22 Ocak 2021 Cuma

Covid Oldum Bennnn..

 



İhmal ettiğim blok yazmak eylemi değil aslında. İhmal ettiğim, kendi ruhumla yüzleşmek.
                                              

Aralık ayında evden hiç çıkmayan, hatta kargo görevlisi ile teması bırakın kargolar dışarıdan geliyor diye balkona atıp elini sürmeyen kızıma Covit tanısı konuldu. O kadar gripti ve o kadar garipti ki gelişmeler;hiç kondurmamıştık. Yine de temkinli şekilde izledik ve bir gece aniden ateşi 38.6'ya fırlayınca kapıp bir özel hastaneye götürdük. Hala covit olmama ihtimali geçerliydi bizim için, devlet hastanelerinin yoğunluğu riski de arttırıyor neme lazım diyerek özel hastaneye koşturduk. Doktor muayene etti, öyküsünü diledi ve "bence grip gibi ama tedbiren tahlil yapalım" dedi. O arada ateşi düşsün diye serum verildi. Sadece doktor muayenesi ve serum için 750 tl ödedik. Test, doktor istediği için ücretsizdi.

                                

Paran  yoksa öl bu memlekette. Paran varsa da çok çok yaşa :-)


Biz eve döndük , filyasyon ekibi anında geldi diyebilirim. Hepimiz karantinaya alındık. Onlara, 16 yaşındaki kızıma da test yapmalarını rica ettiğimi ilettim. Aynı anda aynı semptomları vardı. Devlet 18 yaşın altına ilaç vermiyor zaten..pozitif çıksa sadece karantinaya alacağız. E zaten girdi karantinaya ablasından dolayı..boşuna canını yakmayın çocuğun dediler. Eşim, kronik hastalıkları ve iş yerinin talebi nedeni ile test talep etti. Ona test yapıldı. Bana yapılmadı çünkü en ufak bir rahatsızlığım yoktu.Eşime yapılan test sonucu negatif çıktı ama kesinlikle memleketteki en pozitif adamdı o aslında. Koku ve tat tamamen gitmişti ve gribal enfeksiyon semptomlarının tamamı vardı.

                                 

İki oda bir salon evimizde tuhaf bir karantina dönemi başladı. Evde benden başka herkes covit olduğu çin mantıken benim korunmaya alınmam gerekiyordu ama ben deli gibi gidip gidip kızıma sarılıp öpüyor ve korkmamasını  söylüyordum. Zaten bir korku emaresi olmayan kızım ise deli gibi benden kaçıyor ve kendisinden uzak durmamı rica ediyordu. Annelik, kesinlikle dengesiz ve tanımlanamaz bir şey.

                                 

4 gün sonra sağ kasığımda ağrı ve dizkapaklarımın ardındaki ağrı  peydahlandı. Gece de ateşim çıkıverince filyasyon ekibini aradım ve durumu anlatarak test istedim.Bakın burası şokomelli...tam bir muamma!


112'yi arıyorsunuz. Derdinizi hızlı ve net anlatıyorsunuz zamanı harcamamak adına. Karşınızdaki Durun sizi filyasyon ekibine aktarim diyor. Yine anlatıyorsunuz..karşınızdaki görevli nerede oturduğunuzu  soruyor. Üsküdar deyince "aaa burası  Avrupa Yakası 112 durun sizi aktarayım diyor..siz dumur oluyorsunuz. Aktarıldıktan sonra karşınıza çıkana hızlı hızlı  yine durumu anlatıyorsunuz. Durun sizi filyasyon ekibine aktarim diyor. O son aktarılan yerdeki görevli sizi dinledikten sonra "3 gün içinde gelir test ekibi " diyor.

Ölümcül bir virüs taşıdığınız aşikar ama 3 gün bekle deniliyor. Gel de mucizelere inanma. Elbette virüse de rica ederiz 3 gün bekler yani ne olacak.

                              

Memleket işleyişini bildiğim için her gün arayıp " bugün gelecek misiniz" diye hatırlatıyorum 112 ekibine. Bir yandan da içim gidiyor ne kadar yorgun ve yoğun olduklarını bildiğim için. Onlara sitem etmiyorum, duadan ve takdirden başka bir şey hak etmiyorlar. 


