27 Şubat 2015 Cuma

Mavi Kuş







Paragrafı dikkatlice okuyun ve ilk aklınıza gelen yanıtı verin.

Bir gün bir mavi kuş aniden camınızdan içeri giriyor ve dışarıya çıkamıyor. Bu yolunu şaşırmış kuşta sizi çeken bie şey var ve onu beslemeye karar veriyorsunuz. Ama ertesi gün kuşun rengi sizi şaşkınlığa düşürerek maviden sarıya dönüşüyor! Bu özel kuş ertesi gün yine renk değiştiriyor. Üçüncü günün sabahında parlak bir kırmızı ve dördüncü gün tamamen siyah oluyor.
Beşinci gün uyandığınızda kuşun rengi nedir? 1 - Renk değiştirmiyor, siyah kalıyor. 2 - İlk rengi olan maviye dönüyor. 3 - Beyaz oluyor. 4 - Altın rengi oluyor. 






Psikolojik çözümleme:

Uçup odanıza giren kuş, iyi bir şans sembolü gibi görünmektedir. Ama aniden renk değiştirerek bu mutluluğun uzun sürmeyeceği konusunda endişelenmenize neden olur. Bu duruma verdiğiniz tepki gerçek hayattaki zorluklara ve belirsizliklere vereceğiniz tepkileri gösterir.

Kuşun renk değiştirmediğini siyah kaldığını söyleyenler karamsarlardır: Durum bir kez kötüye gidince bir daha asla düzelmeyeceğini ve daima öyle kalacağını mı düşünüyorsunuz? Belki de şöyle düşünmeye çalışmalısınız: Eğer bu en kötü durumsa o zaman daha kötüye gidemez. Unutmayın hiç dinmeyen yağmur yoktur ve en karanlık gecenin sabahında bile mutlaka güneş doğar.
Kuşun yeniden maviye döndüğünü söyleyenler iyimserlerdir: Hayatın iyi ve kötünün bir karışımı olduğuna inanıyorsunuz ve gerçekle savaşmakla bir şey elde edilemeyeceğini biliyorsunuz. Şanssızlığı, soğukkanlılıkla kabulleniyorsunuz ve olayları strese ya da endişeye kapılmadan kendi akışına bırakıyorsunuz. Bu da size şanssızlığın dalgalarında sürüklenmek yerine onlarla birlikte yol almayı sağlıyor.
Kuşun beyaza döndüğünü söyleyenler baskı altında sakin ve kararlı davranabilenlerdir: En kötü zamanlarda bile kaygılanmakla ya da kararsızlıkla zaman kaybetmiyorsunuz. Eğer durum çok kötüleşirse o zaman gereksiz bir üzüntünün bataklığına gömülmeden kayıplarınızı bir kenara atıp amacınız için kendinize yeni bir yol seçiyorsunuz. Bu iradeli tutumunuz, işlerinizin hep yolunda gitmesini sağlıyor.
Kuşun altın rengine döndüğünü söyleyenler korkusuzlardır: Siz baskının anlamını bilmiyorsunuz. Size göre her kötü durum bir fırsat. Napolyon ile kıyaslanabilirsiniz; kendisi demiş ki; “... imkansız: Bu sözcük Fransızca değildir.” Ancak sonsuz güveninizin sizi gafil avlamasına izin vermeyin. Korkusuz ile çılgın arasındaki çizgi çok incedir.
KAYNAK: http://www.cnnturk.com/fotogaleri/yasam/mavi-kus-testi-ile-kisiliginizi-test-edin?page=8#photo

Ben neyi mi seçtim?
Tereddütsüz, hemen "altın rengi " dedim.
İnce çizgileri bilmezliğin aymazlığında mutlu mesut :))



41 yorum :

