2 Şubat 2016 Salı

Biri Vardı Çok Severdim

Biri vardı çok severdim.
Sarı uzun saçları,Japon çizgi filmlerindeki kadar büyük kocaman mavi gözleri vardı. O da ben de yeni evlenmiştik. TRT'de çalışıyorduk,ben işi ve zorlukları paylaşıp ekip olma çabasında iken o ayrıntıların sorgusunu o zamanlar kolaylıkla kandığım tebessümünün ardında gizliyordu.
Özel bir çalışma için yönetmen beni seçti.
Ramazandı hatırlıyorum , montaj odasından iki dakika çıkar iftarımı açardım. Bir ay sürdü yarışmaya katılacak görseli hazırlamam.
Anahtarı sadece o program çalışanlarına ait dolaba koydum üzerini özenle yazıp.
inch bantlarda çalışılırdı o yıllarda,kocamandı kapları.
Ertesi gün, istenilen çalışma Ankara'ya yollanacak, kargo geldi.Dolabı açtım..bant yok.Altına üstüne her yere baktım.Yok!
Program yarışmaya katılamadı, Genel Merkezin istediği gerçekleşmemiş oldu..sağlam azar işittim;yönetmen arkamda durmasa ne olurdu bilmem.Çok sonraları, silinecek bantlar arasında Tesadüfen gördüm  1 aylık gece gündüz emeğimin sonucu olan bantı.


Biri vardı çok severdim.
Kanal 6'da tanımıştım onu, Pamuk Prenses gibi kesilmiş koyu saçları ve  çok tatlı bir gülüşü vardı.
Bana departmanın görevini anlatıp işi öğretti önceleyin. Sonra ben çabuk fark edildim aralarında.İlk kez katıldığım genel toplantıda, genel müdür önemli bir paye ile bir görevi bana verdi. Herkesin mutlu olacağını sandım(ke-sin-lik-le salaktım.)
Ertesi gün  montaja girdiğimde , üzerime zimmetli ham bantların 14'ü birden ortadan kayboldu.
Telafi edilir bir şey değildi.
Atıldım.
Eşim askerdeydi, zor durumdaydım.
Ağlaya ağlaya masamı toplamaya gittim iki gün sonra.
14 bant da masamın üzerindeydi.
Hala Pamuk Prenses gibi güzeldi ama artık gülümsemesi masaldaki cadıyı andırıyordu.
"Neden" dedim.
Omuz silkti.


Biri vardı çok severdim.
Kız kardeşim bilmiştim, "bacım" diye seslenirdim.
İş yerinde ve özel hayatta kaç kez kuyruğunu kurtardım bilmem
Derdi varsa dinlerdim,çıkmaz sokaktaysa yol bulurdum.
10 küsür sene emek vermişim..az değil.
O benden 10 sene önce girmiş işe, ben amir oldum o astım.
Kuyu kazdı,içini foseptikle doldurdu itti.
İlk denemesinde beceremedi, özür diledi ben de affettim
İkincisinde becerdi
İşten çıkartıldım.
"Neden" dedim. Artık korkusu yoktu, nefretle baktı yüzüme.
Daha fazla sorunun anlamı yoktu.


Biri var,acaip hoşuma gidiyor çok sevdim.
Artık sevme dur yeter diyeceksiniz belki..

Olmaz...

Severek yaşamak, hayattaki en büyük meydan okumadır diyor Leo Buscaglia.

İnanmazsınız;ben onları hala seviyorum ama artık merhametle.
Buncacık meseleler yüzünden hırsa kapılıp yüreklerini zift ile dolduran bu vb insanlara acıyıp uzak durmaktan başka ne gelir elden?
Hiç nefret edemedim onlardan.
Kalplerimizdeki sevgiyi ve merhameti almasın Allah dilerim;yaşananlar tecrübe olarak akılda kalsın ama yüreklerimizi kirletemesin.


Kınamak kolay bu yapılanları..

Bakalım da bir gün bizim ardımızdan "biri vardı çok severdim" denilmesin!








24 yorum :

  1. Senin bu hayat hikayelerin ,ibretlik hayat dersleri gibi..
    Neden? Kiskanclik,hasellikten yapiyorlar.
    Bunlari yapanlar sonra nasil yüzüne bakabildiler..kalbin cok temiz senin..tevazun,sabrin bana dervisleri hatirlatiyor...senin yasanmisliklarin cok, dolu dolu hayatin.benimki degil ama, ayni senin gibi olurdum biliyorum,Ayni seyler benim de basima gelirdi..kötülük düsünmeyen,kafasindan seytanlik gecmeyen, saf insanlar grubundaniz biz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule merhaba,

      Artık çok kalbi temizlerden olduğumu sanmıyorum. Allah, kınadığımızı yaptırmasın bizlere. Senin güzel kalbinden, hala dupduru iyi niyetinden öperim tatlı hatun;tüm o güzel sözler için teşekkürler

