21 Ekim 2020 Çarşamba

Şarkılar Seni Söyler

Üniversitede bir Ünsal Hoca'mız vardı. 

Ne duayen, ne müthiş bir insanın dersine girmişim, ne şanslıymışım dedim durdum ömrüm boyu. 

Siyaset biliminden bahsederken bakarsını konu çıplaklar kampına gelmiş, tam ne anlattığını anlamaya başladığınız sırada annesinin onun için yaptığı köfteleri ve annesini anmaya başlamış ve gözyaşları içinde sınıftakilerden bir sigara isteyip yakıvermiş....

Sıradışıydı. Deryadeniz zihnindeki akışı engelleyemez, bize dünyayı anlatmaya çalışırken akademik bilgilerle de bezerdi dersi. Prof Ünsal OSKAY Hoca öyle iki kelama sığmaz ama sırası gelmişken saygı ,sevgi ve minnetle anmak istiyorum. 

Şarkı sözlerinden bahsetmişti. Eski şarkıları yapan insanların ve hitap ettiği toplumun inceliğini,hassasiyetini,özenini naif bir dille anlatıp önemli noktalara dikkatimizi çekmiş ve "görmemizi" sağlamıştı. Sonra da"Kıl Oldum Abi" ile başlayan yozlaşmayı biraz endişeli ama zeki insanların "kaçınılmaz olanı kabullenen" sağduyusuyla anlatmıştı.

Biraz evvel 2020 yazında en çok dinlenen şarkıları merak edip araştırdım. Şaştım kaldım.

Hani tamam ben klasik müzik severim ve tercihim klasik müzik ya da TSM-THM klasiklerinden yanadır ama kalanına da illa kulağımı tıkamam. Ama bu seçilen yani en çok dinlenen şarkılardan resmen tek bir tanesini bile bilmiyorum.

Ne diyeyim...

Şarkılar şu şekilde (Türkiye için - Kaynak Spotify)




1. Kendime Sardım - Oğuzhan Koç (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)



2. Bi Sonraki Hayatımda Gel - Ezhel, Murda (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)



3. Her Mevsim Yazım - Zeynep Bastık (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)



4. Siyah - Patron, Sagopa Kajmer (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)




5. Unutulacak Dünler - Gazapizm (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)




6. Aykız- Remix - Ben Büdü, Reynmen (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)


7. Made In Turkey - Ezhel, Murda (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)


8. Nimet - Didomido, Eglo G (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)



9. Roses - Imanbek Remix - Imanbek, SAINt JHN (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)




10. Sağı Solu Kes - Gazapizm (şarkıyı dinlemek için fotoğrafa tıklayınız)













11 yorum :

  1. ünsal oskay hocanın iletişim kitabını okudum yaa sahaftan bulup aldım, müthişli biriiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep Selam,


      Neden sahaflardan onun kitabını aldın çok merak ettim. Gezerken görüp mü ilgi duydun onun kitabını almaya mı gitmiştin?

      Hiçbir öğrencisi onu ve onun dersini unutmadı. Özel biriydi.

      Sevgiler

      Sil
    2. kitle iletişiminin kültürel işlevleri. sahafta görüp aldım. sevdiğim konulardan diye. öyle tanıdım yani. bir de böyle şeyi tanıdım, eski yeditepe tiyatro hocası, füsün akatlı, o da inanılmaz biri, bir de cengiz bektaş, mimar, mimarlık hocası, şair.

      Sil
    3. Bakayım onlara da bir..sağolasın

      Sil
  2. eklediğiniz şarkıların hiç birini ben de bilmiyorum. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle pek çok ortak noktamız var diye düşünüyorum Hülya :-)

      Sil
    2. sanki ben de öyle hissettim geçmiş yazılarınızı da okuyunca. Hülya

      Sil
  3. hahahaaaa ben bizim oğlandan biliyorum bu şarkıları :))
    Bıttırı bıttırı yapıp delirtiyor beni :))
    Ama bak Zeynep bastık'ı ben severim, enerji dolu bir kızçe ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'cim,

      Referans aldım seni dinleyeceğim
      Ötekiler bana da "bıttırı bıttırı" gelir sanırım jashjashjasjasa

      Çok tatlısın sen yaaa

      Sevgiler

      Sil
  4. Varya bugun şöyle bi paylaşımına baktım kendime sardıma sardım ahaha haa:):)kulağımda kulaklı tum gün işlemleri oyle yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Zamanı,

      E ama iş yerinde okuyorum bunları; kahkaha da attırılmaz ki insana :-))))))))))))))))))))))))

      Sevgiler

      Sil