5 Mart 2015 Perşembe

Af

Zorlanıyor yüreğim, bazen çok zorlanıyor.

Eşim ve  ben :)
Biri vardı,severdim.Okuldaki en yakın kankilerimden biriydi ;hani öyle böyle değil, ciğerini bilirdik birbirimizin, kuru ekmeği böler paylaşır - birimiz üzgünken ötekimiz gülmezdi. Aşklarımız ortak can yangılarına dönerdi. Ben ,şimdi eşim olan zat-ı muhteremle evlenme yoluna girmişken arkadaşımın (hadi adı Esra olsun) yani Esra'nın annesi, Esra ben aynı odadayken eşime  Esra'nın ona daha uygun olduğunu, eşimin annesiyle tanışmak istediğini söyledi. Ben Esra'ya "annen kafayı yedi galiba" gülüşü attığımda onun gülmediğini ve bana bakmadığını gördüm. O an anladım ki kafayı yiyen annesi değildi...Kankim, sözlüme aşık olmuştu ve benim yanımda aileler arası bağ kurulması teklifi yapılıyordu.

Silip attım mı onu?
Hayır
Aşk kural tanımaz dedim, gençlik cehalettir dedim.
Bütün bunları göze alacak kadar aşık olmasına üzüldüm..
Affettim.

Okuldan çıktık çıkacağız senelerinde iş arıyoruz. Birimiz torpil bulunca , eğer ortam uygun bağ kuvvetli ise ötekilerin de adını söylesin diye anlaştık kendi aramızda. Epitopu 3 kişiydik zaten. Onca sene, onca paylaşılan,onca dostluk , onca kader birliği vardı aramızda. Yine bu arkadaşım bir görüşmeye gittiğinde (yaz aylarında idik) ben de keyifle ve ardından ettiğim dualarla onu bekliyordum. Geri geldiğinde, ona eşlik eden kuzeni terden sırılsıklam olduğu için üzerini değişmeye gitti. O arada  Esra da görüşmeyi anlattı üstünkörü. "Benden bahsedebildin mi" diye sordum , "adam çok suratsızdı, valla apartopar çıktık dışarı" dedi. Gülümsedim . Bu , alışkın olduğumuz bir karşılama idi. O sırada kuzeni içeri geldi ve "ay Esraaa, adam boş kontenjan var başka isim var mı vereceğin dediğinde keşke Kadriye'yi de verseydin" dedi.O,işe girdi ..ben sokakta kitap sattım.

Yüreğinin çoraklığına, hırstan kavrulmuşluğuna acıyordum.
Hayırrr..ermiş değilim, öyle ulvi bir kişiliğim de yok benim.
Sadece kişiliksizlik derecesinde merhametliyim..başka da tutar yanım yok zaten
Onu affettim.



Zor durumdayım dedi birisi
Nem varsa borç vereyim,oldukça öde dedim
Ödünç almak zor gelmiş olmalı
Şu , yatalak dönemimde "geçmiş olsun"a gelip hepsini çaldı.



Nasıl bir şaşkınlıktır,aymazlıktır bu nasıl bir çaresizliktir ki ona bunu yaptırdı dedim.
Affettim.

Örnekleri kolaylıkla, daha büyük ölçekli çoğaltabilirim.

Ben hep affettim.
Yapılanı aklımda tuttum, yüreğimde yer vermedim.
      
                      *           *       *       *

Şimdi zor günler benim için.
İşsizlik yoruyor, tüketiyor gönlümü.

Etrafımdaki aldırmazlar, anlamazlar, yardımcı olabilecekken "aman neyse"ciler  var ya ;


Onları affetmek zor geliyor...








61 yorum :

  1. Zor olanı yapmışsınız..Affetmek çok zor. Aynı durumda ben olsam ne yapardım bilemiyorum..Ama neysecileri çıkarın hayatınızdan olsun bitsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kahve telvesi,

      Aman neyseci'ler bu süreç bittiğinde ne ektilerse onu biçerler hayattan zaten..bu hep böyle oldu. Şimdi karar vermem zor , bekleyip görmek lazım zamanın getireceklerini ve öyle belirlemek lazım yapacakları.

