26 Şubat 2021 Cuma

Muz Kabuğu








Trabzon'da öğretmenlik yaptığım dağ köyünde, çocuklarıma muz getirdim bir gün.

Sevinçle yüzüme baktılar.

Muhammet, kabuğuyla ısırıverdi muzu.

Meğer ilk kez görüyorlarmış.


Tüm yardımların toplanıp güneydoğu'ya yollandığı yıllardı.

Öğretmenlik yaptığım köyde,okulun kütüphanesi bile yoktu.


Annem çarşı pazar dolaşıp kıyafet topladı çocuklarım için.

Ayakkabıları yoktu bazılarının.

Okula kadar çıplak ayak geliyor, okulda giyiyorlardı eski püskü pabuçlarını.

Teşekkür niyetine sarılıverdiler anneme..kocamandı sevgileri ,sevinçleri.

Okula yine yalın ayak geldi o çocuklar ama okulda giydikleri pabuçlar artık "gıcır"dı.

"Sana elma kızartalım" derdi çocukların anneleri, "hatır için de kızarmış elma mı yenir" derdim içimden. Meğer patatese elma derlermiş oralarda. Anlayıp dinlemek yerine kibrimize sarılıp ne mutlulukları öteledik ömrümüzde kimbilir. 

Ömrümün en mutlu günleriydi.

Dağlarda eriyen karla coşan bir nehir, ormanlarında geyiklerin gezdiği dağlar,  çıplak bahçesinde uyduruk bir voleybol ağı bulunan ve öğretmenlerin uzun teneffüste voleybol oynadığı bir okul. Çocuklar koşar, çocuklar oynar, hepsinin yanağı al al.


Öğretmen masasında her sabah taze kır çiçekleri.

Sınıfta çıtır çıtır yanan fındık kabuğu sobasının sıcağında komik bir öğretmen ve her birini taparcasına sevdiği öğrencileri.

Güzel olan neyi getirebildim bugüne?

EKMEĞİN "GUDUĞU"

Sabahları bana taze ekmeğin guduğunda tulum peyniri alan abim dahil hepsi yok hükmünde...yittiiii gitti.

Kimi kendi isteğiyle

Kimi zamanın hükmüyle


Ne yazık...



13 yorum :

  1. oyyy anılar da köy fotoları da çok güzel yaa hayat işte hayat böyle bir şeymiş demekki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep

      Fotoğraflar gerçektn o köye ait biliyo musun?

      Sevgiler

      Sil
  2. köydeki öğretmenlik daha özel geliyor bana, o günlerde yaşanan anılar unutulmuyor...
    iyi ki de böyle kıymetli anılar biriktirmişsin :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye İz Süren'im,

      En kıymetlilerinden o anılar. Ömrümün en kıymetlilerinden

      Sevgiler

      Sil
  3. Öğretmenlik hakkıyla yapanlar için bence muhteşem bir meslek eminim süper öğretmenlik yapmissin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,

      Vekil öğretmendim ben hani geçici olarak yaptım. Sonra TRT,İBB vs vs kocaman yerlerde kocaman işler yaptım ama öyle naif öyle tatlı anarım ki öğretmenlik günlerimi.."keşke" ile "acaba" arasında dolanır dururum

      İşte öyle :-)

      Sevgiler

      Sil
  4. Birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinin Denizi,

      Her insan dünya; biz bazen kör sağır. 😊 Sevgiler

      Sil
  5. Eskiler ne zordu öyle. Kimsenin hakkı kimseye geçmezdi... Ne zorluklar yaşandı ne zorluklar geçti. Hepsine şükür etmemiz lazım. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarix,

      Zor denilen şey şimdi daha zor. O köydeki okul yıkıldı, sadece camii kaldı. Öğrenciler daha uzaklara gitmek zorunda okumak için. Güzel olan ne varsa eskide kaldi.

      Sevgiler

      Sil
    2. Kesinlikle haklısınız katılıyorum size. Allah yardımcıları olsun hepsinin.

      Sil
  6. Ne güzel ne kıymetli hatıralar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DoDe,

      Rengi canlı kokusu hala taze hatırlar 😄

      Sevgiler

      Sil