7 Eylül 2016 Çarşamba

Sümüklü

Başlamadan kendi ellerimle ruhumu kirletme,sabrımı tüketme çalışmalarına girişmeden, hemen öncesinde sabahın tazeliğine,canımın neşesine son bir veda manasında durakladım. Korkunun ecele, beklemenin olacağa faydası yok belki. Yine de Fikrimin İnce Gülü desin Müzeyyen Senar , Bir Kızıl Goncaya Benzer Dudağın desin Yaprak Sayın ondan sonra Kadriye şapkasını çıkartıp Kadriye Hanım olayım. Korkularımı , endişelerimi

, öfkelerimi kuşanıp bir rüzgarın yaprakla oynadığı oyunların hazzı ile yüreğini dolduran naif kadını çantama saklayayım.

Hep akıl verirler geçmiş geçmişte kaldı diye. Özlememek eldeymiş, unutmak cepteymiş gibi. Burnunu sümkürünce bile mendile açıp bakıp sümüğü ile vedalaşan insanlar;duyguları anıları nasıl  geride bırakabiliriz ben bilmiyorum.


Dün Kadıköy Belediyesi'nin düzenlediği Uluslararası Felsefe Günleri açılışına katıldım. Çeviriyi sağlayan o aleti kulağımın teee örsüne sokup  konuşulanları öyle dinledim. Başta kendimi veremediğim söylemler sonrasında aldı götürdü beni. Bilgiyi, beynimin çeperlerinde gezinmeyi, sığlığımı hatırlamayı özlemişim hem de nasıl. 




Prof Dr İoanna Kuçuradi kaç yaşında bilmiyorum. Anlam üzerine öyle günceli açıklayan, öyle farkındalık sağlayan basit örneklerle sundu ki  bilgiyi "susmasa-şimdi bitmese"lerle karnım sancıdı dinlerken. İlk yarı bittiğinde kendisi ile tanışma fırsatım oldu. Gözlerini unutabileceğimi sanmıyorum. Bir çift mücevher pırıltısında berrak ve derin,insanın ruhuna işleyen gözleri var. Dudağının  kenarında hep bir tebessüm. Kendime bir iyilik yaptım ve onları , dünyanın kalanını dışarımda bırakarak dinledim. zamanı olana kesinlikle gitmelerini öneriyorum;konuklar gerçekten harika seçilmişler.


Penceremin önünde bir ağaç var arkadaş olmaya çalıştığım. Bu yıl onunla ikinci sonbaharımızı paylaşıyoruz. Ne zaman bir ağacın tüm mevsimlerimi görmüş olup ikinci tura dönerim, o zaman oraya ait hissetmeye başladığım zamandır. O kadar istemeden koparıldım ki daha evvel sevdiğim yerlerden ve kişilerden , bir ürkeklik gelmiş oturmuş yüreğimin minik köşesine. 



"Severek yaşamak hayattaki en büyük meydan okumadır " diyordu yazarın biri kitabında. Şimdi anlıyorum söylemek istediğini. Yaşasın tüm bedenimde arsızca dolaşan laz damarım ;meydan okumaktan daha çok sevdiğim ne var bu dünyada ?

Hadi şimdi iş güç rapor bilmem ne zamanı.
Görüşürüz yine tez vakitte
Sevgiler

22 yorum :

  1. Hayata karşı bir meydan okuma, bir kabul ediş, ısrar, bırakış...
    Yazılarında kendime ait çıktı şey görüyorum hayata karşı ve evet yalnız değiliz hissi iyi geliyor :))
    Ne iyi yapmışsın sahiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de o yalnız olmadığımı görebilme lüksü beni de kırk kapının arasında iki ara bir dere buraya geri getiren Şenay
      Sen beni anladın..ben de seni

      Sevgiler :-)

      Sil
  2. Sümüğümüzle bile vedalaşan insanlarız biz evet :)
    Gülümsettin önce sonra da düşündürdün...
    Sevmek.... Ruhunu iyileştirmek istiyorsan sev diyorlar ya hani...
    Sevgi dolu olsun çevren maim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi dolu olsun çevrem ve kalbim
      Mücadelemiz insan kalmak için Şebnem'im (yazında gümrük memuru kısmına hala gülüyorum)