3.gün "bugün artık gelirsiniz değil mi" dediğim görevli ilçe sağlık müdürlüğünü aramamı salık veriyor. Meğer ilk gün de orayı aramam daha doğru olurmuş. Sİtem etmiyorum, ilçe sağlık müdürlüğünü arıyorum.Empati yoksunu ve iletişimden bihaber görevli bana yoğun olduklarını, test yaptırmak için kendi aracımla hastaneye gitmemin iyi olacağını söylüyor. Arabam yok dediğimde ise "otobüse binin o zaman" diye öneride bulunuyor. Buna , buraya yazarken bile inanamıyorum biliyor musunuz? Hani bizzat olayı ben yaşadım ama covit olduğum kesin test ve ilaç istiyorum diye arayana otobüse bin hastaneye git diyen bir ilçe sağlık müdürlüğü  yetkilisi olduğu gerçeği beni deli ediyor. Kendisine "hasta mısınız?" diye sormam üzerine taksiye binin o zaman diye öğüdünü güncelliyor. 


Otobüste 50 kişiye bulaştıracağıma varsın taksi şoförü güme gitsin..1 kişiye indirdik zaiyatı; harika çözüm.

                             

Görevli tepki vermem üzerine "ayakkabım yoktu,baktım karşımdakinin ayakları yok halime şükrettim" politikasına girişti.Az evvel 90 yaşında yatalak teyzenin kendisini arayıp yalvardığını, benim halime az değil çok şükretmem gerektiğini, ayyyyyy neler neler var bilsem ah ah diyeceğimi belirtti.

                                 

Telefonu  kapattım ve son yıllarda olumlu düşünmek, yargılamamak, öfkeyi  yok etmekle ilgili okuduğum/duyduğum/öğrendiğim/inandığım her şeyi hatırlamaya çalıştım.


Son derece üzgün olarak üzerimi giydim. Karantinayı delerek sokağa çıktım. Kurbanımı rastgele seçip taksiye bindim. Kafamı taksi canımdan dışarıda tutup hastanenin adını verdim. Hastaneye yürüyebileceğim mesafede de erken erken indim.

Devlet hastanesine gittim. Doktor kayıtları açıp  kıpkırmızı çizgi ile çizili adımı görünce çığlığı bastı. "Sizin karantinada olmanız lazım ne münasebet buraya gelirsiniz"     dedi. Ona durumu anlattım. İkimiz de çaresiz birbirimize baktık uzak mesafeler-koltuklar-sarı bantlar arkasından. Bana test yapıldı. Ağrıyan dizlerime aldırmaksızın oradan eve geri yürüdüm. Bir taksi  şoförüne daha kafası dışarda dili sarkmış müşteri  travması yaşatmayacaktım.
                        

Eve geldikten kısa süre sonra "pozitif" ibaresi belirdi e -nabız'da. Sonra ilacımı  merdivenlerden yukarı fırlatıp "abla kusura bakmıyosun di mi" diyen dünya tatlısı çocuklardan oluşan  filyasyon ekibi ilacımı getirdi.Artık hepimiz pozitif olduğumuza göre rahat eder birbirimizi kucaklar ve aynı sofraya oturabiliriz dedikse de hem aile hekimi, hem Ankara'dan arayıp duran istatistikçi doktor abiler buna "hayır" dediler. Virüs zayıflamışken birimizde,  virüsü güçlü  olan olumsuz etki edebilirmiş veya mutasyon geçirmiş virüs olabilirmiş birimizdeki filan falan. Ki , bir yerlerde okudum kasık ağrısını mutasyon geçiren virüs yapıyormuş.

Aile hekimimiz muhteşem. Her gün aradı  tek tek ilgilendi bizlerle. Onun dışında ne gelen oldu  ne de kontrol eden. Kendi halimizde geçirdik karantinayı. Allah hepinizden uzak etsin, ama yakalanırsanız da böyle 3-5 gün  diz arkasında ağrı ile geçirip gitmenizi nasip etsin.

Bitmedi!!!!!!!

                                

Hastalık sonrası yeterli antikor ürettik mi diye test yaptıralım dedik.

Devlet hastanesi-dahiliyeye gideceksin denildi.

