18 Kasım 2015 Çarşamba

Deli Veli Toplantısı-2


Selin, yani büyük kızım okulundan 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında "Yılın Örnek Öğrencisi" ödülünü aldı. Gerek akademik başarısı gerek sosyal faaliyetlere katılımı gerekse arkadaşları ile iletişimi neticesinde tüm öğretmenlerin oy kullanması sonucu örnek öğrenci seçilmiş.

Sahneye çıktığında yüzünün kızarması ve şaşkınlığı tüm öğretmenlerin hoşuna gitmiş.

O kadar tevazu sahibi ki ödülün kendine geleceğini düşünmemiş bile dediler.

Sonra dün akşam (onun okulunda veli toplantıları akşam oluyor) bu senenin ilk veli toplantısına gittik . Gittik diyorum çünkü tüm torunlarının yaşantısındaki her ayrıntıya bayıla bayıla dahil olup renk katan anneanne de bizimle geldi.Onu kantine ,ırk-dil-renk karmaşasının ortasına oturttuğum anda gözlerinin pırıl pırıl çevreyi incelemeye başlamasından benim görüşmeler yapacağım süre zarfında sıkılmadan oturacağını anladım tabii. Bir bardak çay ve bir yudum hayat...anneme fazlası lazım gelmiyor ki..


Her girdiğim sınıfta kızımla ilgili aldığım övgülerle sırtımdaki yükün gittikçe ağırlaştığını  hissederek çıktım. Kızımın iyi niyeti ,fedakarlığı, çalışma azmi övülüyor övülüyordu. Sadece bir öğretmeni," Ona hayır demeyi öğretin.Ona sömürülmemeyi öğretin.Ona alkışların kulağını sağır etmemesini öğretin. Kızınız veren el iken bu kadar mütevazı olmamayı bilsin" dedi öfkeyle. Başımı kaldırıp yüzüne baktım. Öfkeli bir adam, öğrencisini-çocuğumu seven bir öğretmen gördüm.


Ona saygı ve sevgi ve minnet duydum."Haklısınız"..dedim ve çıktım.Uzun sözlerin anlatamayacağı idi uzanıp elini tutmamdaki inanış. Yolumuza çıkan iyi ve aydın insanları eksik etme hayatımızdan Allah'ım.

Diğer öğretmen için sınıfın kapısında beklerken daha da durgundum. Koridorda sesler duydum.

-Nedir bu canım Selin Erdem Selin Erdem...aldığı ödüle bak. Şimdi onun yurt dışında istediği okula gitme şansı bizim çocuklarımızdan yüksek.

 Diğer velilerde 1-2 geçiştirici mırıldanma oldu.

-Her projeye onu dahil ederlerse elbette örnek öğrenci ödülü alır. Olmaz böyle. Bi tutturmuşlar Selin Selin
-Ama kız çok çalışıyor ve gerçekten çok başarılı..dedi birisi
-Ay ne çalışıyor, bizimkiler az mı çalışıyor şimdi o bu ödülle gitsin istediği okulda okusun bizim çocuklarımız duruken...

Bir veli çekingen ve kısık bir sesle "annesi burada" diye uyardı atarlı anneyi.
Bir an duraksamadan sonra sesini yükseltti kadın:

-Buradaysa burada canım.Haksızlığa hiç tahammülüm yok, ondan mı çekinecem.

Döndüm kadına baktım.O okuldaki pek çok kişi gibi bakımlı,belli bir kesime ait olduğunun vurgusunu taşıyan çizgilerle bezenmiş uzun boylu bir kadındı.Ama ben pahalı pabuçlarına marka çantasına üzerine özel dikilmiş tayyörüne bakmadım. Ben onun gözlerine baktım.Alev saçan bakışlarını üzerime dikmişti.

Nasıl oluyor da bir çocuk doğurmuş,onu emzirmiş,emek vermiş bir insan  bir başka çocuk hakkında bu kadar nefret dolu olabiliyor? 

Anne olsun olmasın:yetişkin bir insan bir çocuk hakkında nasıl böyle duygular besleyebilir?