      Yıllar sonra Esra o işten çıkartıldı ve tesadüfen tam da o kadroya ben alındım...hayat kendi adaletini uyguluyor her zaman.

      Sadece, kırıldım bu sefer ;hem de çok.

      Sevgiler :)

      Sil
  2. Böylelerinden kanki manki olmaz, sadece asalak olur.
    Benim de birkaç asalağım oldu hayatta, benzer düşüncelerle hep taşıdım, besledim. Gün gelir, olgunlaşıp değişirler diye umdum ama nafile. Aklı olan, böylelerini gördüğü an uzaklara kaçar.
    İyi niyet dozunda kullanılmalı, fazlası külli zarar.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nowacraft,

      kesinlikle haklısın

      akıl 40'ından sonra geldi bana o da gelebildiği kadar :-)

      Sil
  3. Affetmek bizi özgürleştirir adaş en doğrusunu yapmışsın ama çok ta zordur. Ve kesinlikle bu dünyada yaptıklarımız yarına kalır da yanına kalmaz kimsenin :) çevredekilerin gerçek yüzlerini görüyorsun işte bu zor zamanlarda öğrenmen gerekeni al devam et .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrene öğrene ve öğrete öğrete gidiyoz Kadriye
      Dur bakalım sonunda neye benzeyecek bu yürek :)

      Sil
  4. Kadriye Hanim,
    Tüm kalbimle sıkıntılardan çabucak kurtumanizi diliyorum. İlahi adalet var bu dunyada, tüm kalbimle inaniyorum.
    Siz özel bir insansıniz, niye bilmem bunu taa burdan bile hissediyorum. Allah butun dualarınızi, dileklerinizi kabul etsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meri geldin miiiiii :-))

      Çok teşekkür ederim, hepimiz özeliz iyi ve kötü yanlarımızla. İnsan olmayı deniyoruz,başarmak nasip olsun.
      Duaların için teşekkür ederim.
      Öpüyorum seni kocaman
      Bi de feysteki sen misin?

      Sevgiler

      Sil
  5. Zor olanı yapmışsın Kadriye hanimcim. Ve ben de en içten dileklerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili N. Narda,

      Zor olan ama belki de değil doğru olan. Kötüye merhamet onu teşvik oluyor, dersini verip öyle affetmek lazım galiba :-)

      Sevgiler

      Sil
    2. Doğrusu ben de öyle düşünüyorum. Önce hataları yuzlerine vurulmali. Aksi halde yaptiklarinda sorun olduğunu dusunmeyecekler bile. ..

      Sil
  6. Kadriye Hanim,
    Tüm kalbimle sıkıntılardan çabucak kurtumanizi diliyorum. İlahi adalet var bu dunyada, tüm kalbimle inaniyorum.
    Siz özel bir insansıniz, niye bilmem bunu taa burdan bile hissediyorum. Allah butun dualarınızi, dileklerinizi kabul etsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. canımsın,ben de senin gibi şeyler yaptım ama kendimi salak buldum,hem içimden hem dışımdan salak dedim kendime!bana böyle hissettirenleri de hayatımdan çıkararak kendimi affettim:)
    bugün bi hikaye öğrendim kadriye:))iclal aydın ing hesabında yayınlamış,paylaşayım seninle:)
    :)
    japonlar kırılan eşyalarını tamir ederken,kopan veya kırılan parçanın yerini altınla doldururlarmış!!inanışa göre,bir eşya yada insan hasrar uğramışsa,acı çekmişse,o artık olduğundan çok daha güzel ve değerlidir.....
    senin benim değerim az buz değil yani arkadaşım:)))
    çok sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili イヴ

      Adın Japonca böyle yazılıyormuş :)))

      ...kendime acilen boy boy Japon bulup mutluluğuma mutluluk katacağım.
      Bu mükemmel hikayeyi, kendimi özel mi özel hissettiren bilgiyi veren sevgili イヴ 'mı da unutmayacağım.

