22 Mart 2018 Perşembe

Tesadüf Yokmuş Hayatta


Mart işlerin en yoğun olduğu zamanlardan biri .
Tuttum aylar öncesinde uçak bileti aldım Trabzon'a gideceğim diye.
Normalde Cuma gidilir di mi?
Yok ben Perşembe akşamına bilet aldım.

Hayatta tesadüf yok  hanımlar beyler!
Hayatta plan yapan insanlar ve gülen kader var.
Hayatta, seçimlerimizin önceliklerimizin ve dualarımızın/dileklerimizin belirlediği akışlar var.


Ablam iki oğlunu tuttu Paris'e yolladı bir kaç günlüğüne. Dönüş, tesadüf bu ya benim Trabzon'a gideceğim tarihe denk geldi. Ablamın büyük oğlu Mert (uy o canımın ta içisi tatlı oğlum) ile aynı uçağa denk getirdik dönüşü, teyze - yeğen kakara kikiri  bir seyahat yapacağız.  Heyecandan ve keyiften ölüyorum. "Kaçacak yerin de yok sana pis pis +18'lik fıkralar anlatacam yol boyu" diyerek onu korkutuyorum filan.


Ben şu yoğunluğun içerisinde üstelik çocuklarımı almadan Trabzon'a gitmeye nasıl karar verdim diyerek Mert ile uçağa bindim. Tam pilot "cep telefonlarınızı kapatın " uyarısı yaptı...elime telefonu aldım bir mesaj geldi. "Babamı kaybettik.."

Amcam vefat etmiş...

Mert ile birbirimize şaşkın bakakaldık. O zamansız biletin sebebi buymuş demek.  Hüznümüz cebimizde,  ne yapacağımızı bilmez vaziyette yolculuğu tamamladık.

Trabzon havalimanına indiğimde her ne olursaolsun engellenemez bir sevinç ve coşku göğüs kafesimden içeri doldu. Çocukluğum, anılarım, özlemi beni yakıp kavuran deniz kokulu kentimin dağlarının serin rüzgarı ile kalakaldım alanın ortasında. Yaşamak, tüm güzelliği ile hücrelerime nüksetti. "Hoşbuldum" dedim yanağımı okşayan rüzgara . Her şey bildik-tanıdıktı. Aidiyet huzur verdi.

Amcam güzel insanmış. Yağmurlarla yolculadık onu. Yer gök yıkıldı yağmurun arındırıcılığından. Seveni çokmuş,onu gördük. Bir kötü laf duymadık ardından söylenenlerde, gurur duyduk. Gittiği yerde huzur ile var olsun.


Tesadüf yokmuş bu hayatta. Aylar öncesinden aldığım bilet, gönlümün direği babacığımın  acısına destek-yarasına merhem olayım diye mi Tanrı tarafından geldi yoksa rahmetli amcam aileyi son gününde yanında olsun diledi de mi ben o bileti aldım bilmeden sorgulamak lazım.


Tesadüf yokmuş hayatta. Tam kararlarımı verdim, "ben oldum artık oldum" derken Karadeniz'in, varoluşumun başlangıcının renklerinde ve kokusunda aslımı hatırlamak varmış nasipte.

İstanbul yağmur yağmur şimdi.  Seziyorum bir dönemin bitip bir dönemin başladığını , kötünün daha karanlık iyinin ise daha yaygın ve kanıtlanmış olduğu bir döneme girdiğimizi.

Tesadüf yok hayatta...güzel şeyler çıksın yolumuza.



12 yorum :

  1. Başın sağolsun Kadriye'ciğim:( amcana Allah'tan rahmet diliyorum, mekanı Cennet olsun, kötü bir tesadüf olmuş:(hayatta bundan sonra güzel tesadüflerle karşılaşmanı dilerim canım. Allah sabırlar versin...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da kötü bir tesadüf değildi be Müjde. Mekanı cennet olsun evet, çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Amcana Allah rahmet eylesin, ne güzel, gidip yolcu etmişsin ve babacığına destek olmuşsun. Hayatta her işte bir hayır var gerçekten de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat tekrar tekrar kendini anlatıyor da anlamıyor muyum ne diye düşünmeye başladım Handan.

      Güzel günler bizim ola

      Sil
  3. Başın sağolsun,Allah rahmet eylesin.Hoşgeldin de diyeyim.Tesadüf de yokmuş hayatta,çok doğru.Bunu bende bazen yaşadıklarımla tecrübe ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk Nur, tesadüf yok hayatta sahiden .
      Tüm sevdiklerimizin mekanı cennet olsun

      Sil
  4. Allah rahmet eylesin Kadriyecim. Sana ve ailene sabırlar diliyorum.
    Herşeyin bir sebebi var, bir de hayrı diye boşuna demiyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem, o kadar bilmiyoruz ki yaşamın döngüsünü kurallarını. Gözümüze gözümüze sokuyor aslında (yaşam) ama inatla bildiğimizi ve yönettiğimizi sanıyoruz.

      İşte minik hatırlatmacalar ile yürümeye devam yolumuzda..du bakalim.

      Sevgiler

      Sil
  5. Allah rahmet eylesin. Sanki amcan gönülden dilemiş seninde orada olmanı. Bende yaş aldıkça köklerime dönmek, orada yaşamak istiyorum. Her gidişim daha anlamlı geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi Kadriye..ne güzel söyledin, her gidişim daha anlamlı geliyor bana da.
      Kalpleri güzel insanlar ailemdekiler.Babamın yanında olmak ve amca mı uğurlamış olmak ..özel hissettirdi bana.

      Sil
  6. geçekten hayatta tesadüf diye bişey yokmuş,demek ki amcanız sezmiş olacakları..başınız sağolsun,Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun amcanıza..

    YanıtlaSil
  7. Basin sagolsun hayat bizi yonlendiriyor devamli demekki amcanin ve yakinlarinda olmani istemis yaradan:((

    YanıtlaSil