8 Ocak 2018 Pazartesi

An Kısa Cümle Uzun


 Unuttuğum bir şarkının sözlerini hatırlamaya çalışmak gibiydi.

"Sen Olsaydın Yapmazdın Biliyorum"

Deli gibi çalışılan bir iş temposunun ortasında beyniniz eriyip burnunuzdan akmak üzereyken ve türkçeyi tam konuşamayan biriyle film galası ile kokteyl ayarlamaya uğraşırken kelimelerinin neredeyse tamamını unuttuğunuz bir kitabı özlemenin açıklanabilecek tek mantıklı anlamı , kelimeleri unutmuş olmanın bir şey ifade etmediği unutulmayanın kitabın sizde bıraktığı his ve lezzet olduğu olmalı.

Ve ayrıca yukarıda gördüğünüz cümle size biraz uzun ve karmaşık geliyorsa, bütün gün içinden düşünürken bile kısa cümleler kuramayan  birinin iletişim mezunu olması nedeni ile iletişim kurabilmeyi görev bilip habire cümlelerini kısaltmaya uğraşmasının ne çok yorucu olduğunu üstelik uzun cümleleri ağzından kaçırdığında bunu anlayan,akışa eşlik eden birini bulduğunda hazine bulmuş gibi sevinen biri olduğunu bilmelisiniz.


Ablam mühendisti, Urfa'nın dağlarında Atatürk Barajı'nı inşaa ediyorlardı ve o kazandığı paranın bir kısmını Urfa'nın dağlarından İstanbul'un şık sokaklarına -kardeşine yolluyordu. Öğrenciydim. 


Ablamın gönlü karşılık beklemeden sevgi ve şefkat doluydu. Maddi manevi esirgediği bir şey ne o zaman oldu ne sonrasında. Bilinen bütün hazinelerden daha kıymetli ve daha gerçekti. Daha da güzeli benimdi.   

Moralim b.k gibi ve kalbim had safhada kırıkken ablamı aradım jetonlar avucumda dolu dolu (eskiden önemli bir şeydi jeton :-) ), uzun konuşmalara gebe. Kim bilir neye kırıktı kalbim, onun orada sadece yalın dağ tepelerine baktığını ve yalnız olduğunu düşünmeden bencilliğimin doruğunda karşılıksız aşklarımı mı düşük sınav notlarımı mı ; kimbilir hangi "zamanda yer tutmayacak" derdi  büyütüp dağ edip anlattım da ablam dedi ki  "bak şimdi sana extra para yollayacağım harçlığının haricinde. İstiklal Caddesine git ve çok istediğim bir şey yap..o paranın hepsini harca. Bu sana iyi gelecek."

Yok dediğimi, o asalete sahip olduğumu sanmıyorum o yaşları düşünüp kendimi hatırladığımca.

Yağmurlu ama soğuk olmayan bir gündü, net aklımda.
Elbiselere baktım ,yemeklere baktım, ona baktım buna baktım...yok. Sonra kitabı gördüm "Sen Olsaydın Yapmazdın Biliyorum"du adı. Sadece adından dolayı aldım. Bir de Sezen Aksu'nun "Minik Serçe" kasetini aldım. Sonra ne o şarkılardaki Sezen'i unutabildim ne de o kitabı.


Hatta kitabı okuduğumda "duygu buysa, aşk buysa benim aşık olduğum kişi öküz yahu ancak öküz " deyip buz gibi soğuduğumu da hatırlıyorum.


Sezen Aksu güzel bir sese sahip. Minik Serçe'deki şarkılarında duygu var, ruh var,insan var (tık) Sonradan kaybetmiş bunları. Profesyonel şarkıcı olmuş ama o ilk zamanlarındaki aşk acısı ile dopdolu genç kadının melodilerle duygularını size nakşedişini (tık)   kaybetmiş.

Kürşat Başar ise her kitabında bazen daha iyiye gitmiş bazen aynı kalmış ama bence hep özel kalmış.

Şimdi o kitabı  özleyince -satırlarını anımsamaksızın -, koştum D&R'dan sipariş ettim. Kader, o kitabı tekrar okumamı en az benim kadar istiyor olmalı ki bugün kargo ücretsiz (tık)

Kitabı tekrar okuduğumda alıntıları paylaşacağım sizinle.

Eşya insandan, duygu yaşanmıştan uzun ömürlü oluyor.

Ne olaylar var yaşandığında ana başlıkken sonrasına sadece yaşattığının adı kalıyor, yaşatanı bile unutuyorsunuz. Çok da ciddiye almamalı hayatı yani.


Ablam mı?
O hala "benim" mucizem 💖💕

Yaşayalım gönlümüzce.

10 yorum :

  1. Böyle güzel bir ablaya sahip olduğun için çok şanslısın bence Kadriye♥ Sezen'i hiç sevmiyorum o konuya hiç girmeyeyim..:))kitabı okumadım ama merak ettim.:)
    Kal sağlıcakla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezen'i o kadar sevmiyorum ki Müjde, en sevdiğim şarkılarını dinlemez-sesini duyduğumda suratımı ekşitir oldum.

      Ablam candır yaaa..sağolasın :-) Sevgiler

      Sil
  2. Ablam olsaymış diye özendim :) Kelimeler bile kısacık kalırken uzun cümleler hayal oluyor yavaş yavaş. Olsun biz istediğimiz gibi kuralım cümlelerimizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abla candır, ana yarısı gönül yarası her derde deva olandır.
      Ay benim ablam hepsinden daha abladır

      Bir gün tanıştırırım sizi Handan

      Sevgiler

      Sil
  3. Benim küçük kız kardeşlede bu aralar aramız limoni,ne oluyor bize anlamakda zorlansamda,kapris yapmaya ilk defa meyilliyim bu aralar valla.
    Bu arada uzun bir cümle kurmuş oldum.

    Eşya insandan,duygu yaşanmıştan uzun ömürlü oluyor.
    Çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih'in Atmosferinde,

      Her ailede bir "hımmm" çıkıyor. Kaprisini esirgememekte fayda var. Destekliyorum seni. Senin kadar tatlı birini kırmasın kimseler...

      sevgiler

      Sil
  4. Sıcacık hem de sımsıcacık oldu içim... Ne güzel anlatmışsın...
    "Eşya insandan, duygu yaşanmıştan uzun ömürlü oluyor." aldım cümlemi sevmeye gidiyorum ben...
    Kendine iyi bak güzellik... Ablana da sevgilerimi gönderiyorum... İyi ki var dedim okurken ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem sen tatlı bişisin yaaaa :-)))))))))

      Sevgiler

      Sil

  5. Tebessüm konduruyorum... Güzel bir yazi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,

      Aldım tebessümü cebime koydum. Tebessümsüz kaldığım soğuk bir günde lazım olacak.

      Sevgiler

      Sil