Randevu aldık gittik. Hangi hastane , ismini vermeyeceğim ama doktor sigara içyor herhalde maskesinin ağız kısmında nikotinden oluşan koyu kahverengi kocaman bir alan vardı ve öğürmemek için tepinmek zorunda kaldım.O hastanede test yapılmıyormuş..şaşırdım kaldım. Danışmaya gittim sordum..bilmiyormuş nerede yapıldığını. Laboratuvara yönlendirdiler. Gittim sordum..onlar da bilmiyor. Te Allah'ım ya Rab'bim dedim alo 182'yi aradım. Onlar da bilmiyor. Vallahi  diyorum. Korkunçlar. Ağzını yaya yaya "hanfendi biz hangi hastane hangi testi yapıyor nerden bilelim...hastanelere sorcaksınız" diye de akıl veriyor. " Pardon sağlık bakanlığına sormalıydım " dedim önce. Sonra avaz avaz "sağlık bakanlığı orası kızım sen bilmeyecen de babam mı bilecek deli misin. Rastgele bir şey değil covt süreci ile ilgili spresifik bir şey sorduğum" diye çemkirdim. Uzun uzun kavga ettik."Beni Cimer'e şikayet et o zaman" dedi. Eh, bu işlerin içerisindeyim ve ne demek istediğini biliyorum onun. "Adınızı  verin bana " dedim, gerildi. İsmini aldım artık doğru yalan  ve CİMER'i aradım. Saat 10:10. Mesai saatlerinde arayın nakaratlı bant kaydı çıktı. Olumlu düşünmekle ilgili birileri bişi dediydi diye mıkırdandım. Sonra "küfür ruhun yelpazesidir" deyişi daha gönlüme yakın geldi. Yol boyu ağzıma ne gelirse söyledim.

                                

İlçe sağlık müdürlüğünü aradım bir kez daha. Devlet hastanelerinde bu test yapılmıyor demesin mi..dumuruma dumur katıldı. Sağlık Bakanlığı çağrı merkezindeki kadın bunu nasıl bilemez di mi ya? Bilmiyor. Korkunç. Vallahi covitten beter korkunç. Devlet,  işleyiş, sistem...bitmiş gitmiş.

3-5 özel hastane ve laboratuvar aradım. 250-350 arası fiyat aldım. Aklıma geldi Kızılay'ı aradım. 120-140 fiyat verdiler,yapıyorlarmış testi. 

                         

Bu süreçte çok fena halde doktor olan tatlı kuzenim (Suna) çok aradı sordu yol gösterdi ve ilgilendi bizimle. 9 ile 29 yaşlarım arasında görüşmemiştik onunla. Sebebini bizim de bilmediğimiz uzun saçma bir kopukluk vardı aileler arasında. Sonra o, kocaman bir devrimci gibi ön yargıları-desinleri-kuralları yıktı ve dost elini neşeyle  uzattı. Varlığı hayatımı zenginleştirdi. Onunla olmak ve iletişimi devam ettirmek beni çok mutlu ediyor. Bu da saçmasapan covit sürecinin "iyi ki"lerinden biri benim için.

Mesnevi okumaya başladım, çocuklarımla dolu uzun harika günler geçirdim, onlara bir şey olacak diye kafayı yedim...ve tat duyusu  gitse de yine de çok  çok yedim.        


Ben bende yokken olagelen bunlardı :-)



20 yorum :

  1. ahahshhhj çok tatlı covit olmuşsun sen..çok geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Zamanı,

      Korkayım mı ne olacak dur aman derken geldi geçti çok şükür:-) sevgiler

      Sil
  2. Ay bu nedir ya... yasadiklariniz gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Oncelikle çok geçmiş olsun. zor gunler; ama siz sicak bir üslupla anlatmissiniz. Yer yer çok sinirlendim. Taksiye binmek zorundayız değil mi? Mecbur 100 kisi gumlucegine bir kisi. Kardan zarar derler; zarardan kar arar olduk ülkede. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigudili Anne;

      Sevmiyorlar bizi...gerçekten bu kanıdayım. Ölsün bu insanlar sürünsünler diyen bir sistem ve o sisteme rağmen insanlığını, sevgisini ayakta tutan sistem içinde insanlar var.

      Allah esirgesin hepimizi...Sevgiler

      Sil
  3. Çok çok geçmiş olsun. Fox haberde sık sık gösteriyordu hasta hasta dışarı çıkıp test yaptırmak zorunda olanları. Bilgilendirme için gerçekten teşekkürler. Başına gelen biliyor ne çektiğini anlaşılan. Sanki insanlara bu kadar uğraşma normal geliyor gibi. Medyada anlatılanlar bambaşka, yaşananlar bambaşka. Ama hastalık gerçek ve zor, tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtAp,

      Yalan olmuş işleri güçleri. Sistem topluma ve bireylere düşman, belli kesimlere dost. Bilim kurgu filminde yaşar gibiyiz. Allah esirgesin hepimizi...sevgiler

      Sil
  4. çok geçmiş olsun, düzen dedikleri düzensizlikten ibaret.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu,

      Orhan Veli'nin şiiirinin de içine ettiler. Bedava yaşıyoruz diye bir şiir yok artık. Ne hava bedava su bedava ne yaşıyoruz gerçekten.

