20 Haziran 2015 Cumartesi

Sevgi Neydi?Sevgi Emekti....


Tabii ki iki kızım da takdirname aldı "yine", hatta biri okul derecesine girdi "yine".

Onca emek verdim,tepelerinde idim bütün sene başarılı olabilmeleri için.

Her ay tiyatroya götürdüm en az bir kere...en sevdikleri arkadaşları ile tabii.


 Spora gittik haftasonları aksatmaksızın.






Ne zaman "konser var anne" dediler, her zaman sol anahtarını çeviriverdim cüzdanımın.

















Konseptli hobi mağazalarında saatleri harcadık.






















Bir enstrüman çalmaları için elimden geleni yaptım, beynim iki kat olana kadar evde provalarını dinledim.






















Derse geç kalmak olsa da sonunda, parkta oyun çektiyse canı,oyunlar oynadık.

















Sokak hayvanlarını besledik,sevdik gönlümüz şenlensin dostlukları ile diyerek.


















"Yorgunum..okula gidesim yok" dediklerinde yollamadım okula.Bilir benim çocuklarım kendilerini dedim,derslerinden geri kalırlar demedim hiç.


Kutu oyunları aldım, oynadık doyasıya.



Sevdiğim müzikalleri anlattım, defalarca izledik beraber, şarkılarını ezberlemeye çalıştık.Sınav zamanlarında Dirty Dancing'di favorimiz...Hayallerine inanmayı,Hardvard'da doktor olmanın bazen iyi yürekli bir garson olmak etmediğini,şarılara ve aşka inanmayı tartıştık.Sınavlar finallere yaklaşırken Phantom of Opera'yı o kadar dinledik O kadar seviyorduk ki şarkısını, telefon zillerimizi bile onun şarkısına çevirmiştik.



Müzikali Türkiye'ye gelince gelince seyri şart oldu tabii..müzikallere gidildi.





















Bilmediğimiz sahilleri, denemediğimiz tatları koyduk sıraya.




Sergileri gezdik,kitaplar okuduk onlarca ve onlarca.



















Hayaller kurduk, hayallerimize inandık..



Uzuuun yürüyüşler yaptık kızlarımla, projeleri gece yarısı 

yapmak kaldı onlara, sabah uykusuz gittiler okullarına.Ama neşeli, ama sevecen,ama onlara inandığımı bilerek...

İstedikleri her sinemaya gittiler;ama yalnız ama arkadaşları ile ama birbirimizle.

Canım sıkıldı dolaşacağım dediklerinde durmadım önlerinde, dersin mi var demedim hiç.


Takdirnameleri bir yana "özgür düşünen,farklı olmaktan korkmayan bir çocuk" ibaresi yok mu küçüğümün karnesinde..mest etti beni mest.

Büyüğümün okul derecesine girmesi, Kanarya Adaları'na gönderilen 3 çocuktan biri olması..

Bir eğitim öğretim yılını daha böyle kapattık.
Gururluyuz mutluyuz!

29 yorum :

  1. Çocukların çok şanslılar senin gibi bir anneleri olduğu için. Tabi sen de onlar gibi çocukların olduğu için şanslısın. Öoüyorum sizi:-)

    YanıtlaSil
  2. Canım bir öğretmen olarak, öğretmenlerin istediği bir veli olduğunu söyleyebilirim. Böyle yetiştirilen çocuklar tabi takdir alır tabi dereceye girer. Hiç şaşırmadım. Çocukları ve tabii seni tebrik ediyorum ailece başarılarınızı devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir öğretmenden takdir almak da annelerin takdirnamesi, gururu Fatoş
      Öpüyorum sevgiyle :D teşekkürler hem de çok

      Sil
  3. Tam da kpss öncesi artık enerjim bitmek üzere ve canım çok sıkılmışken uzun zamandır yapamadığım bir şeyi yaptım ve bloğumu açtım. Ana sayfamda sizin güzel yazılarınızı görünce öyle mutlu oldum ki, anlatamam. Ta oralardan, kelimelerinizle bile iyi geliyorsunuz insana :) Bu arada işe girmenize de ayrıca sevindim. İnşallah güzel bakan gözleriniz hep güler ve bize de dokunur bu güzellikler :) Mutlulukla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın sevgili Annabell,