      Onların hiç birini hayatımdan ben çıkarmadım..karaktersizlik derecesinde merhametten kastım bu
      Ama artık bunun doğru olduğunu ben de sanmıyorum
      Bu süreç bittiğinde..ki bitecek
      Sanırım hayatımdan çok kişi eksilecek

      Sen,iyi ki girdi hayatıma dediklerimdensin

      Sevgiler

      Sil
    2. demek japonca yazabiliyorsun,demek ki 1-0 öndesin:)
      iyi ki tanıdım seni:))

      Sil
  8. Kadriyecim tebrik ediyorum seni..Ne kadar büyük yüreğin sevgi dolu bir kalbin varmış ki...AFFEDE BİLMİŞ SİN...Tebrik ederim seni...Bir değişiği geldi başıma...O gün çıkardım hayatımdan :)) Neyse cileri de salla gitsin..hayatta da neyse zaten onlar...sana güzellikler diliyorum tüm kalbimle....Elbet doğacak GÜNEŞ.....Sevgiler canımcım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güliz,

      Güneş doğacak , her şey yine çok güzel olacak. Buna ben de tüm kalbimle inanıyorum.
      Desteğin ve güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.

      Sevgiler

      Sil
  9. Yorumları çok beğenerek okudum öncelikle..haksızlıklara uğramak..hayal kırıklıkları ve acılar insana ayrı bir tat veriyor o kesin..aynı zamanda işsizliğin nedemek olduğunu çok iyi bilirim ah sana bi anlatsam da dinlesen..geldiğim yer çok matahda değilde tırnaklarımla kazıdım acısi bana yeter..söz konusu çocuklarımız ve onların gelecekleri..tüm sorumluluklar bir yana el becerimiz ve sağlık koşullarımız ışığında kadınız ve üretken olmalıyız..çalışmaya ve üretmeye devam..senin için güzel olacak herşey inanıyorum sende inan ve ümidini kaybetme bi de mailide unutma feystten yazdım sana.ay Allam telefonda uzun yorum rekorumuda çok şükür kırdım..bi de yaaa benim ismim caponya nası olurki hahaaa bi de okunuşunu çok merak ettim ayol cabon dumur olur be kimonakasını bırakır ay çokk güldüm şu an:) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Prenses,

      Telefonda uzun yorum rekorunu kırmana bi extra sevindim, kendimi özel ve harika hissettirdin :) Eee, boşuna dememişler hekimden sorma çekenden sor diye. Yorumunu kıkır kıkır bitirsen de satır aralarındaki hüzün aldı beni götürdü. Feyse baktım,teşekkür ederim;hemen yollayacağım.

      Sevgiler

      Sil
  10. affedebilmek en zoru ve siz bunu yapabilmişsiniz. geçen sene en yakınım dediğim maddi manevi her şeyimi paylaştığım birinden çok ağır bir kazık yedim. ben haset, kıskanç, çekemeyen, arızalı sorunlu oldum birden bire. onun evlenmesini istemeyen kıskanan oldum ki şu an evli olduğu kişiyi benim sayemde tanıdı. dün bu yaşadığım kazık sürecini bilen bir arkadaşım şimdi çıkıp kapına gelse herşeyi geride bırakalım başbaştan başlayalım dese naparsın içeri alır mısın diye sordu; asla dedim. rahmetli babanem benim için deve kini var bu kızda derdi. bazı şeyleri affetmek benim için çok zor, yüreğime yük olduğunu bilsem bile yapamıyorum. hakketmeyene değer vermemek gerektiğini kazık yiyerek olsa da öğrendim ama sarsılan güven duygumu nasıl onaracağım bilemiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralı Olmayan,

