17 Eylül 2015 Perşembe

Martı ve Öküz

Hayatta yanlış kişilerle dostluk kurduğum çok oldu ama pişmanlığımı "keşke"lerle beslemedim.

Ama bu sabah bir kere daha anladım ki  yanlış kişilerle ilgili seçimlerim yaşımın ve yaşantımın getirisi ise de doğru şeyleri sevmişim.

Kişiler gitti ama sevdiklerim yanımda kaldı en zor günümde.

Şu "içime öküz oturdu nefes alamıyom oyyyy" dönemini atlatamıyorum bir türlü. Hani her şey yolunda ve ben surat asıyorum da değil, berbat bir şey önüme çıkanlar da değil. Hepimiz yaşamışızdır ve bi milyon kere daha yaşayacağızdır:  zamanla halledilecek şeyler ama belirleyicinin siz olmadığınız yerde sabır zor zanaat mirim.

Sabah uyandım evi topladım,çamaşırları yıkasam mı diye düşündüm vazgeçtim sonra gittim çocuklar uyandığında bulabilsin diye kıymalı börek yaptım. Böreğin altı pişsin de üst kızağa alayım diye beklerken mutfağı topladım filan sonra gayrı ihtiyari cama çıktım. Gri-laci bulutlar sessiz yolculuklarına kapılmış gidiyorlardı Eylül rüzgârları ile. Sabah serinliği ile hafifçe ürperdim, sokağa bakayım dedim. Üsküdar Belediyesi mini kamyonu çöp saatine uymayan tosbağaların çöplerini toplayayım da millet temiz sokaklara uyansın turu atıyordu. Çöpçüye baktım ve acaba çocukken ne olmak istiyordu diye düşündüm. Sonra içime oturan öküz yeri dar gelmiş gibi kımıldandı ve yine nefes alamaz oldum, başımı  göğe kaldırdım.


Kocaman mucizeler arayanlardan değildim hiç bir zaman.

Yaşamın sunduğu küçük mucizelerdeki büyük mesajları, rüzgârın tenime değişindeki şefkati duymayı bildim hep.
Sırf bunun için bile milyarlarca kez şükürler olsun.
Onca gri-laci bulut bir rüzgarla aralanıverdi. Parçalanışın oluşturduğu delikten minik şirin kesinlikle varoluşuyla benim direkt bir ilişkim olduğuna inandıran bir pembe bulut burnunu uzattı.

En az çocukluğumdaki kadar keyifle açılıverdi gözlerim.

Delik biraz daha büyüdü ve pembe bulutun da altında mailerin en parlağı bir gökyüzü göz kırptı.

44 yaşında işe gitmek üzere giyinip rujlar filan sürünmüş bir kadındı camdan bakan biliyorum ama ağzımın kulaklarıma kadar varan bir sırıtma ile yayılmasına mani olamıyordum.

Biri, benden evvel bastı kahkahayı.


Gözlerimi zorlukla aldım bulutların dansından.
karşı damın olabildiğince kıyısına tünemiş bana  bakıyordu Martı . karnı tok sırtı pek keyfi yerindeydi besbelli. 

"Merhaba" diye fısıldadım gözgöze geldiğimiz anda
Ağzını tuhaf bir şekilde aralayıp garip bir ses çıkarttı.

Bu sefer ben de bastım kahkahayı.

Ne lazımdı ki hayatın güzelliğini bana hatırlatmak için..daha fazla ne lazımdı.
Benim için var olan bulutlar..
Onların rüzgârla dansları.
Bir sürü koyu gri arasından bana ulaşan parlak mai
ve yılların eskitemediği dostum Martı 

Yanlış kişilerle dostluk kurmuş olabilirim hayatım boyu

Ama hep yanımda olacak doğru ve güzel şeyleri sevmişim.

İçime çöreklenen öküzü tatile gönderdim!

Şu an saat 07:55.
Çoktaaaan işe gelmiş ,masamdan yazıyorum.

Günaydın 17 Eylül 2015
Bir daha asla yaşayamayacağım güzel gün
Her anının tadını çıkartmak dileğiyle...

