişiklik yoktu. Akşam eve geline ödevlerimi yapıyor, ödevler biter bitmez şimdi rahmetli olan yengeme yardım edip sofra kuruyor, dayımın oğlu ile kakarakikiriler arasında pide alıyor, iftarı yapınca sofrayı toplayıp koştura koştura camiye teravih namazını kılmaya gidiyordum.Teravih sonrası eve dönüyor, kalan derslerimi yapıyor,bulaşıkları yıkamaya yardım ediyor ve sonra yatıyordum.Sahurda kalkıp sofrayı kurup yemek yedikten sonra sabah namazını kılmak üzere koşturarak tekrar camiiye gidiyordum.

Her akşam farklı camiiye gitmenin ne büyük sevap olduğu söylenmişti bana..Her akşam farklı camiideydim.Keyfimden, mutluluğumdan bahsetsem de anlatmak mümkün değildi.

Lakin gençlik ölçüsüz coşkunluklar zamanı.Beden, uykusuz ve aç yorgunluklara çok dayanamadı. Ramazanın ortasından sonra olduğum yerde uyuklar hale geldim.Regli döneminde bile , dayım neden camiiye gitmediğimi şıp diye anlar utancı ile camiiye gidiyor ve o halde ibadetevine girmenin üzüntüsü ,utancı içinde affım için dualar ediyordum.

Geriye dönüp bakıyorum da;saf,iyi niyetli bir aptalmışım ben. Seviyorum geçmişteki Kadriye'yi.

Bu tempo ve ruh hali içinde, sonlara doğru bir akşam camiiye gittim ve kadınlara ayrılan yere koşturdum.Erken gelmezsek yer bulamıyorduk.O akşam da kandil akşamı olduğu için bi iyice doluydu her yer. Her gelene yer açalım diye sıkışmaktan elimiz ayağımız ezilmişti ama olsundu,bunun da sevabı vardı. Çarşaflı kadınların arasına düşmüştüm. Bir tanesi kararlılıkla, ellerimizi başımıza götürüp selam durduğumuzda parmaklarımızla kulaklarımızı ve burun deliklerimizi kapatmazsak solucan ve böceklerin tabutun içine sızıp kulaklarımıza ve burnumuza dolduğunu anlatıyordu. "Allah" "tövbe" vb nidalar arasında herkes onaylayarak "bak işte gördün mü"lerle bezeyerek bunu yapacağını belirtiyordu.

-Abla..dedim şaşkın ve masum."Öldükten sonra o bedende olmuyor ki ruh..varsın ne yiyecekse yesin,ne olacak ki solucandan?


Kadının öfkeli sözcükleri, diğerlerinin şaşkın mırıltıları teravihin başlaması ile yarım kaldı.Namaza başladık. Ama aklım o kadar karışmıştı ve kendimi o kadar yorgun hissediyordum ki başım dönüyordu.

Secdeye vardık..oturarak doğrulduk.
Aman Allah'ım..dünyam kararmıştı..her yer kapkaranlıktı.Hiç bir şey görmüyordum. Solucanlar meselesine karşı çıktığım için mi kör olmuştum.

Lannnn?



Yoksa ölüyor muydum?
Kalbim deli gibi çarpmaya başladı.
"Allahuekberr"
Namazı bozmadım..tekrar secdeye eğildim.
Günahkârmıydım ben..neden karanlıklar sarmıştı etrafımı. Ghost filminden giriyor,solucanların kulaklarıma ilerleyişinden çıkıyordum.
"Allahuekberr"
Doğrulmaya kalktım
Yok..karanlık bir nebze olsun dağılmamıştı.Başımda gittikçe artan bir zonklama ile paniğim dayanılmaz boyuta ulaştı.Üstüste yemeye başladığım darbeler sonucu avazım çıktığı kadar "imdaat" diye bağırmaya başladım.

Çığlığıma "çık .ötümün dibinden körolası!" diyen öfkeli bir ses cevap verdi. Biraz gülüşmeler, namazı kıldıranın uyarı ile sesini yükseltmesi, kadınlar bölümünden uyarı ile yükselen sesler..

Dipdibe namaz kılarken önümdeki çarşaflının eteğinden içeri girivermişim ilk secdeye vardığımda.
Karanlık olan dünyamın sebebi, cehennem tahminimden çok da uzak değilmiş meğer.

Apar topar beni arkalara ittiler..eteğin altından çıkayım diye attığı tekmelerin etkisi ile bir süre sersem sersem bakındım etrafa.Sonra teravihi bırakıp eve döndüm.


Cennetin,sevdiğinin bir sözünde; cehennemin ise yobazın tekinin poposunun dibinde olabileceğini öğrendiğim bir yıldı. 