Ona bakmayı sürdürdüm. Koridorda bir sessizlik oldu. Bu açık meydan okumaya karşılık vereceğimi, bir tartışma çıkacağını sanan diğer veliler gergin ve suskun bize 
baktılar . Ben ise gözlerimi ayırmadan kadına bakmayı sürdürdüm . Bakışlarımda ne vardı bilmiyorum.Kaşlarım çatık bile değildi. Kadriye olarak baktım , bir anne olarak baktım , insan olarak baktım, yeşil ile maviyi kucaklayan Trabzon'da yoğrulmuş  kalbimin sorgusuyla baktım,Selin'in annesi olarak baktım,işten çıkıp koşturmaktan yorulmuş biri olarak baktım...yüzü kızardı kızardı kızardı. Yaklaşık bir dakika kadar gözlerimizi birbirimizden ayırmadık.

Sonra içerideki öğretmen kapıyı açtı.

-"Oooo Selin Erdem'in annesi gelmiş, buyrun lütfen Kadriye Hanım " dedi sesinde belirgin bir memnuniyetle.

Kadına bakmayı sürdürdüm hala suskun ve kımıldamaksızın. Koridorda herkes hala bize bakıyordu suskun ve kımıltısız .
Kadın başını eğdi.
Selin Erdem'in annesi kadının eğik başına bakmayı sürdürdü...sonra döndü ve sınıfa girdi.


Herkes bana "kimbilir ne mutlusundur " "ah bu harika bir şey" deyip duruyor.
Değil.
Selin, o kadının çocuğuna okuldan sonra kalıp ders veriyor matematiği iyi olmadığı için.
Değil
Selin, o pırıl pırıl iyi niyeti ile bir başka koridorda o kadın ve benzerleri ile karşı karşıya kalacak.
Değil
Ben kızıma "hayır" diyebilmeyi ve incinmemeyi öğretebildiğimi sanmıyorum.

Yolu aydınlık ve pürüzsüz olsun tüm çocuklarımızın
Yolların sonunda insan ve mutlu olsunlar
başarının başka tanımını bilmiyorum ben.


24 yorum :

  1. Kadriyecim Selin'i çokk tebrik ediyorum.Başarı öyle kolay yoldan kazanılmıyor.Emeğinin karşılığı bu....Umarım yolu çokkk açık olur. Karşısına kötüler çıkmaz. O veliye gelince....bir veli tanıdım zamanında ben..İlkokul'a giden çocuğuna -ki çocuğu erkekti..bir başka kız çocuk hatalı bir davranışına müdahale ettiği için çocuğun eve döndüğünde yalnız olduğunu bildiğinden (annesi-babası çalışıyordu) telefon ile arayıp tehdit etmişti...övünerek anlatmıştı hadsizliğini...... Boşver kabaca olacak ama" it ürür kervan yürür" ikinizi de kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy o ne yaaa Sertaç :-o
      O ruh hastası anne babaların yetiştirdiği çocuklar değil mi bugünleri karartan... vallahi kalbim sıkıştı sinirden.
      Tebrik ve sevgilerini aldım ayyynen benim kıvırcığıma ileteceğim.
      Çok teşekkür ederim
      Koooskocaman sevgileriimizle :)

      Sil
  2. İlkokul 4. sınıftaydım; okulda yapılan okuma yarışmasında birinci olmuştum. ( Dakikada kaç kelime okuduğumuza dair bir yarışma ) . Veli toplantısında sonuçlar açıklanıyor ailelerimize. Annem var toplantıda. Benim sonucum paylaşılıp, tebrik edildiğinde ; sınıf arkadaşlarımdan birinin babası itiraz ediyor. Böyle bir şey olamaz, ben bile okuyamam o kadar kelimeyi bir dakikada diyor. Öğretmenim ve odada bulunan diğer öğretmenler gereken cevabı veriyorlar adama. Sonrasında ne oldu biliyor musunuz; kızına tembih etmiş, okul çıkışı bir gün kızı beni evlerine çağırdı. Evlerimizi birbirine çok yakındı beraber yürüdük ev yolunda arkadaşımla. Evde bize kendi çapında bir okuma yarışması yaptırdı o adam. Düşünebiliyor musunuz hırsı, hazımsızlığı?
    Birden nerelere gittim yazınızı okuyunca:)

    Kızınızı başarılarından dolayı çok çok tebrik ediyorum. Elbette sizi de :)
    Yolu hep açık olsun ve hep iyi insanları çıkarsın karşısına hayat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Devrim , demin Sertaç'ı okurken faltaşı gibi açılan gözlerime bir karış açık kalan ağzım eşlik etti şimdi.
      Bunlar ne çeşit ruh hastası acaba yemin ediyorum merak ettim te Allah'ım yaaa...