      Tek bir doğrunun sabit olmadığı konular bunlar sanırım. Ben affetmekle yüreğimi hafiflettim, taşıyamıyorum kini öfkeyi.Ben çok ulviyim ya :-( bi de acıyorum üzülüyorum onlara üstelik...ama bu doğru değil, yukarıda bir yerde yazdım ya:dersini -cezasını verip öyle affetmek gerek.Babaannen senin için deve kini var mı dedi :-)))) Nur içinde yatsın :)) Ama seni yorar, affetmediğine bir şey yapmaz ki o öfke o kin.O hayatına devam ederken sen sularını bulandırdığın,yüreğini yorduğunla kalmaz mısın?Yapılanı aklında tut,kalbine ulaşmasın öfkesi desem?O olmaz mı?

      Sana kıyamadım...ne çok kırılmışsın..

      Sil
    2. Rahmetli babaannemin benim için söylediği çok eğlenceli sözler vardı. Mesela düğünde gülmez, ölüde ağlamaz ; donyağ ; bilmediği 5 vakit namaz onu da hainliğinde yapmıyor şu an aklıma gelenler :)))
      Affetmeyi öğreneceğim elbet birgün, dediğiniz gibi yüreği çok yoruyor. Bugün bir söz okudum sosyal medyada. Sevdiklerimi allaha emanet ediyorum, beniz üzenleri allaha havale ediyorum gibi birşeydi. Sizin yazınız, bugün okuduğum bu söz sanırım bir işaret bana :))
      Beni en çok üzen değmeyecek insanlara maddi manevi harcadıklarım ve giden zaman. Ama biliyorum ki beni kırdıkları noktadan gün gelecek onlar kırılacak...
      Ben affedeceğim ve unutacağım...

      Sil
    3. Babaanneye layık bilge bir torunsun Buralı Olmayan :)
      Öldüm tabirlere öldümmmm :)))))))

      En altta Bilge'nin hatırlattığı bir söz var:affetmek iyi insanların intikamıdır diye.
      Affetmeye devam ama bazen gereken dersi vererek ve kötülüğü tekrarlaması için cesaretlendirmeyerek

      Sevgiler

      Sil
    4. Bilgelik biraz fazla olmuş benim için, haddimi bilerek sadece basit bir insan olmaya çalışıyorum :))
      Ankara'dan sevgiler ;)

      Sil
  11. Allam yaa bu nasıl bi post oldu böyle 4 mevsimi yaşattın resmen. Önce fotoyu gördüm bi kahkaha patlattım, sonra sinir, üzüntü, sevgi, merhamet, nefret her türlü duyguyu bi arada yaşattın yaa naptın sen :)
    Valla ben o kızın saçını başını yolmuş postiş yapıp eline vermiştim:)
    iş arıyorsun ne tür bir iş arıyon kuzum ?
    Belki blog çevresinden istanbulda olanlardan bi yardım eli uzatan olabilemez mi?
    Bu arada sarsılan güven duygunu onarmaya kalkma sakıın :)
    Şaka bir yana cidden iyisin çok iyisin asla senin gibi olamam mümkün değil.
    Affetmek çok güzel bişi de ben kırıldım mı kendime gelemiyom :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan'cım :))

      Tarifine bi güldüm bi güldüm
      İyi espri iyi zeka ürünü derler
      Sen , süper hüper bişisin ben söylemiş olayım.
      Resim komik evet, iki çocuklu kadının vereceği poz değil di mi :-))
      Esra ile halen görüşüyoruz ama en son aradığında telefonu açmadım ve buluşalım bir şeyler içelim teklifini de reddettim.Herkes hak ettiğini yaşar, ben de bunu hak ettim demek.Esra'yı değil kendimi düzeltmem lazım

      Ve ,
      Güven duygum kırılmak bir yana,zedelenmedi bile.Her insan başka, her gün yenidir..izin vermem kirlenmesine bu düşüncenin

      Sevgiler

      Sil
  12. Dervis ruhumu tasiyorsun? Nasil bir sabir,nasil bir olgunluk?