23 yorum :

  1. Ilahi Kadriye kahkalarla güldüm :)

    Hayirli ve aydinlik ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  2. kadriye,
    sandım ki tansiyonun düştü yorgunluk ve açlıktan,ilahi ne güldüm.
    ölüm korkusunu çürüyen bedene kondurmuşlar,bize de bi tarafından inanmak düşmüş.ölmek mi zor,böcekler mi?

    YanıtlaSil
  3. kdhjkdgkjfgdskj dkjhsdkvjhdsvkjhsdv dsvjksdvjsdhvjk

    Gülse Birsel'i okuyorum sandım, haikasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyy..özgüvenin dibine vurdum bu yorumla
      Bi tanesin "Yazdan Kalan" çok teşekkürlerr :) ))))))

      Sil
  4. Süper bir yazı canım yaa çok güldüm. En vson cümleyle de sağlam nokta koymuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cehennem yokluğunun diğer adıdırın karşıt versiyonu bu Fatoş
      Cehennem varlıklarıın diğer adı çoğu zaman

      Sevgiler

      Sil
  5. Her yaznini bir kac defa okurum ben, harikasin! Bunu aklima geldikce okurum artik.Allah bizi o yobazlardan korusun ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meri cidden mi?
      Bu harika bir şey benim için :D

      Allah ülkemizi ve bizi yobazın her türlüsünden korusun , amin Allah'ım çok amin :/

      Sil
  6. Ne guzel yazmissiniz.ilk kez okudum.takibe alicam sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Mehtap,

      Ben de derhal iade-i ziyarete gelirim koşturarak :D

      Sil
  7. Muhteşem bir yazı olmuş. Allah'a giden yolun korkudan değil sevgiden geçtiğini anladığımız da bu ülke daha da güzel olacak.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bülbülün Yeri, korku sadee sevgisine layık olamama korkusu olmalıydı aslında.
      Ülke daha güzel olmalı artık, çocuklarımız ve bugünü borçlu olduğumuz herkes adına...

      Sevgiler

      Sil
  8. yazının bitiş cümlesi tüm postu özetler gibi. Teyze de pek kıbarmış cıksana .ötümden nedir ya namazın ortasında bırde tepiklemiş piss.. Cidden yobazlığa çare nedir ki acep okumak mı hayatı sorgulamak mı :/ ama çok tatlı bi Kadriyeymiş o zamanki de :)) bu arada mim yaptım seni de mimledim beklerim kiii :)))

    http://cam-misket.blogspot.com.tr/2015/06/blog-yazmaya-nasl-basladm-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teyzenin kibarlığı bitirdi beni zaten sorma camiinin ortasında :D tövbe tövbeeeee

      Koşturdum gittim baktım bayıldım mimine
      Çok teşekkürler oyun arkadaşım ;)

      Sil
  9. böyleleri yüzünden birtakım güzelliklerden soğumamışsınızdır inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir takım güzelliklerden soğumam bu tür insanlarla başladı,bugüne ait siyasi hayatın günlük yaşama getirileri-götürdükleri ile had safhaya ulaştı sevgili N.Narda.

      Allah'a inanırım ve çok severim..o noktada tereddüt ya da kayıp yok.Zaten diğer kalan her şey O'na ulaşmak,sevgisine nail olmaya çalışmak için değil mi?

      Sevgiler

      Sil
    2. Ne güzel, gerisi laf-ü güzaftır zaten :)

      Sil
  10. Bitiş cümlesinde koptum ahahaaaa :)
    Alem kadınsın vallahi....
    Şu anılarını sen kaleme almaya başlasana..
    Muhteşem bir kitap olur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın totosuyla bile ders verdi bana Şebnem :D ))))))))))))))))))))))))
      Kitap yaparız beraber bir gün, belli mi olur?
      Hayal kurmak iyidir,güzel hayaller güzel gerçeklere ulaştırıyor insanı

      Sevgiler

      Sil
  11. :))) Komik ve çılgın kadın, özlemişim yazılarını ;) Teravihe gitmedim ben hiç, çocukkende gitmedim pek galiba, hep bu annemin kabahati, götürmedi beni, kendi de gitmedi galiba, niye gitmedi ki, amannn, iyi ki de gitmemişiz bak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi gün beraber gidelim Esen
      Nasılsa dipdibeyiz
      Ben de teeeeeee 87'de gittim işte o oldu
      Bakalım değişen bişi var mı ahalide ...ama bu sene olmasın.Seneye he mi? :D

      Sil
  12. nasıl olur böle bişi yaaa allam yaaa çok komik bu ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi çok komik geliyor evet
      Ama düşünüyorum da
      O günlerde de gülüyordum ben yaa :p

      Sil