14 Ocak 2016 Perşembe

Yüzyıllar Süren Kandırmaca



























Üniversitedeydik. Mini etekli, su yeşili gözlü altın saçlı kız herkesin gözdesiydi. Bir gün geldi aşık oldum dedi. Bir gün geldi imam nikahı kıydık dedi. Bir gün geldi başı kapalıydı. Bir gün geldi, gülümsemesi cesur ve kırgın,dayanağı sadece gururu oldu.

Bana sorarsanız kandırılmıştı.

Lisedeydik.
Hollanda'dan gelmişti yeni komşular yaz tatili için. Kızları yapılıca , temiz yüreki biz yaşlarda bir kızdı. çevreyi gezdirelim diye bizim yukarı tepelere çıkardık onu. Mahallenin düzlüğünde futbol oynayan gençler vardı. Yaş, kime aşık olsam yaşı. Oradan birine takıldı. Oğlan fazla çabuk aşık oldu. Aile ne olduğunu anlamadan 18. yaş gününün ertesi gününe nikah kıydılar.Hollanda'ya gittiler. Hukuki süre dolup oğlan ora vatandaşı olunca ertesi gün terk etti arkadaşımı. Biri mutlu aldırmaz öteki intiharın eşiğinde.

Bana sorarsanız kandırılmıştı.

Vergi iadesi fişleri biriktirdiğimiz yıllardı. Bana fiş getiren arkadaşlarımdan biriydi. Baktım umumi genelev fişi. Dedim manyak mısın?Dedi manavdan elma almak gibi..bu da ihtiyaç ne kızıyorsun Hemşire ve düzgün hayatı olan bir  kız gönül verdi ona, evleniverdiler.Kız uçan kuştan kıskanıyordu onu, sanki hazineydi mübarek. Facebooktan buldum seneler sonra oğlanı. Boşanmışlar. Hemşire ,mevsim elmalarıyla başedememiş.

Bana sorarsanız o da kandırılmıştı.

Okulda  yeni gelenlerden kardeş seçer, eski kitapları verip ilk dönem için yol gösterir ve zorluk çekmeden adapte olmasına yardımcı olurduk. Bana düşen kardeş pos bıyıklı, 1.90-1.95 boylarında Deniz gezmiş gocuklu bir hayli sol görüşlü biriydi. Küçük kardeş gel kitap bulalım dediğimde "eğilir" bana bakardı ve herkes çok gülerdi. Heybetinden ve asi bakışlarından etkilenmeyen yoktu.Aşık oldu.Kız benden bile kısaydı ve dünyanın kalan yarısı gibi benden zayıftı.Yani tam bir sürahi bardak halindeydiler.Bir gün kız elinde kaynar  çay bulunan bardağı "kardeşimin" başının üzerinden teğet geçecek şekilde duvara fırlattı ve avaz avaz "benim dediğimi yapacaksın" dedi.  Bizim aslan başını eğdi. Evlendiler.

Hepimiz kandırılmıştık :-)

Jane Austin'in Aşk ve Gurur kitabında Charlotte Lucas'ın Lizzy'e evlilik hakkında ettiği bir çift laf var ki 44 yaşına gelince, o satırları ilk okuduğumda duyduğum sakin isyandan eser kalmadığı gibi sonuna kadar da hak veriyorum.

Jane ve Mr Bingley hakkında konuşurlerken Charlotte  Lizzy'e şöyle diyor:




 Ve çok sevdiğim Gibran da şunu söylüyor:


EVLİLİK:


Yeryüzüne birlikte geldiniz ve sonsuza dek birlikte yaşayacaksınız,
Ölümün ak kanatları günlerinizi bölene dek birlikte olacaksınız,
Tanrı'nın suskun anıları katına eriştiğinizde bile birlikte olacaksınız,
Ama bırakın da bunca beraberliğin arasında biraz boşluklar olsun,
Ve Tanrısal alemin rüzgarları esip dolanabilsin aranızda,
Birbirinizi sevin, ama sevginin üzerine bağlayıcı anlaşmalar koymayın,
Bırakın yüreklerinizin sahilleri arasında gelgit çalkalanan bir deniz olsun Sevgi
Birbirinizin kadehini onunla doldurun ama aynı kadehe eğilip içmeyin,
Ekmeğinizi bölüşün, ama aynı lokmayı dişlemeye kalkmayın,
Şarkı söyleyin, dans edin, eğlenin birlikte, ama ikinizin de birer Yalnız olduğunu unutmayın,
Çünkü lavtadan dağılan müzik aynı, ama nağmeleri çıkaran teller ayrıdır,
Yüreklerinizi birbirine bağlayın ama biri ötekinin saklayıcısı olmasın,
Çünkü ancak Hayat'ın elidir yüreklerinizi saklayacak olan,
Hep yanyana olun, ama birbirinize fazla sokulmayın,
Çünkü tapınağı taşıyan sütunlar da ayrıdır,
Çünkü bir selvi ile bir meşe birbirinin gölgesinde yetişmez....