      Sınavın her türlüsü insana bir "öf" dedirtiyor ama her verdiğimiz sınavla da bir basamak çıkmış, hayatı daha panaromik izleme fırsatı yakalamış oluyoruz sanırım.Yapamasak ölür müyüz?Yok :D O zaman sadece deneyimi bile kâr diyerek sınava girip olmasa ölmem diyerek can sıkmamak belki en iyisi :p Ne zaman istersen buyur gel bloğuma,kıyamam sana ben

      Sevgiler :)

      Sil
  4. Ne kadar gurur duysan az.gurur duyacaginiz nice basarilar gormenizi dilerim.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap'cım,
      Vatanıma milletime hayırlı insanlar olsunlar inşallah,çok teşekkür ederim.

      Sevgiler ;-)

      Sil
  5. başta seni sonra da güzel kızlarını çoook tebrik ediyorumm :)
    nice güzel başarıları olsun maşallahh..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Maviye İz Süren,

      Ne zaman beni benden alacak kadar mavi bir deniz fotoğrafı görsem "keşke benim gibi mavi aşıklısı da görse" diyorum artık içimden.
      Başarılar ve mutluluklar hepimizin hayatında daim olsun. Çok teşekkür ederim ;)

      Sil
  6. Senden ve senin kızlarından bu beklenirdi zaten. Bir tek yerde korktum hırs yapmışmı arkadaşım diye, gördümki hayır çokta rahatlar, içim sevindi. Sevgiyle öpüyorum hepinizin gözlerinden, tebrik ediyorum geleceğin zehir hatunlarını ve seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata hırslı olmak lazım Mukaddes,iyi yaşamak için,severek yaşamak için;iyi ve severek yaşatmak için bir de...
      Gerisi hikaye zaten ;)

      Sevgiler güzel arkadaşım benim

      Sil
  7. Cocuklar almis benden de sana takdirname geliyor...Dogru yapilabilecek ne varsa hepsini yapiyorsun Kadriye, bravo hepinize..Örnek Anne ,örnek cocuklar .Gurur duymakta haklisin,haklisiniz...

    Sevgilerle, iyi tatiller,iyi dinlenmeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu zaman şaşkın ördek misali göle yanlış yeri ile dalan anneyim ben bakma hep iyi taraflarını anlattım Şule :D

      Sevgiler kocaman :)

      Sil
  8. Harika bir annesin Kadirye'ciğim ödülünü de almışsın iki pırlanta gibi çocuk
    maşallah diyorum üçünüze de...
    köprü üzerinde altta nehir kayıklar olan yer çok tanıdık geldi bana
    yıllar yıllar önce 15 16 yaşımda Küçüksu'ya gitmiştik sanki orasını anımsattı
    en sevdiğim yerleridir İstanbul'un...ama yanılıyor da olabilirim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde yani ne diyeyim vu-huuuuu süpersin harikasın ;minnacık kareden nasıl da tanıyıverdin yıllar önce gittiğin yeri!
      Teşekkürler güzel sözlerin için, özlemiştim seni de

      Sevgiler ;)

      Sil
  9. Okurken çok duygulandım Kadriye.. emeklerini karşılıksız bırakmamış evlatların...ne mutlu sana....başarılarının devamını diliyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sertaç,

      Allah vatana millete hayırlı evlat etsin derdi rahmetli Hacıannem her doğan bebeye.
      İnsan olmayı başarsınlar,mutlu yaşasınlar ..genel müdür olmaları değil ki hedefimiz di mi ya?
      Teşekkür ederim güzel temennilerin için.

      Sevgiler sana kooocamanından :)

      Sil
  10. seninle ilk tanıştığımızda sözleri tam olarak,yani kelimesi kelimesine hatırlamasam da,anladığım,herşeyin başı anneyim ben di.
    ben anne değilim ama böyle olunca etrfaındaki anneleri de şöyle bir inceleme durumun oluyor,kendinle karşılaştırmadan,objektif.
    spor başka çocuklar ne yapıyor diye,müzik aleti özgenin de var diye tercih edenler var.bu gerçeği herkes biliyordur.evlat yetiştirmek sanat.
    sen de şahane bir ebeveynsin,onlar da şahane çocuklar.
    maşallah,Allah kıymet veren insanlar çıkarsın karşılarına.
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafızası seçkin,sözcükleri etkin,şahsiyeti yetkin kadın;

