27 Eylül 2015 Pazar

Siz Küçükken Kaç Yaşındaydınız?

Korkudan baskın tek duygu umutmuş.

Korku ve öfke anında kontrol zayıflayınca ortaya çıkanlar komik oluyor çoğu zaman. Ne İstanbul Türkçesi ile şakıyan beylerin korku /öfke anında sinkaflı küfürleri ya da lehçeli nidalarına şahit olmuşumdur.

Ya da neredeyse 30 senedir İstanbul'da yaşayan bendeniz kızınca gayet içten bir "yapma da!" ile çığlığı basar, samimi öfke anımda "afkur afkur" diye söylenir,beni çılgına çeviren birine o an rahatlıkla "anderin gaybanası" diye sayıp söverim. O anlarda Amerikan filmlerinin "oh ! lanet olsun!"ları yer almaz dimağlarımızda.

Akşam İstanbul'da gök delindi yere indi. Nasıl bir gökgürültüsü nasıl bir şimşek nasıl bir sağanak yağmur..yok böyle bişi.


Jane Austen'in İKNA romanına dalmış hayli geç yatmıştım. Yerimden kalkasım yok ama kulağım çocuklarda. En sonunda içeriden Nehir'in , yani küçük kızımın titrek sesi yükseldi. 

-"Babaa..babaaaa"

Eşim yerinden fırladı hemen yanına gitti,Nehir kucaklanarak annesinin sıcacık kollarına getirildi. Eh, Selin'in nesi eksik?O da yarı uykulu geldi yattı yanımıza.



Korkan çocuk , üzülen çocuk "anne" diye ağlamaz mı?
Ne yapsam ne etsem Nehir'in aşkı ve önceliği baba işte. Sağlam çakan bir şimşeğin aydınlığında bunu görmüş olduk.



Kıskandım mı sandınız?
Az bile sanmışsınız.
Öldüm kıskançlıktan..ama küçükken "anne" diye değil " baba" diye ağlayan bir kız çocuğu olduğumu hatırladığım sürece ağzımı açmaya hakkım yok biliyorum.

Selin anladı derdimi. Uykusunun içinde gülümsedi , uzandı elimi tuttu.


Nehir son gökgürültüsü ile burnunu sineme gömdü.

"Ne sarsuk bulutlar bunlar..koca gökyüzünde yer bulamayıp çarpılır mı birbirine yahu..bunlar sizden de sakar" diye fısıldadım onlara. Kasılmış omuzlar gevşedi.Bir iki mahmur kıkırdama çıktı ağızlarından.

Onlar uyudu.

Ben yağmuru,babamı ve çocukluğumu düşündüm sabah olana değin.







10 yorum :

  1. kız çocukları babaya çok düşkün oluyorlar..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyom sevgili Maviye İz Süren :p ziyadesi ile şahitim :D

      Sil
  2. Ne güzel işte...annenin akıllısı çocuğu babaya sardıranmış...Akıllı kadınsın vesselam şimdi de kıskanma.....sevgiler Kadriye :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama da istemiyom Sertaç çok kıskanıyom bennnn :)

      Sevgiler sana sevgiler

      Sil
  3. Bende Sertaça katılıyorum..Akıllı kadın seni :) Mutlu bayramlar güzel ailene...Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Güliz, her günümüz bayram her günümüz mutlu olsun canım sağol :)

      Sil
  4. Korkunca kelime-i şehadet getiren ateist tanıyorum : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahaha Yazdan Kalan öldürdün beniiiiiiiiiiiiiiii :D )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Sil
  5. Benim kızımda yapıyo bazen ilk an kiskaniyorum ama sonra çok hoşuma gidiyor. İyi ki böyle şefkatli bir babaları var diyorum babalarına bırakıp heryere gidebilirim gözüm arkada kalmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şefkatli olmasa gözünü oyardım babasının ama şefkatli olunca da kıskanıyom çocuklar böyle mucucuk mucucuk baba baba filan ayyy ne bileyim adaş yaaav :(

      Sil