22 Mart 2016 Salı

Anahtar



Ben başkası olsam bana ne tavsiyede bulunurdum.

İçimdeki onlarca ben'in sızılarını sevinçlerini özlemlerini beklentilerini bilirken  ne kadar tarafsız olabilirdim acaba.

Başkalarına hayatlarını değiştiren tavsiyelerde bulunmuşum.
İsimlerini vermem olası değil.
Burada isim yok biliyorsunuz.

Üniversitede biri vardı, ay nasıl tipsiz, ay nasıl itici, ay nasıl odun.
Sanırım O'na kızıp ,sırf o gıcık olsun diye B ile arkadaş oldum. Hayır başka türlü mümkün değil yani benim mizacımda ,benim aiemde yetişmiş birinin B'ye selam vermesi dahi olası değil. Bir süre beraber takıldık. Hani çıkmak filan değil ama okul sonrası birlikte bir yerlere filan gidiyorduk, sohbet ediyorduk. Ne var bunda demeyin;halini tavrını hele kara suratında parıl parıl parlayan beyaz kazma dişlerini gösterip böğüre böğüre gülüşünü bir görseniz nasıl bir olağanüstülük var bu işte anlarsınız. O, sinir oldu. Bunu hakkıyla başardım en azından. B, iyi kötü değişti benimle dostluğu esnasında. Bana öğle yemeği ısmarlamalara patlayan rüşvetlerle yurttaki kızların bizimle arada bir takılmasını sağladım. Benden başka kızlarla konuşabiliyor olmak, böğürgen gülüşünde zıplamalarını fark edebilse daha da düzeltirdi onu ya..olmadı işte. Artık ütülü pantolon giyiyor, gömleklerinin yakasının  beyaz olmasına dikkat ediyordu.  Okul bitimine yakın yıldı zaten. Okul bitince n'apacam ben diye sordu bana üzgün. Memleketinde hayat yoktu, o ise hırslı ve zekiydi. Memleketine dön yüksek lisans yap, burada sen gibi çok ama orada yok. Etiketini alınca döner kaldığın yerden devam edersin dedim. Bi doktora iyi gider sana... Uzun uzun baktı yüzüme. Bu  aklına yatmıştı , üzerinde düşünüyordu belli. Sonraları "banyoda sırtına bi kese atayım mı" moduna girince  hassss..... binallah deyip defettim onu cıvarımdan. Kırmızı  çizgilerim var, geçmeye teşebbüs eden dahi olursa ömür billah siler atarım. Onu da sildim netekim.Geri dönüşü olmayan defedişler benim için bunlar.Neyse, seneler sonra üzerine kustuğum nefret bir partinin o-hoooo yöneticilerinden biri olarak karşıma çıktı  Dr B.Nasıl muhafazakar, nasıl adam. Böğürmüyor artık gördüğüm kadarıyla gülümsüyor.Pantolon bi yana dursun gömlekleri bile ütülü.Ne üst makamlar ona bağlı şaşar kalırsınız. Bakımlı,makam sahibi dost elini uzattı reddedilmezliğinden emin. Bir koca hasssssss.....binallah daha aldı benden sadece. 


Üniversiteden sonraki işlerimden biri bir büyük Yahudi firmasındaydı. İsim vermeyelim ,bizim okuldan M geldi kapıyı açtı ürkek. Güzellik yarışması vardı, ona kaydolmak istiyordu. Benden alt sınıfta da olsa onu tanıyordum. Dikkat çekici fiziksel özellikleri vardı ki sadece birini bile söylesem kim olduğunu anlarsınız . Neyse , güzellik yarışması  kayıtlarını boşvermesini , şu şu özelliklerini ve diplomasını değerlendirmesi gerektiğine inandığımı söyleyip onu  başka bir yere yönlendirdim.Ardından telefon açtım mı hatırlamıyorum, hani normal davranışım o şekildedir ama bu olayda net hatırlamadığım için bişi demiyorum. O zaten yeterince becerikliydi. Şimdi herkesin tanıdığı bir TV yıldızı,saygın bir kişi ve muazzam bir evliliği var. 


Ben başkası olsam bana ne tavsiyede bulunurdum.
İçimdeki onlarca ben'in sızılarını sevinçlerini özlemlerini beklentilerini bilirken  ne kadar tarafsız olabilirdim acaba.
Bendeki kilitlere her anahtar uymuyor..öyle zor ki bana tavsiye.
İçimdeki her zerre git,kaç,maide bir nokta ol diye haykırırken

Babamı ve annemi bu kadar özlemişken
Yetişkinmişken

Ah..bahar


14 yorum :

  1. Şimdi seni okurken acaba benim def ettiğim varmıdır diye düşündüm...
    Çokmuş be maim :))
    Yolları açık olsun... Benim yolumla kesişmesin yeter :)

    Öptüm seni...

    Has..... binallah a bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidenler var, dönerlerse bizimdir
      Yolladıklarımız var..dönmeleri dönekliklerindendir
      Aynı kafadayız Şebnem :-) sevgiler

      Sil
  2. Ne muazzam bir soruyla başlamışsın yazına..Düşündürücü oldukça.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorular cevapları,cevaplar başka soruları doğuruyor Şenay
      Yaşamak güzel şey...sevgiler

      Sil
  3. Yarışma insanın hayatın da var değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kuyruk,

      İnsan hayatında olan,olabilecek yüzlerce şey var şüphesiz; mizacımıza ve doğrularımıza uygun olanı seçip şekillendirmek bize kalan

      Sevgiler

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Merhaba Kahve Telvesi...hüzün hangi satırda çaldı kapını?

      Sevgiler..

      Sil
  5. Bence siz hayatın içerisinde Nirengi Noktası olarak olduğunuz yerde durmaya ve insanlar için ışık olmaya devam edin :)
    Sık sık hatırlatın kendinize; bu küçücük blog sayesinde bile, yaydığınız ışığın nerelere? kimlere? ulaştığını bilemezsiniz ,)
    Sadece şu son günlerin ruh-i hissiyatı içerisinde hayatlarımızdaki yokluklara değil, varlıklara odaklanmalı...
    Ben başkası olsam bana her an bunu hatırlatırdım. Yokluklarına değil, varlıklarına bak...
    Tıpkı sizin hayatınıza dokunan insanlarda varolanları görüp, onlara söylemeniz gibi ,)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ki sevgili Anka, söylediğiniz kadar ışığım vardır
      O vakit güneş daha parlak , deniz daha mai olurdu :)

      Çok teşekkür ederim,sevgiler..

      Sil
  6. Yine güzel mi güzel bir yazı... Ne güzel kaleme alıyorsun düşündüklerini... Hep severek okuyorum yazılarını... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Canım Bahar,

      Sen güzel bulunca yazdıklarımı hep gülümseyerek bitiriyorum bloğumla geçirdiğim zamanı
      Benim için bir nevi 4. cemresin sen de

      Sevgiler

      Sil