35 yorum :

  1. Özgür olan mavi bence de ;) bana bunu anımsattığın ve böylesi hislerle dolu bir günde yanımda olduğun için bin şükür :)bulutlar çok özgür gelmiyor bana mavinin kucağında nedense ama bize kıyasla özgürler bir bakıma..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca'mmm,

      Sen yanımda olmasan ne çok cümlem eksik kalırdı bi bilsen.
      İyi ki varsın'ın ötesinde iyi ki hayatımdasın güzel insan.
      Arada sen bana hatırlat arada ben sana hatırlatayım
      hayatın güzelliği hep aklımızda olsun

      Koooskocaman sevgiler sana canım

      Sil
  2. harika bir enerjiyle doldurdun benim bile içimi..
    iyi ki varsın dost! seni seviyorum..
    ve sana pozitif olmak çok ama çok yakışıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş'um,

      Sen o şiirdeki kişisin biliyor musun?

      "Deniz yırtılır kimi zaman
      Bilmezsiniz kim diker
      Ben dikerim"

      hep var ol hayatımda dilerim
      her sokağımda
      her köşebaşımda....

      Sil
  3. Daha güzel bir yazı okuyamazdım şu sabah. Bana bunları hissettirebilecek, tek kadınsın. :) Harikasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ersin,

      Dudağımın kenarındaki tebessümün sebebi sensin bu sabah :)
      Sen çok güzel şımartıyon sevdiklerini biliyo musun?
      Estetik senin ruhunda var ve hayat(larımız)a katıyorsun
      Nerden kesişti yollarımız bilmiyorum ama kesinlikle "iyi ki"ler listemdesin

      Sevgiler :)

      Sil
  4. Güzel enerjini aldık sabah saatlerinde yazın sayesinde :)
    Günaydın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç tane 17 Eylül 2015'imiz olacak be Şenay'cım

      Bu da bizden olsun
      ...severek yaşayalım her anını

      Öptüm en kocamanından :-*

      Sil
  5. Gunaydin arkadasim!Grili,lacivertli yagmurlu ruzgarli Minsk sabahindan gunaydin :)) Gunumu aydinlattin. Sagol.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Meri,

      Senin pembe bulutun da oralarda bir yerlerdedir eminim.
      Gönül kapın hep aralık olsun

      Sevgilerimle :)

      Sil
  6. Günaydın:) Şu içime çöreklenen öküzü bir de ben gönderebilsem:( Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Bahar!
      Öküz çiftliği kuracağız bu gidişle
      O gitmiyor ;ne yapıp ne edip göndermek lazım.
      Bazen anlamaya çalışmadan direkt bildiğin en latif küfrü basıp yola devam etmek lazım.

      Yaşamak lazım Bahar'cım yaşamak lazım.

      Sevgilerimmmmmmlee

      Sil
  7. kırmızı rujunuz çok yakışmış.yazı için yorum yapabilecek kadar becerikli değilim.kalbim ısındı.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Mızıka,

      Benim öyle belirsiz narin renkli rujlarım olmadı hiç
      Trafik lambası gibiyim ki bu da hiç zarif değil
      ama beni çok mutlu edebiliyor :) Çocuklarım da eğlenceli buluyor.
      "kalbim ısındı"dan daha güzel hangi cümle vardı ki bulup yazmak gereken :)

      Sevgilerimle

      Sil
  8. Bulutla bence de fazla özgürler. Küçük şeylerde mucizeler görmek kesinlikle büyük bir lütuf. Ben de çok şükrediyorum bunun için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir bulut olsam yüklenip yağsam
      Dökülsem damla damla toprağıma
      Bir deli nehir bir asi rüzgar
      Olup kavuşsam üzüm bağlarına Kadriye....

      şükredecek ne çok şey var düşününce
      Dşünmek yerine hissetmekle yetiniyoruz ya bazen
      Dikkat etmek lazım
      Kendimize,günümüze,ömrümüze...