      Sil
  2. Kadriye'ciğim ne kadar kötü şeyler yaşamışsın. İnsanların böyle birbirlerinin kuyusunu kazmalarını tv dizilerinde izliyoruz ve Aman Allah'ım bu kadarı da olamaz diyoruz, demek gerçek hayat tv dizileriyle birebir örtüşüyor. Kadınların bu kıskançlığını rahmetli annem de söylerdi. Ama bunu yapanlar eminim bir şekilde çekerler, kimsenin AHI KİMSEDE KALMAZ. sözüne can-ı gönülden inanıyorum. Bazen tepemiz atar, bir şeyi yanlış anlar, küserim mesela ben ama sonra yahu belki ben yanlış anladım, der ve yeniden adım atarım karşı tarafa, küslük sevmem...ama anlattığın örnekler hakikaten korkunç:( bu gibilerin hiç dostu olmaz kendilerinden başka...Allah ıslah etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde,yakalamışsın o noktayı:hepsi kadındı.Kimsenin ahı kimsede kalıyor mu bilmiyorum. O konu, inanmak istediğimle gördüğüm arasındaki çelişkilerle dolu. Misal,14 bandı alan da işten atıldı bir süre sonra,ben orada tekrar işe girdim ama o o kadar zengindi ki,benim işsiz kaldığım - eşimin askerde olduğu o sürede çektiğimi çekmesi söz konusu bile değildi. bu gibilerin dostu olmuyor, o konuda haklısın canım. Sevgiler

      Sil
  3. Güzel yüreklim hoşgeldin...
    Yorgun ve yoğunsun bugünlerde belki de...
    Ama sevmeyi bilen gözlerin ve kalbin var ya senin...
    Ben işte öptüm onlardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu Oytun ne şanslı çocuk :-)
      44 yaşındaki kadını böyle şefkatle şımartan Oytun yaşındakine neler yapmaz :-) )))

      Sevgilerim koooskocaman sana Şebnem

      Sil
  4. yaşananlar yüreklerimizde çok derin izler bırakıyor ama yine de insan masum yanını yitirmemeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Maviye iz Süren,

      Masum yanımızı törpülemek ama yitirmemek..zor ama gerekli olan bu sanırım.

      Sevgiler :-)

      Sil
  5. Aynaya rahat baktığından, gece başını yastığa rahat koyduğundan eminim...
    Bana göre önemli olan da bu !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kahve Telvesi,

      Hayatta kooooskocaman bir çok hata yaptım ama içlerinden hiç biri bir insana bilerek kötülük yapmak,ekmeğinden etmek değildi.Hakikatten buna çok şükür diyorum.

      Sevgiler

      Sil
  6. Ne çok yaşanmışlıkların var. Sağlam insan tecrübeleri edinmişsin... Halen sevgi dolu olman o güzel yüreğinden... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar'cım Merhaba,

      Yaşanmışlıkları ardımda bırakıp yaşanmamışlıklara koşmak ve coşmak isteği ile dopdolu kalbim. Dilerim paylaşımlarımız bahar bahar olur her zaman.Birazcık yoruldum mu ne?

      Sevgiler kocamanından :D )

      Sil
  7. kadriyecim,
    bu paylaştıkların var ya,yani senin yaşanmışlıkların;
    insan ve insancık ne demek anlatıyor canım,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva'cımcımcımm,

      Turgut Özakman'ın "Korkma İnsancık Korkma" diye birkitabı var. Onu anımsattın bana :-) O kitabı okumadıysan oku diye rica edeyim mi sana? Sevmenin bir boyutu ki kimi onaylıyor kimi hayran kalıyor kimi kat'i suretle reddediyor.İşin fenası hepsi haklı.Çok isterdim ki senin fikrini de alayım.

      Sevgiler benden sana..

      Sil
  8. Bunları gerçekten yaşayıp hala daha sizin kurduğunuz cümleleri kurabilir miydim bilmiyorum.. gerçekten bu kadar kötü olabilir mi bir insan yoksa kurgu mu bu yazılanlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dark Blue,

      Bunlar gerçekten yaşadıklarım.İlki 25 yaşımda, ikincisi 27,üçüncüsü 40 yaşımda.Anlatabileceğim bir çok anı var aşağı yukarı bu şekilde ama bunlar en keskin olanlarıydı sanırım.

      Bunları yaşadığında kuracağın cümleler benimki gibi olmasa da yanlış olmayacaktır. Hayat insanı olması gerektiği ve içinde yaşadığı koşullarca şekillendiriyor sanırım ve bu haksızlıklara duyduğun gayet belli olan bu öfke, aynı şeyleri yaşasan dahi senin benden farklı da olsa iyi ve güçlü şekilde şekillenmiş olacağını düşündürebiliyor bana.

      Sevgiler

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Sevgili Çağla,

      Zavallılar...Allah iyilikle ıslah etsin dilerim.

      Sevgiler

      Sil
  10. Hayat tecrübelerinizi dikkatle okudum . Ben de sizin gibiyim. Çok sevdim deyip arkasından kazık yiyen. Ama şimdi içimdeki o engin insan sevgisi kuş gibi kaldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgün,

      Kalanı yeteri kadardır eminim. hepten yok edememiş olması sizin zaferiniz

      sevgiler

      Sil
  11. Bir tanesini elime geçirsem yeter bana. Hepsini yolmak isiyorum. Nasıl insanlar bunlar ya. Başımıza ne geliyorsa zaten güvendiğimiz insanlardan geliyor anladım. İki gülümsemeye kanıyoruz resmen.
    Onlar kötü diye bizde pisleşmek zorunda mıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Lady,

      Onlar kötü diye biz olabildiğince iyi ,akıllı,güçlü ve sevecen olmak zorundayız .Yoksa karşımıza çılgın ve coşkun su pislik tutmaz misali Lady'ler çıkmaz :-)

      Sevgiler

      Sil
  12. Hepimizin başında var bu kötü insanlar kıskanç insanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah onları iyilikle ıslah etsin, bize de kınadığımızı yaptırmasın diyebiliyorum sadece Kelebek Etkisi

      Sevgiler

      Sil