      Sevgiler sana da :-)

      Sil
  3. Kadriye, ne güzel çıkmışsın önce onu yazmak istedim. Hep gül, hem sev. Sevmek meydan okumak mıymış? İlk kez duydum. Hmmm üzerine düşünmeye değer:) Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde, normalde "anormaller" gibi hep gülerim ki ben
      Neşeliyimdir yani
      Güne her gün yeniden başlamaktan başka maharetim yok benim
      Sevmekten daha büyük meydan okumak biliyor musun?Sen de adaleti seviyorsun bak...meydan okumak diiil mi bu?

      Sevgiler canım :D

      Sil
  4. bu iş tam sana gore diyim ben.. kıymetini gün geçtikçe daha iyi anlayacaksın.. bayan kuçuradi de fevkaladenin fevkinde bir insandır, iyi ki dinleme fırsatı bulmuşsun..svg. Çağla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine daha iyi bir nick bulamazdın
      Canımın içisisin sen

      Sevgiler

      Sil
  5. Sığlığımı hatırlamayı özlemişim cümlen ne kadarda benim düşünce tarzıma benziyor adaş. Ayrıca da ne kadar da kendini bilen bir ifade:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye'ler bi alem , bi güzel oluyor adaş :D
      Allah kendimi şaşırtmasın şaka bir yana...ürkerim bu seçenekten.

      Sevgilerimle

      Sil
  6. Ne güzel bir şey yapmışsın. Ben de böyle etkinliklere zaman ayırabilmek istiyorum:( Nasıl da keyifli akan bir yazı... Daha sık yaz sen yaaa... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha sık yazarsam ben de daha iyi hissedeceğim (tüm konuşma özürlüler gibi)
      Ve böyle etkinliklere zaman ayır vallahi insan kendini çok iyi hissediyor

      Sevgiler Bahar'cım

      Sil
  7. Severek yaşamak, ne güzel meydan okumak. Çok yaşayın. Severim sizin o laz damarinizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtaç olduğum kudret,damarlarımdaki asil kanda dolaşıyor yani Nilgün
      Ben de sizin o uyumlu,zevkli,kibar damarınızı seviyorum müsaadenizle :-)

      Sevgiler

      Sil
  8. iş yüzünden gidemiyorum hatta bir felsefe mezunu arkadaşım o kadar ısrar etti ki hasta mı olsam acaba diye düşündüm:D
    söze bayıldım.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel yazmışsın Kadriyem..Hem mutlu edip, hem düşündüren...Bence de hep yazmalısın sen!
    Severek yaşamak, olay bu olsa gerek...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz'im, konuşmayı beceremeyen tüm insanlar gibi hep yazmalıyım ben. Nasıl rahatlıyorum,eğleniyorum ve seviyorum yazmayı,sonrasında yorumlarınızı okumayı anlatamam.

      Sevmeyi ve yaşamayı denemekten vazgeçmeyelim. Gül bahçesi olsun ömrümüz

      Sevgiler

      Sil
  10. Harika bir fırsat ve muhteşem bir insan! Ne güzel anlamlar katmışsın hayatına, bravo arkadaşım! Keşke biz de orada olabilseydik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sen hep buralarda olsan Aliye'm. Bilmeden denge unsurum olan güzel kadın, hayatın duracelli özel insan :-) (

      Sil
  11. Cansın sen yaa! özlemişim seni, iç sesini okumayı, senin gözünden hayata bakmayı..
    kısaca yakın zamanda gelip şööle denize nazır seninle kahve içesim geldi.
    du sen gelcem ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
      Sebuş'um gelmişşşşşşşş
      Nasıl özlenmiş nasıl özlenmiş ama nasıl özlenmişşşşşşş
      Deniz var kahve de var bi sen eksiksim Sebuş'um,gel...

      Sil