      Sevgiler

      Sil
  5. Oyyy, geçti geçti...

    Sonra da yok konserler yok restoranlar yok 65 yaş üstü diyolar. Allah hepiciğinin cezalarını versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'ım,

      Allah hepiciğinin cezasıı, bunca kötülüğe rağmen iyi kalabilen bizlerin de mükafatını versin artık. Veleddalin amin

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun. Halimiz perişan. Sağlık ile ilgili her şey dökülüyor. ama biz iyiyiz çok şükür .bugünüde kurtardık demekle meşguluz.

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun.Tam kara mizah ülkece yaşanan bu korona süreci. Ya da saldım çayıra mevlam kayıra mı denmeli bu sürece bilemiyorum. Bir an önce bitse de hepimiz rahata,huzura ve en önemlisi de sağlıklı günlere kavuşsak..

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun. Allah yardım etsin insanlara ne kadar zor bir durum. Hem kendinizi hem başkalarına bulaştırmamayı düşünüyorsun bir de Maddi boyutu var işin. Ne olacak halimiz. Iyi bakın kendinize. Hülya

    YanıtlaSil
  9. Okudukça dellendim. İlk adımdan son adıma kadar herkesi hiç üşenmeyip CİMER'e şikayet ederdim ben olsam. Ne saçma sapan bir ülke olup çıktık biz ya! Kendine yetmeyen aklıyla başkasına akıl vermeye çalışanlara dayanamıyorum.

    Çok çok geçmiş olsun. Hastalığa ve yaşadığınız saçmalıklara iyi dayanmışsınız cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manxcat / KuyruksuzKedi;


      18.01.2021 tarihinde , daha evvel covit geçirdiğim için antikor testi yaptırmak amacıyla devlet hastanesine gittim ancakantikor testinin orada yapılmadığını öğrendim. Nerede yapıldığıı sorduğumda bilgi alamadım. Alo 182 hattını arayarak "istanbul'dayım, civt geçirdim, antikor testini hangi hastanede yaptırabilirim" diye sordum. Nurdan Hanım isimli görevli hangi hastanede hangi testin yapıldığını bilmek zzorunda olmadıklarını zaten bunun mümkün olmadığını, hastanelere tek tek sorabileceğimi söyledi.
      Sağlık Bakanlığı adına bir rezalet cevap ve tutum bu.

      İlçe sağlık müdürlüğü ile yaptığım görüşmede bu testin devlet hastanelerinde yapılmadığını öğrendim.
      Test neden devlet hastanelerinde yapılmıyor bu ayrı bir soru ve sorun ama bu bilgiye sağlık bakanlığı adına telefonu açanlar neden haiz değil..bu apayrı bir sorun.

      Şikayetçiyim...yazdım cimere,

      CİMER BAŞVURUNUZ DEĞERLENDİRİLMİŞ OLUP HASTANELERİMİZDE ANTİKOR TESTİ YAPILMAMAKTADIR. YAPILAN HASTANELERDE İLGİLİ TESTİ YAPTIRABİLECEĞİNİZ HUSUSU BİLGİLERİNİZE SUNULUR cevabı aldım.

      Söylesem tesiri yok, sussam gönlüm tazı değil....

      Sil
  10. Önce çok geçmiş olsun.
    Okurken resmen fenalık geçirdim, yolasım geldi onları 🤯
    Allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır Arası,

      Allah hepimize yardım etsin..bunlar kokuşmuşluk içinde yaşamak ah yaşamak...

      Sil
  11. çok geçmiş olsuun yaşanılan süreç hastalık kadar zor ve can sıkıcı neyse ki durumunuz iyi şuan dikkat edin kendinize çok çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizgemi,

      Allah sizlerden uzak kılsın tüm aksilikleri ve hastalıkları, çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Tam bir kara mizah öyküsü olmuş Çok geçmiş olsun. Kasım ayında Allaha emanet bir durumda atlattık bizde gençlerin ikisi de pozitif çıktı.....güya ben ve babamız negatiftik ama kendimiz bile inanmadık bu duruma....

    YanıtlaSil