9 Ekim 2016 Pazar

Göz Göre Göre

Tok açın halinden ne anlar
Aç açın halini anlar
Hekimden değil çekenden sor demişler
Çok veren maldan az veren candan..ve nice atasözleri deyişler.
Atalar bilmişler de söylemişler, şapka çıkartıyorum yaşanmışın özetini  çıkartışlarına, hayatı insanı inceleyip analitik sonuçlara varmalarına.

Bugün işe gelirken aşağıdaki tabloyu gördüm ve resmini çektim. Tinerci  çocuklar çevredeki kafedekilerden yiyecek dilenip karınlarını doyurmaya çalışıyorlar ama sokak köpekleri yanlarına gelince ellerindekilerin yarısını bölüp onlara veriyorlar. 



Oysa biz, bizim insan kaldığını iddia ettiğimiz yanımız bırakın sokak köpeklerini o çocukları doyurmayı düşünmüyoruz bile çoğu zaman.

"Korkuyoruz " en fazla duyduğum sebep.

Ama o çocuklara  bakınca "onlar korkmuyor olabilir mi" diye düşünüyor insan.
Yarınlardan,ölümden,sokakların getirdiklerinden,açlıktan.

Daha fazla mal tutkusu köreltmiş o  "dip boyam geldi"lere para ayıran, piercing için para bulan, kahverengi elbisesine kahverengi pabuç ve çanta uyduran, gillette mach3 kampanyalı diye 10 tane birden alanlardanız biz çoğu zaman kabul etsek de etmesek de.


Üzüldüm a dostlar. O çocuklar hepimizin, açlıkları korkuları yoklukları yokoluşları ile hepimizin.

Utandım a dostlar. Tüm felsefi söylemlerimizden, bahanelerimizden utandım.


Stephenie Meyer 'in Göçebe romanındaki öykü geldi aklıma. İnsan olmak çok ağır, ben de bir gezegende suda salınan yosun olarak mı yaşasam bir kaç yüz yıl...

14 yorum :

  1. Muhteşem bir kare yakalamışsınız efendim. Vicdan, temiz kıyafet gerektirmez. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vicdan temiz kıyafet gerektirmiyor :-)
      Bunu çok sevdim Gazeteci N.G

      Teşekkürler ve sevgiler :)

      Sil
  2. Bazen insanlığımdan utanıyorum. Hiçbir faydam yok o çocuklara... Boş boş yaşadığım hissine kapılıyorum çoğu zaman... O kadar kendi derdimize düşmüşüz ki etrafı çoğu zaman gözümüz görmüyor:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıştım , boşver demiyorsun ya Bahar..Şu saçma düzen ve koşturmacaya rağmen insansın hala

      Sevgiler

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Burulmaz mı Kahve Telvesi..onlar bizim çocuklarımız

      Sil
  4. Ne diyeceğimi bilemedim şimdi maim....
    Susma, düşünme zamanı galiba benim için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklınla düşün Şebnem'cim, kalbin çok yüksek volüm senin :-)
      Anne gözü ile bakınca iki kere acıtıyor değil mi?

      Sevgiiler

      Sil
  5. çok üzgünüm, etrafımda mutsuz, aç ve ya sevgisiz çocuk görmek istemiyorum, yetebildiğimce yetmeye çalışıyorum ama o kadar fazlalar ki:( Öncelikle rehabilite edilmeli, sağlıklarına kavuşmalarını sağlamalı. Topluma kazandırılmalılar. Bunlarda bizim çocuklarımız ve aslında, hepsinde nasıl bir yürek var biliyor musun, senden benden on kat daha hissi, on kat daha vicdanlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru Emel. Onlar hekim değil çeken çünkü, onlar açlığı yokluğu biliyor çünkü, onlar mal yalanmülk yalanı bi şekilde yaşamışlar çünkü.

      Allah hepsine ve hepimize iyilikler versin..sevgiler

      Sil
  6. Acısak da faydamız dokunamayınca çok üzülüyorum. Yok olup gidecek bir kısım ne acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O acımak var ya Nilgün, sistemin tüm çabalarına rağmen insan kalmamızı sağlayan şey o belki de.
      Acıya dayanır yeri kalmadı yüreklerimizin...sevgiler

      Sil
  7. Bireysel çabalar kısır kalır diye düşünüyorum. Bu konuda başta devletimize sonra sivil toplum kuruluşlarına iş düşüyor. Sahipsiz her bir birey ki buna hayvanlar da dahil daha kaliteli yaşamayı hak ediyor.
    Bu arada mimledim sizi bilginiz olsun ;) Son yayınıma bakar mısınız?
    Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  8. Son yayına uçtum baktım yazdım döndüm :-))
    Bireysel çabalar (meşhur deniz yıldızı hikayesindeki gibi) bir dinamiği harekete geçirir en azından , en azından "ben elimden geleni yaptım" dedirtir insana, en azından hepten boş değil bir şeyler yapmak isteyenlerin hanesi dedirtir ne bileyim. Mantıken haklısın elbette ama mantığın söz geçirmediği günlerdeyiz ya işte...ne bileyim :-(

    Sevgiler

    YanıtlaSil