    Kara bulutlarin bir an önce dagilmasini,dualarinin kabul olmasini diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Merhaba,

      Dervişlik benden fersah fersah uzak..merhamet de sevgi de ölçülü ise doğru kullanılıyor demektir, benimkisi hatalı.

      Kara bulutlar gidecek , hangi gece sonsuza dek sürmüş?
      Ben de inanıyorum güzel günler yakında
      Teşekkürler ve sevgiler

      Sil
  13. "Karaktersizlik derecesinde merhamet" o durumun tam özeti.......Bir türlü isim bulamamıştım.Sağolasın Kadriye...
    Yük bu tarz insanlar sana, ailene, ömrüne...Şu genç yaşımda :)))) öğrendim ki sen verdikçe almam diyen yok.....O yüzden silkele gitsin...Yaşadıklarını da hayat tecrübesi olarak kızlara aktarırsın güler geçersin sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç selam,

      Eski zamanların usulü olduğu üzere kendini övmek için aksi nitelik yakıştıranlar var ya..onlar gibi yapmadım ben , sahiden öyle olduğunu düşündüğüm için tanımladım yaptığımı. Yani seninle aynı fikirdeyim :-p Ama kızamıyorum, yani yapım öyle benim ..o an hissettiğim,düşündüğüm şey hoşgörü oluyor..Kızgın değil ama kırgın oluyorum ben..ayyyy bi temiz sopa lazım bana şimdi karar verdim :)

      Silkeleyeceğim gitsinler..

      Sevgiler

      Sil
  14. Bir zaman sonra -ki bu bende 40 yaş üstüne denk geldi- insan etrafında kalbine ağırlık yapacak, kompleksli, kaprisli insanlar yerine, hayatına renk katacak, zevkle vakit geçireceği, hayatını hafifletecek insanlar istiyor...
    Gençlikte sanki daha çok saklı böyle hikayeler, yazdıklarını okurken hep sonu iyi bitecekmiş gibi algıladım hikayelerini ama hep de mi kötü biter kardeşim...
    Bundan sonrası için olsun dileklerimiz o vakit, ilkin, en acil sana iyi bir iş dilemeye devam edelim, gönlüne göre bir iş...
    Hadi hayırlısı Kadriyecim, öperim çok çok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unuttum yazmayı bak, ftoğraflarda senin o muzun pozun gibi pozlar verir arada kocam bunu da fotoğrafı görünce anlar, güleriz ailecek ;)
      Haline çok güldüm ama yazdıklarının etkisi hafiflesin diye mi koydun bilmem, ne iyi yapmışsın :)

      Sil
    2. Esen haklısın, 40'ından sonra değişiyor bakış ve karar. Ama Sertaç'a da yazdım ya:yapım böyle benim, kızamıyorum.Tutup bi de acıyorum ayy yani ne sefil bir ruh hali..yazık ona diye. Kibir midir tevazu mudur ben de karar veremedim ama galiba çok da doğru ve / veya normal değil :-) O fotoğrafı çok sevdiğim için koydum..eşim de ben de tam doğal halimizdeyiz.O ağırbaşlı sakin, ben delibozuk :-))İş ile ilgili temennin için teşekkür ederim..en önemlisi o .

      Sevgiler sana...

      Sil
  15. Ya, ben unutuyorum. Onun için de affetmiş gibi oluyorum sanırım. Yahu insan her şeyi unutur mu? Kızıyorum arada kendime ama napalım. Unutmamaktan iyidir di mi:-)

    İlk poza bayıldim. Böyle bir pozu verenin hayatta sırtı yere gelmez anacım. Gülümsemek ve gülümsetmek harika:-)Kasım kasım kasılanlarlar kendi iç yağlarında kavrulsunlar, sanmıyorum ki bizim deniz kıyısında içtiğimız çay simitin tadını her halgi bir yerde her hangi bir şeyden alabilirler onlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,