      Tebrik ve iyi dileklerini kızıma ileteceğim elbette. Çok ama çok teşekkürler ve sevgiler bizden sizlere..

      Sil
  3. Hastalıklı ruhlarda, kalplerde çok var. Selin'i canı gönülden kutluyorum, Selin ders vererek zaten en doğrusunu yapmış. Hayır demek bir yerde gerekli elbet, ama insanı insan yapanda bu temizlikler zannımca. Bir kaç yanlışa rağmen, doğrular yineleniyorsa; inan o yanlışlık tekerrür etmiyor.
    Biraz can yakıcı ama, sonucu cidden güzel.

    Sevgiyle kucakladım sizi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ersin,

      O daha 15 yaşında...keşke hayır demeyi keşke iki kaşı bir araya getirmeyi keşke kapıyı hak etmeyenin burnuna çarpmayı öğretebilseydim. Kararktersizlik derecesinde merhametli olduğumu düşünüyorum ve elimde olsa çocuklarıma daha farklı şeyler öğretmeyi isterim'i can-ı gönülden söylüyorum.

      Çünkü Ersin, incinmelerinden çok korkuyorum.

      Dünyayı güzelleştiren sen gibi insanlar çok olsun dilerim :D kocaman sevgilerimizle

      Sil
    2. kadriyecim,yaptığı davranışdan canı yanmıyorsa kuzucuğun niye mutsuz olsun ki,kim iyi olacak o zaman,hep hesap kitap peşinde koşturmak nereye kadar ahh! benim canım çok yanıyor iyi bişey yapmaya gönül kazanmaya çalışmaktan.artık yapasım yok,o zaman da ben olamıyorum.bak kaç yaşındayım hala kullanılma korkum var.insanın yapmak isteyip yaptıklarıyla alçaltılıyor olması fena bişey.yani salak muamelesi yapması gerçek salakların.çok konuştum susayım.
      kızın bu kadar şeyin altından kalkıp bu kadar başarılı bi yol çizmeyi becerdiyse sınırını da koymayı becerir canım benim,bence:))
      ikinizde sevgiyle kucaklayıp öpüyorum,
      çok sevgiler canım

      Sil
    3. Kedili evin narin ladysi,

      Çünkü beklentileri var;önemsenmek ve farklı bir yere konulmak yani birileri için özel olmak. Oysa insanlar sadece alacağını alıp gider.Çünkü elde ettikleri şey kolay:gel beni çalıştır, peki çalıştırayım. Anlatmak istediğimi çok güzel özetleyen bir deyiş var da buraya yazamıyorum :-p Sonra kaç yaşındayım hala kullanılma korkusu var diyen yetişkinler ordusunun sağlam bi neferi olacak o da endişesi olmasın mı ? O sınırı çizse de görmek istemeyene kâr etmiyor ki güzeilm :(

      Sil
    4. canım benim,en iyisi insanın kendi hamurunu sevmesi biliyorsun:)
      çok sevgiler

      Sil
    5. Hamuru ve niyeti bozmamak lazım diyorsun :)
      Haklısın

      İnanmak lazım bunlara..inancımızı da bozmamak lazım.
      Sevgiler en kocamanından

      Sil
  4. Selinciğimin başarılarıyla gurur duyuyorum hepte duymaya devam edeceğim..
    o densiz velileri de duymamaya görmemeye çalışmak en iyisi galiba..
    su akar yolunu bulur misali, canım kızım da elbet doğruyu bularak devam edecektir yoluna..
    öpücüklerimi ilet lütfen..
    bide özledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selin'imin idolü Sebuş'um,

      Hep iyi niyetli hep olumlu ama hep disiplinli olmak nasıl bişi anlat bana n'ooolursun

      Sevgiler
      Ben de ösledimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Sil
  5. İnan sen "değil" dedin ama ben çok mutlu oldum Selin!in başarısına, yüreğine, mütevaziliğine...
    Geleceğimiz onlar bizim...
    Hayır demeyi bilmesi lazım tabiki ama öğrenecek annesi oda...
    Yaralanmadan öğrense keşke ama yaralarımız bizi biz yapmadı mı...
    Senin yüreğin geçmiş ona da :))
    Yüreği Mailerin en güzeli arkadaşım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala sayfandaki kuşun kanadında kaldım Şebnem :)
      yaralarımız bizi biz yapan, yaralanmasın bebeklerimiz;yaralar kalkmasını bildikleri düşüşlere ait olsun.Kalleşliklere değil,nefretlere değil ne bileyim kıyamıyorum.Yorulmaz mı hiç bu kötülük dedikleri şey?