HAMİŞ: Evliliğimde bir sorun yok, bu yazının sebebi o değil. Hani akıllara gelirse diye önden önden açıklama yapayım dedim.



Lakin genel itibarı ile kabul etmek lazım ki aşk hayat mutluluk kavramlarınıhayatımıza yanlış kaıdan sokmak konusunda toplum seferber vaziyette.44 yaşında anlıyorsunuz ki sağlam aldatıldık.





14 yorum :

  1. Çok gülüyorum eskiden okuyup da ne saçma dediğim satırları artık doğru bulduğumu fark ettikçe :)

    Bile bile lades olduk bence, kitaplara isyan eden bünyeye birisi çıkıp da aldatılıyorsun dese inanır mıydık? Nerdeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazının en sonunda aldatıldık kelimesini tıkla Handan
      Bize bizi anlatıyor vallahi :-p )))))))))))))))))

      Sil
    2. müdür harika bir yazı daha. finali de çok sağlam:) lakin şu aşk ve gurur'un hala ne kitabını okuyabildim ne de filmini izleyebildim. artık okumalı, izlemeli.

      Sil
    3. Valla uzun araştırmalar sonucu,evlilik mantıkla alakası olmayan bi Kurum MithaD Selim
      Kesin bilgi , yayalım :p
      Aşk ve Gurur neredeyse ayda bir kere okuduğum bir kitap.Kitap tavsiyesi zor iş, ne sever karşındaki ne ister bilemezsin ama kalem-anlatımdaki ince mizah ve aşkın verdiği o buruk karın ağrısını bana göre en iyi anlatım bu kitapta.
      E hadi otur hayyam'da oku sen de ..yorumlarını beklerim

      Sil
  2. Anlattığın gerçek yaşanmış olaylar ibret verici, kesinlikle kandırılmışlar...ben evlenmemiş biri olarak belki bu konuda ahkam kesecek son hatta EN SON kişiyim:) Ama kızkardeşim, rahmetli annem, babam, dayım, komşular, akrabalar hepsi evliydiler oradan gözlemlerim var, şöyle düşünüyorum iki kız kardeş bile bir arada uzun süre aynı evde birbirinden sıkılıyor, bir bakıyorsun saç saça baş başalar:)))aşkın ömrü uzmanlara göre en fazla 3 yıl filanmış, Liz Taylor ile Richard Burton işte dünyanın görüp göreceği belki en efsane aşktı 10 yıl zarzor dayandı...aşk mutlaka biten bir şey olduğuna göre bitmeden başka bir şeye dönüştüreceksin ya da bitince zorlamayacaksın inceldiği yerden kopacak...ha neye dönüştürülebilir? Sevgi, şefkat, karşılıklı saygı....bilemiyorum yani bu tür duygular..:))hani bazen görürüz iki pinpon elele yürüyor işte onu başarabilirlerse güzel...ama çoğunluk olmuyor:( bunu başta kabullenmek lazım aslında...

    Çok keyifle okudum Kadriyeciğim kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok desek olmaz:elele pinponlar ve o benim öteki yarım diyenler de var
      lakin Müjde'cim senin de dediğin gibi genelleme yapılacak çoğunluğu teşkil eden onlar değil :D

      Sevgilerimle

      Sil
  3. Ne doğru bir yazı olmuş Kadriyem...
    Evlilik kumar dediklerinde aklınız nerde sizin evlenirken derdim hep...
    Ama sonra hayat gördükçe, yaşadıkça ne kadar da doğru olduğunu gösterdi...
    Kandırıldık hakikaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazdrovya Şebnem,geçmiş ola bizler için :D )))))))))))))))))))))

      Sil
  4. ha haaaaa yani herkes bi şekilde aldatılıyor ha. :) mevsim elmaları bunu da öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  5. kadriye:)
    nefes alışını bile severim dedin mi 50 olabilir:))
    çok da güzel olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kaideyi bozmayan istisna
      Şansın aşkın daim olsun hayatta

      :D

      Sil