      Anlaşıldı, sen de benim köydensin ahahahaha..bayıldım yaa.Unutuyorum demişsin ya, ona çok güldüm. Bu kadar güzel tepki mi olur :-))

      Ama aklında tutmalı insan yapılanı,ona göre kararları ve adımları belirlemeli.Bunun huyu bu demeli,bundan şu gelir şu gelmez demeli.Lakin yürekte yük edecek kadar büyük değil kimseye kin, bunu yapmaman bence çok güzel.
      Ve evet, o poz...neşeli bir hatundum ben..iş bulayım, yine neşeli olacam söz

      Sevgiler

      Sil
    2. Bu arada instagram fotolara baktım. Bir daha Validebağ korusuna gelirsen, bana bekliyorum. Gelirsen değil yahu, gel sen, kafa dağıtırız:-)

      Sil
    3. Ana?!
      Gelince nasıl bulacağım seni?
      Handaaaan diye seslensem duyarmısın ki beni?

      Sil
    4. Hemencecik duyup çıkarım diyeceğim ama sen yine de gelmeden bi haber versen iyi olur tabe:-)

      Sil
  16. Amanın! Amanın! Amanın! Kadriye!
    Kusura bakma ama bu merhamet değil başka bir şey delilik mi nedir? Kızım deli misin sen? Bak kusura bakma dobrayım ve o yüzden sevilmem,
    bu delilik ve aptallık ne olur kusuruma bakma. Arkadaşım dediğim aşık olduğuna göz koyacak! Demek ki arkadaşın değilmiş be gülüm! Sen yıllarca bir yalanı yaşamışsın! Affettikçe o da daha da azmış, nasılsa ne yapsam affediyor demiştir içinden..güvenmeyeceksin beybisi....ben ölürsem vasiyemit hazır apartmanda tek kişiyi kapının eşiğinden içeri sokmayacaklar..kimin gelip evde 3 kuruşluk maaşımdan kalan varsa cebine dolduracağını gayet iyi biliyorum...tembih ettim yazılı olarak kağıda yazdım...kapıdan içeri sokulmayacak o kişiler dedim...yahu beybisi sana nankörlüğün kitabını yazayım bir daha kimseye güvenme...merhametli olmak iyidir de sen o merhametini kendine, varsa çoluğuna çocuğuna kediye, köpeğe göster insanlara hep mesafeli dur..çünkü onlar sana aynı şekilde davranmazlar senden menfaatleri olduğu müddetçe iyisindir, bir ters düş de gör bakalım ne oluyor ki, senin ters düşmene de gerek kalmamış..kız o kız benim arkadaşım olacaktı ki, saçından, başından kendisini de, anasını da tutup kapının önüne koyardım bir de tekme atardım ki, bir daha özür dilemeye bile yüzleri olmasın...
    (aptallık dedim kusura bakma yaptığın davranışa dedim sana demedim haa...)
    bi daaa yapma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vasiyetim yazacakken vasiyemit çıkmış :)

      Sil
    2. ha sahi bak ben o kızın adını -soyadını buraya büyük puntolarlar, koyulatıp yazardım da herkes bilsin
      ayağını denk alsın diye..ay ne güzel intikam:)) soğuk yenen yemek olsun sıcak olsun bazen gereklidir

      Sil
    3. Müjde'cim ;öldürdün beni!

      Ay seni okurken ne güldüm, ne güldüm. Kızı sana versem toplum adına pinçikleyeceksin yeminle :-))
      Delilik değil ama bir miktar olsun aptallık var yazıda anlatılanlarda, haklısın. Özeleştiri yaptık mı doğru dürüst yapalım :-)
      Bi daaa yapmama hususuna gelince;elimden geleni yaparım :p
      O kız ile halen görüşüyorum ama artık soğuk duruyorum. İşsiz kaldığımda, bana rahatlıkla köprü olabilecekken "ne iş yapabilirsin bilemiyorum " dediği için çektim elimi eteğimi.Sınıf arkadaşım ve iş hayatım boyunca da ne yaptığımı biliyor gayet iyi. Ayyy , boşver onu:ben bugünkü zor halimde günlük sohbetini etmek için uğraşıp kılını kımıldatmayanlara çok kırgın ve kızgınım. :'(

