29 Nisan 2016 Cuma

İnatçı

Önceki senelerin birinde, evlilik yıldönümünde kuyumcuya gidip  nefis bi pırlanta yüzük aldım. Ödeme eşimin kredi kartından oldu elbette. Akşam eve gittiğimde neşeyle öptüm yanağından ve yüzüğü gösterip "teşekkürlerrrrrrr" dedim.

İnsan mutluluğunu  başkasının  eline, şansa bırakmamalı.

Öğrenciliğimde tanışmıştık biz eşimle. O, TRT personeli ben stajyerken. O suskun ben geveze, o ağırbaşlı ben delizemberekken. O herkesten uzak, ben toprağı eşip çıkardığım solucanla bile sohbet ederken. 

Bir gün, açım diye gidip aldığı çavdar ekmeği ve kaşarın tadı ve kıymeti, o gün  aldığım pırlanta yüzükten bin kez fazla benim için.

Her sene Eylül'de "anneannem vefat etti" diyerek iş yerimden izin aldım ve o gün sadece kendim için, genellikle Büyük Ada'ya rotası olan bir yol çizip gezdim dolaştım. Neticede anneannem vefat etti ben yaşan söylemiyorum, neticede iş yerimdekiler de geri zekalı değil tabii ki bahane uydurduğumu biliyorlardı.Sadece gerçekten çok çalışan ve araba çarptığı gün ya da öğleden önce operasyon geçirip öğleden sonra işe geldiğim gün, ben istediğimde izin verilmesi gerektiğine kani olmuşlardı.

İnsan huzurunu  başkasının eline ve şansa bırakmamalı. Tabiatın ruhunuza seslendiği dönem hangisi ise o gün saatin pimini çekip, tüm sorumluluklardan sıyrılıp koca ömürde tek bir 24 saati olsun kendim için yaşayabildim diyecek  potansiyeller yaratmalı herkes. Suçluluk duymadan bunu yapamayacak kadar  bağlamışız kendimizi.

Yapmayın...sıyrılın bundan. 
Bir haksızlık daha yapamayacak kadar çok sevin kendinizi.

Yaşam, yaşama karşı tutkuyla inatla bağlı olanları seviyor.

Mutlu günleriniz olsun...






20 yorum :

  1. 365 te 1 gün de olsa bizim olsa değil mi...
    Bazen o kadar debeleniyorum ki pilim bitiyor. Bak o günlerin birinde senin dediğini yapıp tüm bağlarımı kopartıp 24 saat çalacağım hayattan ;)
    Öperim seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O günlerin birini beklemeden yap bunu Şebnem
      carpe diem be Şebnem'cim

      Sil
  2. Yaşam, yaşama karşı tutkuyla inatla bağlı olanları seviyor.
    Bu yazına, diğerlerinden daha bi farklı bayıldım Kadriye... Bi daha içime sindire sindire, beynime soka soka okuyayım ben bunu.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz ondan vaz geçersek o bize niye sarılsın Telve
      Kaç kere görmüşsündür duvarda bi gıdım toprakte yeşermiş otu, açan çiçeği
      Ve kaç kere görmüşsündür uçsuz bucaksız çorak tarlaları

      Seçim çoğu zaman bize ait değil mi?

      Sil
  3. :)) Aynı çember etrafında dolanmışız bilmeden sahiden de ;)
    Haklısın canım, anane olur babaanne olur, uzak akrada olur, sahiden de böyle seninki gibi pembe yalanlarla da olsa kendimize o günleri borçluyuz... Aslına bakarsan ben bu zamanları son birkaç yıldır yaşıyorum ama küçük küçük. Misal yüksek lisans derslerine erken gidip, o bir-iki saati bazen gönlümce geçiriyorum. O bile yetiyor motivasyona, kaldığım yerden devam etmeye :) Kendim için, anne, eş kimliklerimden sıyrılıp sadece kemdim için yaptıklarım beni çok mutlu ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-2 saat bile yetişiyor değil mi Esen?
      Ne diye zorlayacaksın ki kendini bu kadar
      yarınlar ne getirecek bilmezken tüm gücünü bugüne harcamak neden?

      bence de buna devam et şeker :-)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş adaş. Kalemine sağlık. Ben yıllardır yaparım bunu. Sadece kendime ayırdığım bir zamanım vardır. Derim ki "Kadriye ne yapmak istiyorsun şekerim". Ya da "seni ne mutlu eder düşün bakalım ve hadi bugün onu yapalım" derim. Ben ve kendim çok mutlu oluruz:))) İnsan kendisi ile irtibatı kesmemeli. Hatta geçenlerde bir karikatürde görmüştüm Bahattin di sanırım diyor ki "Kendi kendine konuşana deli diyorlarmış. Ben kendi kendime konuşuyorum. Ne yani şimdi deli diyecekler diye kendimle muhabbetimi keseyim. Hem baktımda 10 numara muhabbetim varmış benim".