  1. Beyaz dedim ben :)
    Gerçi bir teraziyim ben, kararsızlık da burcumun en feci özelliklerinden ama...
    Misal hiç altın sarısı, siyah geçmedi aklımdam, mavi belki...
    :) Böyleyken böyle Kadriyecim :)
    Afiyetler olsun, ferah kahvelerin olsun, bir gün de birlikte olsun inşallah : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayan aslında kararlı terazi :-)
      Ben de tereddüt etmedim niyeyse
      O zaman bi gün birlikte içerlim o kahveyi belediyenin arkasındaki mekanda ok?
      Sevgiler

      Sil
  2. Beyaz dedim :-) Evet işlerim hep yolunda gider ama gitmesini istediğim yoldan çok uzaklara da sürüklüyor beni:-)

    Oo, kahve keydine bayıldım yalnız:-)

    Günaydın:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, kahve candır
      Uzak yol dediğin ,varmak istediğin yere dik yokuşlarla yormak yerine yerine biraz uzun ama rahat vardırıyordur seni belki hı?Olabilir mi?

      Sil
  3. ben de bir mavi aşığı olarak maviye dönüşür dedim :)
    olayları kendi akışına bırakabiliyorum evet :)

    son poz şahane ne güzel bir enerji yansıyor..
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren
      Mavide bir nokta olmaktan başka derdi olmayan bendeniz seni anlamazsam kimse anlamazdı zaten

      Teşekkürler ve sevgiler :)

      Sil
  4. ben direk mavi dedim:))) ama nasılda anlatmış beni açıklamasını okuyunca gülümsedim ve kendimi sevdim:))
    ohh kahve keyiflerin bol olsun..
    öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bişiyi beyaza boyamadın da mavi dedin he mi Sebuş'um
      Şaşırttın beni itiraf edeyim
      Kahve keyifleri birlikte olsun inşallah
      Sevgiler

      Sil
  5. Ben de mavi diyenlerdenim:) Bayılıyorum böyle analizlere... Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar , ben de çok severim bu tür analizleri.
      Sen de güzel bi mavi kuşsun

      Sevgiler

      Sil
  6. Ilk aklimdan beyaz rengi gecti.Nyxe bilmiyorum..

    Ama o anlatilan karekter özelligi bana benzemïyor.Altini secmekle cok güzel yapmissin.Sana ve hepimize gülmek yarasir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mmm..Şule peki hangisi sana daha çok uyuyor ki merak ettim şimdi bak.

      Gülmek;amaca varmanın sevinci ile gülebilmek nasip olsun hepimize
      Sevgiler

      Sil
  7. Siyahla mavi arasında kalıp siyah dedim yahu :))))
    Depresyonamı giriyorum yoksa :)) Pehhhhh... Neyse atlatırız, alıştık girip çıkmaya :)))
    Bu arada kahve içişini severim senin... Ne pozitif bir enerji yansımış...
    İçimi ısıttın, muckssss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemm,

      Senin muhallebilerin yeter depresyona 90'dan gol çakmaya,dünya tatlısı anne senii
      Şaşırdım siyah demene hadi bakalım..

      Kahveyi çok seviyorum ben yaa..kahve candır.
      Kimbilir, belki bir gün birlikte içeriz.Bak o zaman daha şahane olur resimler

      Teşekkürler
      ve
      Sevgiler

      Sil
  8. ben de beyaz dedim ki :)
    oh iyi iyi baskıya strese geliyomuşum vurun dövün ezin artık^-^ eneee ağlıcam amaaağğğ :D
    Fotoda o kadar tatlısın ki gelip yanaklarını mıncırasım var o ne şekerlik öyle yaaaa:)
    Eee falında ne çıktı kıızzzz anlat bakem hehehe :) ?
    Öperim çok seni , tatlı şeker insan mucks mucks<3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan,

      Bi de güldürme bi de güldürme beni
      İsyanın bile şahsına münhasır
      Komik,tatlı ve zeki hatun kişi
      Bu arada; fal kapatmıyorum ben hiç :))

      Sevgiler sana <3 <3 <3 <3

      Sil
  9. Ben altın dedim ama psikolojik çözümlemem gerçekle hiç bağdaşmadı hahah hatta keşke bağdaşsaydı diyorum o derece hahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadiiiiii :-)))))