      Sevgilerimle

      Sil
  9. ay beni de güldürdün kiiiii yaaaa :)

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Aliye'm,

      Asker arkadaşından daha evla dosttur martı bana :D Gagasına sağlık dedim şimdi ben de içimden Allah iyiliğini versin senin e mi :) )))))

      Sil
  11. Kücük seylerde ,minik ayrintilârda mutlulugu yakalayabilmek ne güzel... Selamini gec aldim, aksam oldu...Burda da hava gri, parcali bulutlu...Son bahari yasiyoruz...

    Iyi aksamlar ,ailenle mutlu anlar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,

      Geç olan güzel olmasını engellemiyor ya. Bir daha selam benden sana :)
      SOnbahar girdi kapıdan sorma. Zaptet o renk aleminde gönlünü zaptedebilirsen şimdi...

      Ailemden ve benden size sevgiler

      Sil
  12. kadriyecim,
    bi takım sebepler ve sonuçlar neticesi beni biraz buralardan uzak tuttu,ben gecenin ilerleyen saatlerinde okurken yazını,Allah kaçta kalktın da börek yaptın,çamaşır falan soruları geçti bi taraftan yani:)
    özlemişim yazılarını tatlı kadın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva'cım,

      "tatlı dillim güler yüzlüm ey ceylan gözlüm-gönlüm hep seni arıyor neredesin sen" olsun bizim şarkımız.
      Seni burdan uzak tutan sebepler için tü-kaka şeyler söyleyeyim mi hı?
      Sensiz olur mu hiç buralar?
      Gel

      Benim uyku sorunum var yani tıp alemi niye sorun der bilmiyorum ama aslında bence sorun değil lütuf bu. Az uyuyorum ben :)

      Sevgilerimle

      Sil
  13. Keşke bu yazını sabah okuyabilseydim. Koca gün içime çöreklenmiş o öküzle gezindim. Eve de nurtopu gibi bir baş ağrısıyla döndüm bittabi. Neyse en azından bundan sonraki günlerde gerektikçe dönüp dönüp okurum bari. Ellerine sağlık. :) Öpüldünüzzz efenim... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sevgili mimikli böceğim,

      Öküzler yaşadığımız coğrafyadan mütevellit baki içimizde. Biz hassas ya da hisseden canlı türlerinio öküzlerle yaşamaya mecbur bırakan kaderin espri anlayışı olduğu muhakkak da her zaman gülemiyoruz işte :p

      Sıkıldıkça gel sen, debelenir-güler yeniden başlarız her güne

      Sevgiler

      Sil
  14. bende çok severim martılarla konuşmayı. bazen ciddi ciddi karşılık veriyorlar diye düşünürüm. öküzün kalktığına sevindim. ne kadar komplike yapıdayız değil mi? tam tutunuyoruz derken bırakıyoruz ellerimizi, sonra hayde baştan tutunmaca falan. insan olmak başlı başına zor zanaatmış :) bulutları özledim biraz daha gökyüzüne bakayım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim canım güzelim Fok Bıyığı'm,

      Birincisi bayramın tüm güzellikleri senin olsun :)
      İkincisi , her buluta baktığında orada olmasının tesadüf olmadığını hatırla. O , senin için oraya konulmuş bir güzellik:tesadüf yok.
      Ve yaşamın ayrıcalıklarının tadını çıkart doyasıya

      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  15. Çok güldüm, yeri dar geldiği için kımıldanan öküze :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kahve Telvesi,

      Tatile yolladım ama öküz ve ben bir elmanın iki yarısı haline gelmek üzereyiz. Acilen mutlu tedbirler almak lazım :p

      Sevgilerimle

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. Sevgili Mainin çok sevdiğim tonu ,

      Bulutlar.. çok güzelller :)

      Bulut mu olsam,
      gemi mi yoksa?
      Balık mı olsam,
      yosun mu yoksa? ..
      Ne o, ne o, ne o.
      Deniz olunmalı, oğlum,
      bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla.


      Sevgiler

      Sil
  17. Mai' m yeni yazı bekledım yazmak için ama girmemişsin. olsun burdan kutlarım bende madem iyi bayramlarr ^_^

    YanıtlaSil