4 Kasım 2016 Cuma

Gülüm


O kadar yoğun ve yorgun bir gündü ki , işlerimi bitirdiğim şu  an karman çorman olan kafamda sesler ve görüntü netleşsin diye  Ernesto Cortazar müziklerini açıp arkama yaslandım ve gittikçe grileşen gökyüzünü seyre daldım.

Bir de afillisinden çay söyledim kendime.

Normalde kendi mai'me kavuşma anım olması gereken şu  zaman diliminde memleketim diye kavrulan gönlüme serpecek bir yudum su kalmamış diye ah'ımı vah'a katarak susmak var sadece avucumda.

Sabah twitter vs gitmiş. Yaşasın Zenmate. Gündemi an be an izlemek mümkün onunla.

İzledik de ne oldu?

Ah'ım vah'ıma yoldaş oldu

Gönül Ülkü'nün Kadıköy Haldun Taner sahnesindeki veda törenine katıldım. Bomboş koltuklarda basın mensupları haricinde gelen 3-5 vefalı dost. Torunu konuşurken "biz çekirdek aileyiz..dedem de gitti iyice azaldık" derken titreyen sesi. Bir baktım gözlerimden şıpır şıpır yaş iniyor. Boş koltuklar, nerede vefa nerede değer bilmek nerede insanlık nerede saygı.



Ama imamı sevdim. Şahane bir şiirle  yolculadı sanatçıyı. Seni seviyorum derken bile  söz dudağı terk eder dedi. Vedalar üzerine 3 mısralık güzel bir şeylerdi anlattığı. Aferin ona.

Ağlamak zamanı mı memleket için?

Ayıp olur...bize yakışanı bulmak lazım, olması gereken budur. 


12 yorum :

  1. İnanmıyorum ya Gönül Ülkü'ye bomboş koltuklarla...? Ne kadar vefasız insanımız, bazen ünlüler derler bu camida dost yoktur, vefa yoktur diye doğru söylüyorlarmış. :( Ben hem onu, hem Gazanfer Özcan'ı çok severdim. Kavuştular birbirlerine mekanı cennet olsun. Gittiğin için seni tebrik ediyorum bak onca sanatçı gitmemiş sen bir vatandaş olarak, sanat sever olarak yalnız bırakmamışsın ne kadar güzel.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kendim diyeceğim Müjde'cim :-)
      Adım Hıdır,elimden gelen budur ..ne yapayım

      Sevgiler

      Sil
  2. Usta tiyatrocular bunu haketmiyorlar efendim, hem de hiç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın hak etmediği onca şeyin içinde yüzüyorken değerli sanatçılarımıza yapılana şaşmamak lazım aslında ama sevgili N.G. beri yandan alışmamak da lazım.

      Sevgiler

      Sil
  3. Hiii, bugün evde ütü yapacağıma gelirdim Kadriye. Çok üzüldüm şimdi. Biraz haberlerden uzaklaşmaya karar vermiştim. Sinirlerim çok yıprandı diyerek. İçim acıdı şimdi. Ah ah, abuk subuk işlere şok olurken insanlığımızı unuttuk :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan , duyarsız olmak-kaçmak mı seçeneklerimiz?
      Günler öyle berbat geçer oldu ki normal şartlar altında farklı yorumlanacak seçenekler akıl ve ruh sağlımızı korumak için "geçici olarak" sığındığımız limanlar oldu. Ben de senin gibiyim inan, öyle iyi anlıyorum ki halini...

      Sevgiler

      Sil
  4. Ya Kadriye sen ne güzel yürekli bir kadınsın... Bayılıyorum senin bu duyarlılığına... Vefa mı kaldı ki insanımızda:( Bir avuç vefalı insan kaldı... Ne garip bir dünyada yaşar olduk... Memleketi hiç konuşmayayım:( Ben de haberlerden uzak duruyorum. Bugün baktım internet çalışmıyor, benim oğlan anne vpn yükleyeyim olaylardan haberin oldun dedi. Dedim yok oğlum hiç gerek yok. Yüreğim sıkışıyor artık:( Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah işte Bahar, ne normal de yapacağımız şey bu ne normalde onaylayacğaımız şey bu ama yürek kaldırmaz oldu artık, iki gözümiki çeşme ağladım Gönül Ülkü'nün töreninde. Onunla birlikte gömdüğümüz şeyler vefa, aile mefumu,aşk,Cumhuriyet kadını,sanat gibi geldi bana.

      Sinirlerimiz berbatttt..anlıyorumben sizi yavv :-(

      Sevgiler

      Sil
  5. Uzuldum kimsenin katilmamasina tum gun net baglantisi olmayinca hayattan koptuk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattan kopasımız var Kelebek Etkisi, kimsenin yüreği kaldırmıyor artık yaşananları.
      Saçma sapan öfkeler, saçma sapan umutlar birbirine girdi sanki..

      Sevgiler

      Sil
  6. Uzuldum kimsenin katilmamasina tum gun net baglantisi olmayinca hayattan koptuk

    YanıtlaSil
  7. duyarlılığını yitirmiş bir toplum haline geldik..

    YanıtlaSil