23 Mayıs 2018 Çarşamba

Fırtınada Çırpınan Bir Beyaz Yelken



Sabah zihnimi dürttü Livaneli şarkısı.


"Sığınmak ellerine, sığınmak bir gece vakti " dedim, doğruldum ve oturdum sabahıma.

*Bitmeyen bir şarkı,dudağında bir yarım ezgi*

İlk gençlik yıllarım , çok uzaktan gelen bir sesleniş, varlığım çok sevip unuttuğum bir dost gibi dokunuş gibi geldi dahil oldu  varlığıma.

*Bir kenti böylece bırakıp gitmek
İçinde bin kaygı,binbir soruyla*


Vezneciler kız yurdunda endişeli bir mide kasılması ile, altında eskimiş eşofmanı,kantine çay almaya giden kuş yuvası saçlı kızı gördüm.


Okula gitmek için Saraçhane alt geçidine gidip Taksim'e otobüs bekleyen ufak tefek genç kız da bendim.

*Gözlerin bir çığlık,bir yaralı haykırış
Gözlerin bu gece çok uzaktan geçen bir gemi*


Okula gittiğimde bir çift yeşil göze özlem ve sevgiyle bakan...


Bunu samimiyetle söyleyeceğime hiç inanmazdım ama ne çabuk geçti yıllar.

*Düşlerin parlayıp söndüğü yerde*

Bir baktım evliyim, bir baktım iki çocuğum var, bir baktım 30 kilo almışım..bir baktım kırılmışım.


Bir baktım herkes gitmiş yapayalnızım...


Düşlerin parlayıp söndüğü yerde
Buluşmak seninle bir akşam üstü
Umarsız şarkılar,dudağımda bir yarım ezgi
Sığınmak gözlerine,sığınmak bir akşamüstü
Gözlerin bir çığlık,bir yaralı haykırış
Gözlerin bu gece çok uzaktan geçen bir gemi

Bir orman bir gece kar altındayken
Çocuksu,uçarı koşmak seninle
Elini avcumda bulup yitirmek
Sığınmak ellerine bir gece vakti
Ellerin bir martı,telaşlı ve ürkek
Ellerin fırtınada çırpınan bir beyaz yelken

Bir kenti böylece bırakıp gitmek
İçinde bin kaygı,binbir soruyla
Bitmeyen bir şarkı,dudağında bir yarım ezgi
Sığınmak şarkılara sığınmak bir ömür boyu

Gözlerin bir çığlık,bir yaralı haykırış
Gözlerin bu gece çok uzaktan geçen bir gemi
Ellerin bir martı,telaşlı ve ürkek
Ellerin fırtınada çırpınan bir beyaz yelken



6 yorum :

  1. Ah Kadriye sen ne yaptın böyle, şarkıyla savurdun beni seninle birlikte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelemedim kendime Handan
      bana, benle savrulan dostlar lazım :-)

      Sil
  2. savrulmak, hemde bir gece vakti. Tam beni anlatıyor. Livaneli çok kıymetli, derinden ve tam da içimizden geçeni anlatır, yazar hep. Şarkıları da hala benim ilk sıralarımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geride kalsa da özlenen olmak kıymeti artıran şey belki de
      Sen de Livaneli seviyon he
      e şahane :-)

      Sil