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahattin on numara filozof bakma sen :-p )))))))))))))))))))))
      güldürdün beni adaşım, sağol valla
      Kendimle ben de çok konuşurum, Allah eksikliğimi göstermesin :D

      sevgilerrrrrrrrrrr

      Sil
  5. Bende de bu bilinç kırk yaşıma yaklaşırken oluştu. Kendine zaman ayırmamanın sevdiklerine de haksızlık olduğunu düşünüyorum. Çünkü sen mutsuzsan çevreni de mutsuz ediyorsun. O yüzden en çok iş için gittiğim seminerleri seviyorum. Babalarına bırakıyorum ve çok iyi bakıyor. Ne olmuş bir kaç gün et ve makarnayla beslenmişlerse? Üç gün sebze yemeyince ölen bir insan duymadım daha. Tabii ki özlüyorum ama yine de her yıl bu dönemleri iple çekiyorum. Dönüşüm de muhteşem oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ke-sin-lik-le doğru tespit , doğru rota.
      Bir de çocuklar bizi örnekliyor;ileride kendini yok sayan durmaksızın başkaları için çırpınan insanlar mı olsunlar?Örnek olamk da var bu işin bir ucunda

      Şahane valla çok beğendim kendine yaptığını

      Sevgiler

      Sil
  6. Ya çok güzel cidden bak. Bir yüzük yerine onunla payaştığın bir ekmeği seçmen.
    Ben sanırım dünyanın en çok izin alan çalışanıyım. Gidip üç hafta dönmediğim oldu :D Gerçi yine aynı ben gece ikiye üçe kadar çalıştım ama üç haftayla kıyaslanınca pek de bir şey değil sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen özelde çalışıyon demek ki :-)
      ruhu özgür olanın kalemi zaten yazdıkların, bağcıklı ayakkabı bile kullanamayanlardan diye hayal ettim seni hep

      O ekmeği paylaştığım adama aşıktım ben...nasıl tercih etmem ki :-)

      Sil
  7. Ben de hep hediyelerimi kendim alırım. Bu sene fotoğraf makinamı alırken eşim bana bunu aldığı için ne sevinecek şimdi dediğimde dükkandakiler amma güldüler :D

    Hayat çok kısa, biz kendimiz için bir şeyler yapmazsak kimse yapmaz. Çok iyi yapmışsın. Hem insan kendini mutlu ettiğinde otomatikman çevresindekileri de mutlu ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah iyiliğini versin
      Handan da benden :D )))))))))))))))))

      Güle güle kullan fotoğraf makinanı ve hep kendinle birlikte mutlu et çevrendekileri

      Sevgiler

      Sil
  8. Annem: "Kızım kart numaramı biliyorsun kendine doğum günün için bir şeyler al." der. Oysa benim için hediyenin en güzel yanı, paket açmak. Ufaktan heyecan olsun, sonra yine değiştirme kartı ile gider kendi seçimimi yaparım.
    Geçen yazmayı unuttum Nehir'e selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nehir'e okuttum yazını
      kendisini özel hissettiğini söyledi kasıla kasıla (ama buraya yazacağımı bilmeyerek)
      Sen söyleyince fark ettim, ben hediye paketi açmayı hiç sevmem.Hep başkalarına açtırırım. Oysa çocuklarım da hediye kadar sever paketini açmayı, üzerindeki süsleri inceleyip eğlenmeyi.
      Çocuk yanını muhafaza edebilmiş,yetişkin yanıyla uyumlu hale getirebilmiş şanslılardan mısın sen :-)

      Sil
  9. Bu dolu dolu satırları okumak bana çok iyi geldi, hemen şimdi kendimle birşeyler yapmalıyım, anneler günümü de kutlamalıyım belki de erkenden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kaçırmışım ben bu yorumu tüüü
      Sen hediyelerin en güsseline layıksın, başkası senin kadar takdir edemez erken geç fark etmez:kutlamalar yap kendine hep bi bahane ile e mi?

      Sevgiler

      Sil
  10. zen de parıl parıl parlaşmış hani :):) bende altın sevmem, pırlantacıyım:):) ve kendimi iyi ödüllendirmesini de bilirim :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ancak görmüşüm yazdığını prenses
      Kendine ne ödüller alıyosun bakiiiiim valla merak ettim

      Sevgiler :-)

      Sil