7 Ekim 2016 Cuma

Bil


İlk gördüğüm intihar girişi değildi aslında. Yazlıktaydık,

eşimle denize giriyor eşimin kuzeni ile her zamanki tadına doyamadığım sohbetlerimizden birini ediyor ve akşam bir çuval kabak alıp bir kazan çay eşliğinde alıp balkon sefası yapmayı planlıyorduk.

Sonra toplanan kalabalığı ve çatıda ayaklarını sarkıtmış o kızı gördük.
Telaşla oraya seyrettik.
Küçük çapta bir travma yaşadım. İnsanlar ağlamaktan yüzünün sırılsıklam olduğunu gördüğüm o genç kıza "atla, atla" diye tezahurat yapıyorlardı. Şaka mı diye baktım. Dalga geçiyor eğleniyorlardı. Canım acıdı.Nefret ettim bundan.

Sonra bir adam yanındakine "Atlamaya niyeti  olan atlar..bu tür hareketler "beni kurtarın" demektir aslında" dedi. 

Akşam eve söylenenden geç geldiği için babasından tokat yiyen kız ikna edildi ve damdan indirildi. Kalabalıktan , atlamadığı için yuhalayanlar oldu. İçimde böylesine evrimi yarım kalmış öküzlerle yaşamaya duyduğum isyan, eşimin elimden tutmasıyla  gerisingeri döndüm.

Şu son günlerde metroya atlayan kadın , yola atlayan insanların haberleri üstüste geldiğinde yüreklerinde umut tükenmiş o insanların suskun çaresizlikleri ile yaşadıkları beni kahrediyor.

Ne olmuş ki hiç birini tanımıyorsam.

Hepsi sizsiniz, hepsi benim o insanların aslında. "Atlarım ha" demeden son verenler..umutları, sevgileri,yaşamları çalınanlar. Güldüğüm zaman da canım yanıyor aslında. Hayat akıp gidiyor. Bir keser var bir de sapı..dönüyor ha dönüyor.


6 yorum :

  1. Merhaba,

    O atla diyen insanlar yok mu! Ne desek boş o insanlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen hareket sözden daha anlatıcı Gazeteci N.G
      belki de anlatmamak lazım...

      Sevgiler

      Sil
  2. Bugün bir programda izledim. Çocuk kendisine saçma bir şey söyleyen kıza " Senin beynin lens mi" diye sordu.
    Belki de haklı lenslerle uğraşmamak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahahhhnsasahaks Şenay yaaa :D
      Mizah en iyi izah vallahi süperdi yorumun

      Sevgiler

      Sil
  3. Fotoğraf çok güzel ve anlamlı... Memlekette enteresan kişiliklerle ne yazık ki bir arada yaşıyoruz:( O tip modellerin beyinlerine oksijen gitmiyor bundan mütevellit bu halleri... Umut tükendi mi iş zor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudu baki kıldık Bahar
      Allah almasın elimizden
      Başka bir şey kalmıyor çoğu zaman...

      Sevgiler

      Sil