25 Ekim 2020 Pazar

18.038. Günde

 


50 yaşıma gelmek üzere olduğumu fark ettim her zamanki şaşkınlığımla.

"Sen hiç değişmiyorsun valla Kadriye" diyen arkadaşım yüzündendi dikkatle aynaya bakışım.

Şakaklarımdaki beyazlara gülümseyerek merhaba deyişim, insanların bunu neden dert ettiğini anlayamayışımdı afallayışım. Büyü gibi..öyle güzellerdi ki ışıl ışıl bembeyazlıkları

Şu kozmetik mağazalarının indirimlerine bir göz atayım da kırmızı rujumdan daha kırmızısını üretmişlerse alayım diye gittiğimde "anti aging" kremleri tıkıştırmaya çalışmalarındaki ısrarla daha bir dikkatle bakmıştım aynaya. Onların bende gördüklerini aynada göremeyişim nedeniyleydi şaşkınlığım.

Lise yıllarında annem 40'lı yaşlarını henüz geçmiş iken "ibre 50'ye döndü" dediğinde ona nasıl hayran olduğumu, neredeyse yarım yüzyıl yaşamanın ve onca yılın görmüşlüğünün ne saygın bir şey olacağını düşündüğümü hatırlıyorum.

O yıllarda anneme lila rengi bir hırka aldığımı ve belki Trabzon'da yaşamanın getirdiği bir sakınımla "kaç yaşında kadınım, ben bunu nasıl giyeyim " dediğini hatırlıyorum.


Yaşlanınca giyemeceğimi sandığım lila rengine ve üzerine çok yakıştığına gönülden inandığım yangın kırmızısı rujuma doymak için yaşadığım yılları iyi değerlendirdiğime inanıyorum :-)

Üniversitenin pilav gününe gittiğimizde makam-mevki ya da iyiyaşantısını  masaya yatıran tüm arkadaşlarımı dinledikten sonra sakince "halen yakın gözlüğüm olmadan okuyorum ve halen saçlarımı hiç boyatmadım" dediğim için aldığım onlarca "Allah belanı versin Kadriye" hayatımdaki güzel ödüllerimdendir.

50 yaşıma çok az kalmış.

18.038 gündür yaşıyormuşum.


Olayı memnuniyetle abartırsak 

49yıl
592ay
2,576hafta
432,912saat
25,974,720dakika
1,558,483,200saniye

Yarım yüzyıl neredeyse. Müthiş değil mi?

Saçlarımı hiç boyamayacağım...Arada bir kına yeterince güzel.


Kırışıklıkları da dert filan etmedim, edeceğimi de sanmıyorum.

Güzelim ben böyle. Yaşlanıyorum çünkü yaşıyorum ve sağlık sorunu olmadıkça bir şikayetim yok.

Fidan gibi görünen 150 yıllık çam ağacını kim sever?


Doğa, insan resimlerindeki gibi sadece düz çizgilerden oluşsa ne yapardık?

En güzel görüntüyü bile verse fotoğraflarda filtre kullanıldığında değeri düşmüyor mu gözümüzde?

Beyler kel-göbekli-kıllı bacakları ile gezdiğinde artık aşık olmuyor muyuz onlara?


Hani diyeceğim o ki herkes mutlu olduğu şekilde yaşasın ve kendini nasıl iyi hissediyorsa varsın onu yapsın ama neredeyse yarım yüzyıldır yaşayan ulu ben,mutluyum yıllarımdan ve yıllarımın bana getirdiklerinden.

En sona sevdiğim ve günün anlamına uygun şarkıyı sizinle paylaşmak kaldı dostlar

Mutlu Pazar'lar ola.
Kalın sağlıcakla.