      Ay dertleştim mi ne :))

      Peki sen o kadar nankörü tepene toplamayı nasıl başardın de bana bakiiim?
      Sevgiler

      Sil
    4. Peyton Place romanı gibi bir an hepsini takma adlarla ama okuyunca herkes 'ahan da bu benim' diyecek kadar yazdım hepsi tek tek! :)))bloğuma. Ama sonra 'lan bunların yaptıkları nankörlükleri, pislikleri kazara gördükçe sayfamda bana negatif enerji bulaşacak' deyip sildim. :) Ama siline kadar epey bir durdu, okuyan bolbol okudu. (O sıralar seninle henüz blog arkadaşı olmamıştık o yüzden bilmiyorsun hatta ismi 'Komşuluk İlişkileri Üzerine Bir Yazı' ide ve Tayyip'in kişilik analizinden sonra ençok okunan 2. yazım olmuştu:)

      Nasıl başardım? Senin gibiydim merhametli, nazik, herkese kapım açık. Gel pasta yapalım, gel börek yaptım, poğaça yaptık gel, komşumun kızına sürpriz yaşgünü yapmışlığım var, sinemaya hiç gitmedim dediği için onu ilk sinemaya ben götürdüm, daha neler....nankörleri üzerimize çekiyoruz beybisi:)
      sonra akıllanıp dehliyoruz :)
      Sevgilerimle

      Sil
    5. Allah senin iyiliğini versin inşallah e mi :-))))))))

      Kaçırmışım diye biraz üzüldüysem de senin o kadar bunalıp üzüldüğünü görmeyişime sevinebilrim.Benden bişi olmaz, kavga ederken sesim yükselmez, çocuklarımı azarlayamam,kaşlarımı çattığımda bile dudaklarım yukarı kıvrılır filan...sen kaç kurtar kendini :)

      Sil
    6. Aminnn cümlemizi:))
      bir de tavsiye naçizane
      bence bu yazıyı göster, okusun, bir daha da kapına gelmesin, hala gelecek kadar yüzsüzse
      adrese vereyim bana gönder:)))
      harika bir annesin çocukların çok şanslı...

      Sil
    7. ahahahahha ölsem gösteremem Müjdee
      Blogların amazon kadını ilan edeceğim seni heee :-))))))

      Sil
  17. Kitabın birinde yüksek bir mağaraya girip, kendisine acı çektirenler affedebilmek için saatler geçiren bir karakter vardı. İç sesi ve boşlukta yankılanan yankısı kavga ediyorlardı. Affedebilmek için uğraş verip acı çekti günlerce gidip geldi. Sonunda affedebildi ve o nefret duygusu söndüğünde kendisine büyük bir iyilik yaptığının farkına vardı. Artık daha mutluydu. Buna benzer bir şey işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu selam,

      Yorumunu 3 kez okudum, dikkatle ağır ağır.
      En sonuncusunda 2 yıl geçirdim "mağarada" ama zor da olsa, yarım ağız da olsa affedip özgürlüğüme kavuştum.
      Ne güzel bir anlatımdı seninkisi.Kitabın adı aklında mı?

      Sil
  18. kaan sezyum blogun tepesine, "hayattaki en iyi dostum kendimim" diye yazmış. maalesef böyle zor zamanlarda hayatta "yapayalnız" olduğunu bir kez daha algılıyor insan. elbette klasik az ama öz dostumuz var hepimizin. benim de var. kadriye hanımın da var mutlaka. dosttan ziyade dostmuş gibi görünenler acıtıyor belki daha çok bu zamanlarda. ha sakin düşününce hikaye misali şer gibi görünenin hayırlı olduğunu görüyorsun ama bir kaç "can kırığı" ile bedel ödüyorsun yine de.
    son tahlilde hoca misali bir "eşekten düşen" hatta bir "aylak" olarak. tez zamanda gönlünüzce iş bulursunuz. bulurum.
    amin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mithad selam,

      Her gün,bugün sıfır kilometre henüz yaşanmamış bir gün diye kalkıyorum ve her yeni insana "belki de.." diyerek başlıyorum. Can kırıkları bu sefer canımı pek yaktı yalan yok ama hem umudum körelmedi, hem sizlerle paylaşmak;iki satırda dokunduklarınız sihirli merhem oldu bana.