      Kendini özletme e mi tüm yaşama sevecen,iyi ki yollarımız kesişti dediğim güzel arkadaşım <3

      Sil
  6. Kadriyeciğim yüreğine ellerine sağlık. Yine çok güzel bir yazı yazmışsın. Senin bu duygularını sade ama etkileyici anlatışına bayılıyorum. Harika bir kalemin var, zevkle okuyorum. Bir öğretmen olarak ben de tanımak isterdim Selin'i.Selamlarımı ilet lütfen. Öpüyorum bu harika kızı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatoş alışacağım bu tatlı şımartmalarına :p
      Selin adına bi milyon kez teşekkür ediyorum canım,bizden de sana selam sevgi ve öpücük :)

      Sil
  7. Kutlarım seni Selin Erdem.
    Ne tatlı bir gurur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yazdan Kalan,

      Hapşırdığında ağzını kapatmayı öğrendiği için de gurur duymuştum , annelik öyle alem ki;okul birincisi olsa gurur,çok yaşa dese gurur,okula giderken saçını kendi örebilse gurur :-))

      Hep mutlulukları nasip olsun çocuklarımızın. Çok teşekkür ederiz :D

      Sil
  8. Metehan anasınıfına başladığında sürekli kandırılıyordu. Arkadaşlarının her dediğine inanıyordu çünkü. Çünkü evinde ona hiç ama hiç yalan söylenmemişti. Doktora giderken gezmeye gidiyoruz diye çıkılmamıştı evden, aşı yapılacaksa hiç acımayacak denmemişti, giden birinin ardından ağladığında hemen dönecek diye atlatılmamıştı. Bilmiyordu oğluşum yalan nedir. İlk önce çok üzüldüm onun bu saf haline, keşke biraz haberi olsaydı dedim. Ama ben başka türlü davranamazdım ki ona, o zaman ben ben olamazdım, doğruyu anlatamazdım.

    Zamanla öğrendik doğruyu, masalı, abartıyı. İnsanlara her an güven olmayacağını. Annesine ise her daim güvenebileceğini biliyor, iyi ki farklı davranmamışım.

    Selin harika bir çocuk. Yüreğindeki sevgisi onu koruyacak, zekâsı her şeyi yerli yerine koyacaktır merak etme. Sen ona hayır demeyi öğretemezsin. Kendin olmadığın gibi davranamazsın ki. Ama her daim o diğer kadının çocuğundan mutlu ve huzurlu olacaktır emin ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan ,

      Bu harika bir bakış açısı. Mutluluk ve huzur daim olsun hayatlarında çocuklarımızın. Onlar da beyinlerinde ölçülerle gezen sağlıksız yetişkinlerden olmasınlar dilerim.

      "İyi ki"ler hayatımızda daim olsun dilerim.

      Sevgiler kocaman :)

      Sil
  9. Selinimiz gurur kaynağımız, minicikkenden hep endişendiğimiz fıstığımız, ama O herşeyin bilincinde, sen gönlünü ferah tut... Diğerleri ise bu küçük hesaplarında hep böyle yaşayacaklar, yazık aslında değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazık olmaz olur mu Aliye'm?
      Onlara üzülüyorum, onların çocuklarına üzülüyorum...kendime üzülüyorum, kendi çocuklarıma ve onlar gibi olanlara üzülüyorum.
      Bir yanım hüzün bir yanım umut dolu
      Du bakali hayat ne gösterecek bize :D

      Kucak dolusu sevgiler

      Sil
  10. hımmmmm insan işte hayat işteeee oluyo böle şeler amaaaaa oleeeey aferin onaaaa onun geleceği çok parlaaak o yüzden güneş gözlüğüüü olmadan sokağa çıkmasıııııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Çağla,

      Parlak gelecek gibi görünse de daha evvel seninle paylaştığım konulardaki endişeler koskocaman duruyor karşımda hala.Ya yapamazsam diye korkuyorum hep..dur bakalım zaman ne getirecek bize

      Sil