12 Temmuz 2018 Perşembe

Restorasyon Çalışmaları


Bir süre önce  önemli bir karar verdim.


Beni öfkelendiren ya da umursamadığım ne varsa gözden geçirip daha iyi bir insan olmak için  çabalayacaktım.
Kayaları yerinden oynatmak için sağlam bir kaldıraç yeterli ama çakıl taşlarını toplamak insanın belini büküyor.
Minik minik, ufak tefek ne çokmuş  öfke kaynaklarım ve görmezden gelerek arkaya ittiklerim.


Yine de dur durak demeden çabalamayı sürdürdüm.
Bu süreçte en önemlisi  gün boyu içimden ne çok olumsuz cümle geçirdiğimi fark etmemdi.

Onları da susturmayı iş edindim. 


İstanbul'da yaşayanlar bilir. Dakikalar hatta saniyeler saatleri kurtarır bu şehirde. 1 dakika ile kaçırdığınız otobüs-vapur 20 dakika beklemenize , o da akşam trafiğine kaldığınız için eve varışınızın 1 saat daha ötelenmesine sebep olur. Bu nedenle İETT'ye binen herhangi birinin o  meşum "yetersiz bakiye" sesini duyması , aynı alanda bulunan  mesuliyet sahibi bir ruh için acı vericidir aslında. Yine de kapının girişinde kalan kişi " akbilinde fazla kontur olan var mı" ya da "benim için kart basabilir misiniz" diye sormadan kimse elini  cebine atmaz. Sorduğunda da yardımlaşmaya gönüllü  çok insan bulunmaz.

Şu, ruhumda restorasyon işine gireli bu konuda hassasiyet göstermeye çalıştım. Ne zaman biri bu duruma düşse, kılımı kımıldatasım olmasa da gür bir sesle "ben yardımcı olayım" diye haykırdım her seferinde.

Düne kadar denedim en azından 😅😅😅😅😅😅😅

Normal hatlar 2.60
İndirimli hatlar 1.85 


Bir kişi de olmadı ki tam para versin. 
Daha kötüsü bir kişi de görmedim ki eksik para verdiği için özür dilesin.
Dilenci avucuna bırakır gibi uygun gördükleri meblağı bırakıp  gidiyorlar.
Hatta bazılarının bunu iş edindiğini  de gördüm. Aynı hanımefendinin 3. akbil yetersiz anonsuna şoförün müstehzi tebessümü eşlik edince "haa tamam " dedim.

Sonrasında  külahı önüme alıp düşünmeye başladım.

İyi insan olmak çok zor iş, "ben böyleyim" sığınağından çıkacaksınız, kendi ruhunuzu çıplak göreceksiniz..yetmedi , "vazgeçeceksiniz" .

Hazır olduğunuzda, hazır olduğunuz kadarı ile yolunuza devam edeceksiniz.


Şu, birinin yerine akbil basma işinden  neredeyse vazgeçtim ama bin  kötünün içinde bir iyi zayi edilmemeli düşüncesi beynimi kemirdiği için bu konuya kendimi  delletmeden, bir iyiyi de mağdur etmeden nasıl çözüm bulacağımı düşüneceğim.







12 yorum :

  1. Merhametten maraz doğar Kadriye'ciğim, bırak kimseye akbil, makbil basma. Sen nasıl düşünüyorsan onlar da düşünsün. Sonra hep istismar ediyorlar işte böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay marazlarına diyeceğim ayıp olacak Müjde'cim
      Diren Kadriye diyorum, boşver Kadriye diyorum..neticede ben de ne yapacağımı bilemiyorum

      Sevgiler

      Sil
  2. Her ne kadar bir yanım senin gibi düşüyorsa da Müjde'ye de katılıyorum.İyilikten maraz da doğuyor.
    45 yaşımda çocuğum yaşındaki biriyle hayatımda ilk kez konuşmama kararı aldım.Aynı şirkette çalışıyoruz, stajer olarak geldi İK da görevli.14 yıldır aynı şirkette çalışıyorum hiç kimseyle bir sorunum olmadı teeee bu kişiye kadar.Benim çocuğum onun gibi davransa terlikle döverim! yeminle!
    Acayip bir toplum olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydaaaa....
      merak ettim Nur ne yaptı da bu hale getirdi seni?