      Umarım tez zamanda gönlümüzce bir iş bulurum/bulursunuz efenim :-))

      Tüm iyi dileklerimle...

      Sil
  19. Kadriye ciğim 3 gündür ofise gelmiyordum..bu sabah gelirken..kafam dan geçenlerin biri de "iyi insanların intikamı affetmek ve unutmaktır" diye güya kendimi avutuyordum sabah sabah yazını okuyunca çevremizde arsız kıskanç fesat..ne çok asalakların dolaştığını bir kez daha anladım...dilerim..tez zamanda iş bulursun...iyilikler güzellikler seninle olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilge,

      Affetmek iyi insanların intikamıdır sözüne inanıyorum ben. Yaptıkları kötülük, bencillik yetmezmiş gibi bir de günümüzü, gönlümüzü karartmalarına izin vermek değil mi o kini sürdürmek?Affetmek, bir yerde "o kadar da önemli değilsin..gerçekten" demek değil mi?

      Sonuncusunu affetmem 2 yıl sürdü..canımı o kadar çok yaktı.İşsiz kalmama neden oldu.
      Daha doğrusu onu affedemedim ama boşverdim ve Allah'a teslim ettim bu davayı.

      Dilerim tez zamanda iş bulurum ve sizlerle yeni başlangıçların neşeli şarkısını söyleriz.
      Dilerim fesat kötü insanlar bizden uzak olur ve dilerim bir gün yolumuzu şaşırıp biz de onlardan olmayız

      Sevgiler

      Sil
  20. Sen kinci fesat olmazsın biliyor ve hissediyorum. dilerim içindeki o saf cocuk ruhunu korursun sevgili kadriye dileğim işlerinin rast gitmesi...

    YanıtlaSil
  21. Kadriyeciğim keşke sana yardımcı olabilsem..İstanbulda değilimki..bana bilgilerini gönderirmisin mail adresime..belki bir yardımım olabilir..
    bilge1953@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm iyi dilek ve uğraşların için sonsuz teşekkürlerimle birlikte yolladım...sevgiler Bilge

      Sil
  22. Nasıl güzel bir yüreğiniz var ya gerçekten feyz almam gerek. Affetmek.. cidden zor. Çok zor. Ben unutarak geçiştirmeye çalışanlardanım ama görüyorum kı bana zararı var olmadık yerde hortluyor tüm yapılanlar.. Ben cidden sizi çok sevdim ya valla ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şekilde yürekten o yükü atmak lazım
      Ama unutarak ama affederek
      Emin olduğum tek şey, o kini öfkeyi taşımamak lazım..ama şimdi geldiğim noktada bedeli ödeterek geride bırakmanın, kötülüğü yapanı teşvik etmemenin gereği yönünde.
      Lakin muhallebi kıvamında yumuşak bir kadınım ben...nasihat verip yapamayacaklardanım yani.

      Sevgili Cam Misket,
      Sevgi gibi güzel ve kuvvetli bir duygunun karşılıksız olması, yönelttiğin kişiyi etkilememesi mümkün mü?
      Sevgisini dile getirebilen cesur yürekli insanlardansın bak..ben de seni çok sevdim.

      Birbirimizin hayatına pozitif katkılarda bulunabilmemiz dileğiyle...

      Sil
    2. ne denir daha bu güzel cevaba ^.^ İnşaallah diyorumm hep pozitif hep sevgi ile hep birlikte ♥

      Sil