23 yorum :

  1. Nice yıllara, yaş günün kutlu olsun.
    Antieycing :) kremlerine naçizane tavsiyem hiiiç boşuna para verme, en ufak faydası olmuyor. Onun yerine iyi bir nemlendirici al her gün sür. Güneşe şapkasız, gözlüksüz çıkma. Hatta mümkünse hiç çıkma. Kocaman kenarlı şapka olsun böyle yüzüne gölge yapsın kocaman da gözlük. Çünkü cildi güneş mahvediyor. Bol da su iç. Günde 2 litre filan.
    (ben içemiyorum ama başkalarına tavsiye edebiliyorum ancak:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde, her günüm iyi ki doğdum ben günüm..çok sağol.

      Antieycınglarla işim olmaz ama senin nasihatler bana çok uyar.

      Mersi ve öptüm seni

      Sil
  2. Sahi Kadriyeciğim senin filmcilik yanını bilmiyordum ben, epey oluyor Facebook'taki o güzel paylaşımında gördüm. (tekrar tebrikler unutmadan) Ne oldu? Nasıl gidiyor? Yapımcı tanıdığın filan var mı? Ay ne olur beni de tavsiye eder misin? Senaryolarımı biliyorsun. Ben filmini izlemeyi de çok istiyorum, ismini yazarsan sevinirim, youtube'da var mı? Bu konuyla ilgili olmadı gerçi...istersen silebilirsin sonradan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde çok geride kaldı o yıllarım, keşke elimden bir şey gelse.
      1987 ve güzel anılar benim TRT yılllarım

      Sana kocaman sevgiler

      Sil
    2. Hay Allah, ben bu yıl paylaşınca, yeni sandım.
      Çok çok sevgiler

      Sil
  3. E ama soldaki daha güzel diğmi ama ne o öyle göbekli ... ahahafgg yok anacım ben ya seda sayan yada ajda gibi yaşlanmayı planlıyorum..evet aynen öyle yapcam:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Zamanı,

      Bastım kahkahayı :-)))))))))))))
      Sen öyle çok yaşa ben de böyle
      Ama çok ve mutlu olsun ömürler

      Sevgiler

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Evde Yazar,

      Özgür ve mutlu yaşantılara ...çok teşekkür ederim :-)

      Sevgiler

      Sil
  5. yarım asırlık çıtır şimdiden mutlu yaşlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice 18 binlerimiz ola Burcu'cumm

      Güzel yaşayalım güzel yaş alalım

      Sevgiler

      Sil
  6. "Fidan gibi görünen 150 yıllık çam ağacını kim sever?" hahahahaaa :))) Yeni mottom bu vallahi :)))
    İyi ki varsın Maim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'im,

      Ama di mi ya :-)) Manken miyim podyuma mı çıkacam, kaplama kağıdı mıyım habire dümdüz duracam :-))) hehehehe

      Sevgiler

      Sil
  7. maşallah maşallah :) iyi güldürdün valla :) leydi in reeed :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Sevgili Deep,

      Beş kuruş fazla olsun, bu lady is hep red olsun hehehehhe sevgiler

      Sil
  8. Nice sağlıklı ve mutlu yılların olsun maimm..:)
    hep diyorum insanın ruhunun hissettiği yaş en güzel yaş :)
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren'im,

      Maviyi masmavi kılan sevgili güzel insan :-) Çok teşekkür ederim

      Sevgiler koooskocaman

      Sil
  9. Ay ben seni severim, öperim kocaman kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,

      Ben de seni öpeceğim görünce, gel bi gün kahveye bekliyorum

      Mucucuk

      Sil
  10. Ay seni görmek ne güzel Kadriye. Senin her yaşın, her halin ayrı güzel. Mutlu senelerin olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar'ı görmek de her zaman hoş ve mutluluk verici emin ol :-)))))))))))))))

      Seni yeniden bulduğum için mutluyum be deeeeeee

      Her yaşımız her anımız her zerremiz mutlu olsun ..biz bunu hak ediyoruz

      Sevgilerrr

      Sil
  11. Nice mutlu yaşlara. çok hoş görünüyorsunuz. Ben sadece saçımı boyama başladım onun dışında kullandığım nivea krem başka bir şey bilmem. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya Merhaba,

      Geç yaşlanacaksın demektir o halde :-)
      Erken yaşlandıranın yoksa tabii

      Sevgiler

      Sil