      "Ben kimim" sorumun cevabındaki ilk 5 maddeyi "anneyim" alıyor bende. Bu doğru bir yaklaşım mı?
      Bilmiyorum, hani çok da umurum değil
      Bayan en doğru olursam bu sene nobeli bana verecek değiller :p
      Başarı mutlu olmak olmalı...mutlu olsun, mutlu etsin çocuklarımız.
      Senin çocuğun yok evet..ama bir güzel kedi,çiçek açmış rengarenk bir saksı, sunumu yüzünden kendini portakallı ördek diye yutturabilecek kereviz gibi bitkilerin pişirilmesini anlatarak hiç görmediğin insanları mutlu eden de sensin.


      Sevgiler benden sana :D

      Sil
  11. daha nice güzel an'larınız, nice güzel başarılarınız olsun...
    Çok şanslılar çokkk senin gibi güzel bir anneye ship oldukları için..
    Öpüyorum hepinizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyyyyy benim benden beter duygusal anne olan canım arkadaşım :D

      Oytun,Selin ve Nehir şanslı çocuklar hem de çok..
      Kahrolsun tevazu, yaşasın realite :p

      Sevgiler sana :D

      Sil
  12. oleeeeey oleeeey çok güzel haberleeeer oleeeeey :) bi de kutu oyunları ile phantoma ben de bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen zaten yetişkin ile çocuk olmanın mükemmel bir karışımısın diye karar verdim ben en sonunda Deep :D
      Hani bir gün gelecen de Selimiye'yi gezdirecem ya ben sana...oynarız hep beraber he mi?

      Sevgiler :D

      Sil
  13. Bu aralar nedenini bildiğim bir duygusallık var üzerimde Kadriye, babamdan ötürü.
    8 sene bitecek ya, ne uzun aslında, ne de dün gibi aslında.
    Duyduğum her güzel habere, yüreğime dokunan her söze, okuduğum kitapta beni etkisine alan tek kelimeye, nehir in havaalanındaki bakışına, şu yazdıklarına, baktığım fotoğraflarına bir dudak büzesim, hafiftenden dudaklarımı ısıra ısıra göz yaşı dökmem ondan.
    Yoksa nasıl gurur duyuyorum böyle farkında çocuklar yetiştiren ana-babalarla, başarıyı tesadüf görmeyip emek veren çocuklarla.
    Neyse, çok güzelsiniz ne diyim?
    Kucaklarım hepinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Emel,

      Kalakaldım ne yazsam diye.Ne yazacağımı bilmiyorum ama ne yazmayacağımı, boş teselli sözcüklerine girmeyeceğimi biliyorum. Ben , babama düşkünüm hem de çok ama çoook çok. Babamı kaybettim,yokluğuna alışamaadım diyen her kız çocuğunda,yaşı kaç olursa olsun bu sızıyı taşıyan her kız çocuğunda kalbime mızrak saplanmış gibi canım yanıyor.Ne seni gördüm,ne babanı tanıdım ömrümde. Ama bil ki ,ama inan ki canı gönülden, yüreğimin ta içinde hissediyorum hüznünü -sızını-acını.

      Deriin bir nefes verdim şu an..

      Ağla be Emel..o ,içinde taşınılası bir duygu değil.

      Ne zaman istersen gel buluşalım,ben de seninle hissedip seninle ağlarım,sonra çocuklarımız iin yaşamaya kaldığımız yerden devam ederiz.

      Sevgiler sana Deniz'in derinlerinden...

      Sil
  14. Çocukların başarısının ailenin durumuna da bağlı olduğunun bir kanıtı olmuş aslında bu yazınız..Darısı diğer annelere diyelim artık..Onlarda daim mutlu olsunlar..İyi günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nezaket ve sevecenlik dolu mesajınız için içtenlikle teşekkür ederim.
      Mutluluk hepimize olsun, paylaştıkça çoğalsın.

      İyi Dileklerimle...

      Sil
  15. Kadriyecim tebrik ederim..Ne mutlu sana...
    İnsanın çocuklarının başarılarını görmesi ne güzel..Ne kadar mutlu olsan az...
    Mutluluğunuz başarılarınız daim olsun canımcım..öperim güzelleri...Sevgiler

    YanıtlaSil