      Tü Allah ne yapsın bu tipleri...insan kalmadı yemin ediyorum insan kalmadı memlekette..

      Sevgiler

      Sil
    2. Meraklandın diye anlatıyorum ;)
      Halkla ilişkiler okumuş (nasıl mezun olduysa!) kız çocuğu staj bitince gel bizle çalış dediler 93 doğumlu kızımla yaşıt.Annesi de vefat etmiş ailenin en küçüğü,hani ACIDIM.Benim de kızım staj yapacak işe girecek,empati yapıyorum bugün ona yarın bana hesabıyla.İlk başlarda her şey normaldi..Sonra içine sanırım şeytan kaçtı.Benimle konuşurken ses tonu tepeden gelmeye başladı.
      Mail attım niye okumuyorsun?Bana mail gelmedi?!
      Listeleri niye takip etmiyorsun?İşçiler için asılan listelere neden ben bakıyorum ki?!
      Peryodik muayene niye gitmedin?Ne zaman haber verdin de gitmedim?????!!!!
      Fabrika doktoruna niye gitmedin?Hanife bak benim bir şeyden haberim yok!Mail atmıyorsun!Telefonuma cenaze haberleri gönderiyorsun da önemli bilgileri neden göndermiyorsun!!!!!Hem kimseden de duymadım!!!!!!
      Yıllık iznime çıkarken günlerimi yanlış hesaplamışım diye çemkirdi,ki yıllardır bir sorun yaşamadan çıkıyorum izine, dedim ki sen fazla oldun.Noktayı koydum.
      İletişim kurmak çok önemli,sen yüksek perdeden girersen seni yere yatırırım.Yok öyle cak cak cak konuşmak.Tek bana karşı değil genel olarak herkese davranışı bu,sanırsam üstünlük sağlamaya çalışıyor.Bu yıl stajerleri de başımdan def ettim.Kime canım dediysem canın çıksın dediler, misali oldu.
      Çok da dert değil,ama cidden terlikle dövesim geliyor.Azıcık saygılı olsunlar!

      Sil
    3. Hayatı kitaplardan öğrenip onu da yanlış taraflarıyla anlayanlardanmış demek
      Yazık...
      Ona da yazık , ona katlanmak zorunda kalan sana da yazık

      Sil
  3. Gerçekten ihtiyacı olan kimselere yardım etmemizi engelledikleri için öyle günaha giriyor ki bunlar, direk kul hakkı yemekteler.

    Geçen gün kardeşim anlatıyordu, altı sene boyunca Beyazıd'tan Eminönü'ne yol parası isteyen kadın varmış. Şu sıralar da acil hastaneye gitmesi gerekenler peydahlandı. Yazık yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan örnekler dudak uçuklatıcı
      İyi olmak iyilik yapmak değil de kötülerin kafasına taş atmak mı acaba diye düşünmeye başladım

      Sevgiler

      Sil
  4. Böyle olaylarda kendime "sen doğru olanı yap, sen sadece kendi davranışından sorumlusun, bırak karşındaki ne yaparsa yapsın" diyorum çok işe yarıyor. Rahatlıyorum adaş, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama doğru ne işte adaş...parayı tam vermeyip gidenlerden bıkıp tedbiren artık bunu yapmamak mı, olsun her seferinde eksik versinler diyerek devam etmek mi?

      Bulamadım ki doğrusunu...

      Sil
  5. Ben aynı sitede oturduğum biri tarfından bu konuda suistimal edildiğimi anlayınca prensip edindim. Bizim evden bir kaç durak sonra askeriye var. O durakdan haftasonları binen genclerin kartları olmuyor, tee en arkalarda olsamda bağırıyorum " ben vaar" diye. Para da almıyorum tabii. Bir de üniversite önü duraklarından binen gençlere..... ohhh... bir rahatım ki. Helal-i hoş olsun. Diğerleri de bir zahmet tedbirli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tülin,

      Bu akılcı bir çözüm. Yardıma ihtiyacım var dese de asker öğrenci ya da gönlüm kani geldi dediklerimden değilse yardım etmeyeceğim.

      Ne iyi olmaya çalışan gönlümü kirleteceğim, ne bunu suistimal etmelerine izin vereceğim.

      Teşekkürler ve sevgiler :-)

      Sil