20 Ekim 2016 Perşembe

Cehennem'e Bir Bilet Lütfen


Daha evvel bahsetmişimdir belki. Maximum Kredi Kartı olana cinemaximum sinemalarda ilk seans 7 lira ve bu İstanbul için uğruna halay çekilebilecek güzel bir haber.

Gelenekselleştirme niyetinde olduğum üzre Nehir'i haftasonu kursuna bıraktıktan sonra dooğru Natilus'a girdim ve gişeye giderek keyifle mırıldandım : "Cehenneme bir bilet lütfen". Gişe görevlisi başını kaldırıp bana içtenlikle sırıttı ve "tercih ettiğiniz bir yer var mı" dedi. Tercih ettiğim yeri gösterdikten sonra carrefour'a gidip çubuk krakerimi ve suyumu aldım,fazla beklemeden filme girdim. 



İlk seans olmasına karşın hayli doluydu salon. Yanımda hasşır huşur seslerle birşeyler yiyen bir adam vardı ben ağzımı bile açmadım. Az sonra film başlayacaktı ve iyi bir filmse sesleri zaten duymazdım, canımı sıktığıma ve kalbini kırdığıma değmezdi kanımca.


Film kitap kadar şahane değildiyse de kesinlikle büyük bir keyifle izledim. Üstelik kitabı okuyalı çok zaman olduğu için unuttuğum şeylerin olması filmi benim açımdan daha keyifli kıldı. Başroldeki kadının gözlerinin ne kadar güzel olduğunu, Tom Hanks'in oyunculuğunun her "sonraki" filmde daha da pekiştiğini düşündüm. Temposu bir an yavaşlamayan,  konu ve olay geçişleri için yumuşak eslere zaman ayırmayan filmi İstanbul'a geldikleri yere kadar keyifle seyrettim. Sonra İstanbul'a gelindi. 



İstanbul Üniversitesi'nin her Küçük Emrah filminde içindeki ezikliği örtmek istercesine T cetveli ile girdiği o meşhuuuur kapısından girildi ve ben delirdim.



Öğretmen çember sakallının tekiydi. Sınıftan çıkışını seçebildiğim tek öğrenci türbanlıydı.  Yerebatan Sarayı'nın müdürünün adı  Tarkan-Orkun-Kemal filan değil şimdi hatırlayamadığım bir arap ismi idi.



Sinirden deli oldum. Perdeyi flu gördüm o kadar kızdım. 

Dolayısı ile film için iyi hiç bir şey demeyeceğim :-(((((((((

Tom Hanks'in filmin akışında eşikler ve gerekler ile ilgili söylediği şeyler bugün yaşadıklarımızı düşündürdü bana. Ve sinema filmlerinin insanları kitlesel olarak bir şeylere hazırladığına inancım iyice pekişti.

Cehennem filminde de düğüm İstanbul'da çözülüyor Yüzüklerin Efendisi'nde de.

Düşünmek lazım.

"Cehenneme bir bilet"  bizler için çoktan alınmış olabilir...

23 yorum :

  1. Başroldeki kadın ve Tom Hanks konusunda aynı düşünüyorum. Heyecan dolu bir filmdi :)
    İstanbul kısmı için benim de fark ettiğim ve etmediğim şeylerden bahsetmişsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence tüm mesaj İstanbul kısmındaydı Şenay'cım. Hala canım sıkkın, düşünüp duruyorum.
      Senle kesişimlerimiz neler merak ettim?

      Sevgiler

      Sil
  2. Sanırım çoktan alındı Kadriye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'cım,kader bile değişebilecek bir şeyken neden vazgeçelim umut etmekten ve mücadele etmekten. Bizim olanı savunmaktan?

      "Onların" teee cehenneme kadar yolları var

      Sevgiler

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Daha Mutlu Yaşam. Eşiği anlattığı ve İstanbul'un da bir eşik olduğunu vurguladığı yer ile sonrasına çok dikkat etmek lazım

      Sevgiler

      Sil
  4. 15 yıldır sürekli yurt dışında bu şekilde lanse ediliyor ülkemiz ve sebepsiz değil:( hiç unutmuyorum bir İngiliz milletvekili (ismini şu an anımsayamadım) "Türkiye'nin sonu her Müslüman ülke gibi şeriat" demişti. :( umarım karşı durabiliriz....istisna olabiliriz...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihin başından beri istisnaydı Türkiye.
      Şimdi bir kere daha neden olmasın Müjde'cim?
      Sadece iyi bir başlangıç lazım, buna kalpten inanıyorum.

      Sevgiler

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Yok Burcu, izlemedim ama sen yazınca "ne ki o" diye bir bakındım ve dibim düştü.
      Neden izlememişim? Çok ilginç bir diziymiş ve ben kaçırmışım.

      Bağlantısını ve çıkarımını anlatır mısın bize de ?
      Sevgiler

      Sil
  6. bayadır vizyondakileri takip edemiyorum, istanbulda çekimlerin olmasına şaşırdım.. filmi istanbulda sonlandırmak istemişlerse her ayrıntıyı ince ince düşünmüşlerdir.. sınıftan çıkan türbanlı kızı da, bekçinin ismini de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Merve kesinlikle ;imaj ve götürülmek istenilen yerler gayet net verilmiş bence de.
      Dur bakalım bizim filmler nasıl olacak :-)
      Vizyonda güzel filmler oluyor bu aralar kaçırma derim ben :-)

      Sevgiler

      Sil
    2. Merve sen Trabzonlu musun :D

      Sil
  7. Kitabı ben de okuyalı çok oldu... İmajımızı yerle bir ediyorlar:( Çok gıcık oluyorum... Gerçi getirildiğimiz noktaya bakıldığında, dünyanın istediği bu diye düşünüyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyanın istediği bu ama "bizim" değil Bahar
      Bitmemiş filmin sonuna kimse alkış tutmamalı..umut hep var

      Sevgiler

      Sil
  8. Kitap öyle güzeldi ki her zaman olduğu gibi filmde hayal kırıklığına uğramaktan korkuyorum. İstanbul sahneleri çok düşündürücü ama herkes bize karşı bir imaj yaratmaya uğraşırken bizim hiçbir şey yokmuş gibi davranmamız da bir o kadar endişelendiriyor beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili renklidesign, umursamıyor değiliz ama kimse ne yapacağını bilmiyor sanırım. Şafağın sökmesi için daha da karanlığı görmek istemeyenler ülkesi olduk çıktık...sevgiler

      Sil
  9. Bak merak ettim şimdi. .. gerçi Hollywood un bir" araç" olduğunu belirten tezler azımsanmayacak kadar çok. .. da Vinci şifresini okudum sadece.Yillar önce öylesine almıştım kitabı. Sürükleyicydi. Hatta kenarina yakinda filmi yapilir diye not aldığımı çok iyi hatırlıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi oku diye öneriyorum N.Narda , akıcılığı eksilmeyen sürprizleri bitmeyen bir seriydi o.
      Yalnız, senden iyi kitap simsarı olurmuş he :-) Filminin çekileceğini düşünmen güzel

      Sevgiler

      Sil
  10. gitmek istiyorum bu filme bakalım ne zaman:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bankacılar hakkında bana iyi şeyler düşündüren sevgili Prenses, zaman ayır vizyondan çıkmadan git bence. Büyük perdede izlenesigillerden bu :-)

      Sevgiler

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Çağla'cım kombine bilet alan var,onlardan bize yer kalmaz diyorum ben :D ) eheheheeh

      Sevgiler

      Sil