12 Ekim 2015 Pazartesi

Hüsamettin..Hadi!


Ne yazmaya gitse elim, ne söylemek istese dilim yarıda kalıyor.
Bir iyi haber alamamanın getirdiği iç çekişler tamamlıyor hep cümleleri.

Ankara'da olanlar, her gün şehit haberleri ..yetmiyormuş gibi bugün de Levent Kırca'nın vefatı.
Sevin sevmeyin..bir döneme damgasını vuranlardan "bize ait"lerden biri o.

Al ..bir iç çekiş daha.

Geveze'nin bile ayarı bozuldu.
Sabah kalktığımda içimde "sordum sarı çiçeğe annen baban var mıdır" diye şarkı söyleyen bir iç ses!
Yok artık...!

Gidip günlüğüme yazacağım. İç dünyamda eşelene eşelene gezmek vakti. Dış dünyaya penceremi açasım yok bugün.

Hüsamettin İncir Ağacımı Getir

bir deli feyz aldı diyordu 
bütün diktatörleri yeryüzünün 
bir başkası gökten zembille inmişti 
ve bir peygamberdi anlaşılmamış 
biri durmadan koşuyordu 
üstünde bir don bir gömlek 
ve bir başkası 
ölmek diyordu 
kurtuluş ölmek 
o genç bir adamdı 
sakalları uzamış saçları kirli 
gözleri cam gibi parlıyordu 
bir noktaya bakıyor 
sessizce ağlıyordu 
beni görünce 
belli belirsiz bir gülümseme geçti yüzünden 
dedi ki 
sivaslıyım 27 yaşındayım adım bekir 
sonra durdu ve bağırdı uzun uzun 
hüsamettin incir ağacımı getir

Ümit Yaşar Oğuzcan

13 yorum :

  1. kadriye,hem bedenimizi hem ruhumuzu çok yordular.yetmezmiş gibi canımızı da parça pinçik ettiler.daha fazlasına sahip olmak için gözümüzü döndürdüler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva;

      ama buradayız,kendimizdeyiz,vazgeçmedik....

      yenilmeyiz

      Sil
  2. Nereden aklına geldi bu şiir Denizim :(...
    Bir açsam ağzımı tutamayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımın İçi Aliye'm,

      İç dünyamda eşelenirken ...dış dünyanın seslerine kulaklarımı tıkayıp kalbimi ve beynimi onarıma almışken.

      Sil
  3. Çok kötü, ne yapsa bilemiyor insan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili N.Narda,

      Ne yapacağımızı bilemediğimiz ama ne yapmayacağımızı adımız gib bildiğimiz bir garip , nefes alınmaz bir dönem.

      İki kelime ile birbirimize dokunmak ilaç geliyor ..o kadar bi yoklukta gönüller

      Sil
  4. Nereden gelirse gelsin; dağlardan, kuşlardan, denizden, insandan, hayvandan, ottan, böcekten, çiçekten. Gelsin de nereden gelirse gelsin!... Bir hişt hişt sesi gelmedi mi fena. Geldikten sonra yaşasın çiçekler, böcekler, insanoğulları….
    _ Hişt hişt !
    _ Hişt hişt !
    _ Hişt hişt !

    "Hişt Hişt" desek duyarlar mı bizi şimdi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Annabell,

      Nereden gelirse gelsin; dağlardan, kuşlardan, denizden, insandan, hayvandan, ottan, böcekten, çiçekten. Gelsin de nereden gelirse gelsin!...
      gelsin de nereden gelirse gelsin artık........

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Benim evim doğum hastanesi ile karacaahmetin hemen ortasında Sevgili Maviye İz süren...ben yaşama inanıyorum
      Azaldık ama yok olmadık..buradayız

      Sil
  6. Hep sürekli kendime yarınlar güzel olacak diyorum....Hep güzel olacak....Güzel olmalı diyorum çocuklarımız için yarınlarımız için güzel olmalı.....

    YanıtlaSil
  7. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim, takipdeyim, bana da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Böyle zamanlarımız sıklaşıyor, ülkenin durumuyla beraber... Yine de umut etmek...

    YanıtlaSil