      Hangisi sana doğru olan cevapmış Juliet çok merak ettim yazsana

      Sil
  10. altın dedim, ama bilmezler ki ben kuş fobisine sahip korkağın tekiyim, civciv alamam elime, hani koşarlar ya onlar da insan görünce bıdı bıdı, ben onlardan kaçarım. Nerem korkusuz anlayamadım :)) ama iyi bir şey kanımca bu çözümleme ;) özledik bir de nerelerdesin :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca,
      Korkularına rağmen umudu yeşerten güçlü bir ruhun var demek ki işte
      En bi güzelisin sen

      Seviyom seni :*

      Sil
  11. valla hiçbir şey diyemedim ki..:( her renk olabilir:)))mavi olsun:)
    aslında içimden yeşil geçiyordu:))
    harika çıkmışsın, afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde,
      Gariptir benim de ilk yeşil geldi aklıma ama şıkları okuyunca tereddüt etmeden altın sarısı dedim
      Yeşil ne ola ki?
      Kadere meydan okuyanlar filan eheheheheh :-p

      Sil
  12. ben şıklara bakmadan beyaz dedim:)
    çok ilginç değil mi:))) beyaz ve ben:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evek Emel çok şaşırtıcı
      beyaz ve sen :-)))
      Alemsin heee

      Sil
  13. İlk aklıma gelen yeşil oldu.Ayrıca bloğunuzu takibime aldım bende beklerim......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Merhaba,

      Bloğa hoşgeldiniz.Renk seçenekleri sunulmadan bana da ilk gelen fikir yeşildi :-)
      İade-i ziyarete geldim ki ben :-)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Senden de bunu beklerdim Aliye'm
      hem valla hem billa :))

      Sil
  15. ayyyy siyah dedim mantıklı diye düşündüm amaaa alla alla ben çok iyimsrim ki amaaaa yaaa bana neeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep selam,

      Selin de siyah demişti ve açıklamayı okuyunca suratını ekşitmişti
      Sonra yorumlara bakarken "Deep de siyah" demiş dedi neşeyle ve gitti
      Bence pesimist de olsa, "sonucu belirleyecek olan benim" diyenlerdensiniz siz
      Sevgiler

      Sil
  16. Kadriye ben beyazı seçtim..Çokta kötü değil hani seçimim :))) İçtiğin kahvede ferah kahven olsun..neşen de hiç sönmesin..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz,bundan iyisi Şam'da kayısı be güzelim
      Şahane seçim yapmışsın işte :-)

      Keyfimiz neşemiz daim olsun
      Çok teşekkürler

      Sil
  17. sen beni delirtmeye mi çalışıyorsun deyip üçüncü gün kapı dışarı ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooldu Mithad :-)
      Kuşa da yazık sana da yazık der analiz sonucu sanırım

      Sil
  18. ay bende altın rengi dedim:):):) bi de ne keyifli çıkmışsın fotoda bayıldım yahu:) görüşürüz:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde keyifliyimdir zaten sevgili prensesim
      İş bulayım..o zaman gözlerimin teeeeee içi de gülecek söz
      sevgiler

      Sil
  19. sen ne rengi seciyorsan bende onu seciyorum keyfim senin gibi olsun her daim diye :) uykumun ayması için bana bu lazım bu sıra :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman altın sarısı baharların olsun , uykularından mutlu ayrılasın Gülşah :-))

      Sil
  20. Ben önce mavi dedim sonra beyaz dedim. İkisi de olabilirim. Hem iyimser hem de iradeliyim. Uyumlu oldu gibi.Bu arada afiyet olsun türk kahvesi candır.

    YanıtlaSil
  21. Galiba benim durumum vahim. Ben daha soruyu okumadan "Ertesi güne çıkmaz, ölür o kuş" dedim içimden. Soruyu okuduktan sonra da aradığım şıkkı bulamayınca mecburen "siyah kalır" şıkkını seçtim.

    YanıtlaSil