8 Mart 2016 Salı

Mezarlık Papağanları




Sabah mezarlığın içinden geçerken, toprağın altında onca çürümüş cesedi yok sayacak kadar mezarlıklara alışmış kalbim bahar şarkıları söylerken "umut ya Rabbi umut" dedim başımı göğe kaldırıp.

Ceset kokusunu çektiği için mezarlıklara dikilen servi ağaçlarının tepesine yemyeşil tüyleri kırmızı gagaları ile neşe saçan papağanlar kondu. Tıpkı masallardaki gökten düşen hediyeler gibi 3 taneydiler.

İstanbul'un göbeğinde..mezarlıkta..papağan..lar??

8 Mart 'ı filan kutlamayacağım bugünkü yazımda: günlere sıkıştırılmış kutlamaları oldum bittim sevmiyorum. Anmalar ve vurgular ise desteklenesi .

Hayat bişi demek istedi bana bu sabah, ne dedi niye dedi onu anlamaya uğraşıyorum şimdi.

Sevgiyle kalın...



12 yorum :

  1. Hakikaten çok ilginç, güzel bir şeyler demek istediğini düşünüyorum ben. Neticede papağan, yeşil renk....güzel şeyleri çağrıştırıyor...ay güzel şeyler olsun ne olur artık...
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel günler göreceğiz çocuklar
      Motorları maviliklere süreceğiz
      Çocuklar inanın inanın çocuklar
      Güzel günler göreceğiz güneşli günler ...mavi ,Nazım ve umut. Senin olsun Müjde'cim

      Sil
  2. selvi ağacının mezarlıklara dikilme nedenini bilmiyordum bugün senden yine bişi öğrendim!
    mezarlıkta papağan hayrolsun inşallah,
    demişmiydim özledim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem mi?
      Bilsen bendeki ne çokkkkk
      büktüm boynumu, vaz geçmedim bi gün gelebilmek umudundan
      Ama henüz beceremedim de...

      Sevgilerimle

      Sil
  3. Ben de yeni bir şey öğrendim sayenizde, Selvi ağacı mezarlıklara bundan dolayı dikiliyor demek.Hep merak etmişimdir gördüğümde.Papağanlar hakikatten çok ilginç olmuş.Umarım iyiliklere güzelliklere aydın günlere vesile olurlar.Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur merhaba,

      umarsak olur..umalım iyilik güzellik ve aydınlıkları.
      Sevgiler :-)

      Sil
  4. Papağanlar şehrin en sessiz, en tenha yerini seçmekte haklılar.
    İşaretlere inanırım, umutsuzluğa kapıldığım anlarda karşıma çıkarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu merhaba,

      Bir papağan olamadım dedim içimden yazdığını okuyunca
      Ne renklerim kaldı öyle canlı bana mahsus
      Ne akıl edebiliyorum bana iyi gelen yerleri bulmayı

      İşaretlere inanırım ben de. Onları görebilmek kalbin sesini duyabilmek her zaman nasibimizde olsun dilerim.

      Sevgilerimle

      Sil
  5. Bende yeni öğrendim üstelik çok merak ediyordum teşekkrler paylaşımınz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Süslü Püslü

      Sevindim merak ettiğin bir şeyin cevabını bilmeden de olsa verebildiğim için.

      Sevgiler

      Sil
  6. http://metebilge.blogspot.com.tr/2015/05/bizim-mahallenin-ozgur-papaganlar.html

    Koruda çok var onlardan. Arada bizim siteye de uğruyorlar :) Bir söylentiye göre vakti zamanında papağan taşıyan kamyon devrilmiş, onlar da yayılmışlar etrafa. görüntüleri harika, sesleri insanı yerinden zıplatır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan senle nasılllda dipdibeyiz diye düşündüm bir kez daha :-)

      Şu papağan kamyonu bi daha devrilse, iki tanesi de benim balkona yerleşse ne şahane olurdu :-)

      Sil