20 Ocak 2019 Pazar

Şarkı Sözleri Öyküleri -2 Teoman - 17




Merhabaaaaaaaaaa

Kafayı yemiş ,dibini de hayli sıyırmış haldeyim ve Teoman'ı var eden Allah'a milyarlarca şükür eden bir kişiyimmmmm... 

Kural kaide: bana sormadan ben yaşamadan benim adıma konmuş her ne varsa teeeeeeeeeeeeee ebesinden başlayarak hepsini reddetmek isttiyorummm.


Çok sıkıcı bir şey tekrar aynı hayatları yaşamak..size ait olmayan ne çok eşyanız ve size ait olmayan ne çok kuralını var var...deli etmiyor mu sizi?

Yaşasın Teoman ve asla bitmeyen işler asla asla asla...kaç hayatımız vardı bizim?


En sevilenleri için..kendinize bi gelmeniz için : tık

ve o şarkı...17

“El sallamıştı annesine” diye başlayan o hüzünlü ve sert şarkıya; Teoman’ın Erdal Eren için yaptığı şarkıya yani. Erdal Eren’e yazılan birçok şarkı gibi o da içinde bir çocuk masumiyeti taşıyor…
Teoman’ın aynı zamanda akrabasıydı Erdal Eren. 1980 yılında 17 yaşındaydı ve idam edilmişti. Suçu bir askeri inzibatı vurarak öldürmesi olarak gösteriliyordu. Yalnız bu inzibatın otopsisinde yakın ateş sonucu öldüğü, Erdal’ın ise oldukça uzakta olduğunu mahkeme görmezden geliyordu. Kağıtlara Erdal Eren’in adı yazılmıştı bir kere. Kelebek kadar ömrü olmuştu Eren’in, yazdığı mektup bir hiçliğe teslim edilmiş, ailesine ulaşıp ulaşmayacağına emin bile değildi. Eren’in söylediği şarkı belki de “Elveda Zalim Dünya”ydı.
Erdal asıldığında ‘Onyedi’ yaşındaydı!

Boşver beni
Mühim değilim
Bu O’nun hikayesi
Çok beyazdı, kir tutardı
Ömrü kelebek kadardı
Mektupları şişedeyken
Bir de bakmış deniz yokmuş
Tek başına dans ederken
Mutsuzluktan sarhoşmuş
Daha 17’ymiş.
Oyundan kalkmak isterken
Kağıtlar dağıtılmış
Bu hava boşluğunda
Artık her şey satılıkmış
Trafikte akmayan
Hep onun seridiyken
Söylediği son şarkı
Elveda Zalim Dünyaymış
Daha 17’miş

19 yorum :

  1. Onun şarkıları ile gençliğim geçti çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençliğimizin geçmesine çok yıllar var Sibel :-)

      Sevgiler

      Sil
  2. Ben Teoman çok dinlemem ama muhteşem şarkıları olduğunu kabul ediyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da zaman zaman vurur akşam sabah onu dinlerim. Benim y erime bir şeyleri söylüyor olduğunu düşündüğüm ya da sesindeki kırılganlığın akışını özlediğim zamanlar sanırım SevKoz

      Sevgiler

      Sil
  3. Çok severim Teoman'ı ve şarkılarını.....Nur içinde yatsın daha 17'lik çocuklar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur içinde yatıyorlardır zaten diye umuyorum Sertaç...17 nedir :-(

      Sevgiler

      Sil
  4. Komşu Blogum İnsana Davet vesilesi ile keşfettim takibe aldım

    Selam ziyareti

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Cidden mi..ne şaşırtıcı detaylar bunlar , ben de öğrendiğimde çok şaşırmıştım

      Sil
  6. Şarkının böyle bir özel hikayesi olduğunu bilmiyordum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküleri beni etkileyen şarkıları paylaşmaya devam edeceğim N. Narda

      Sevgiler

      Sil
  7. Kadriye Hanım tarafımdan mimlendiniz canım, gelin yapın da bloğun örümcek ağları temizlensin azıcık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Handan'cım bi denem,

      Sen dürttün de geldim. Beni arada dürtmek lazım sanırım :-))))))

      Sevgiler

      Sil
  8. En sevdiğim şeylerden birisi Teoman şarkılarını bağıra bağıra söylemektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi Kadriye yaaa..öyle sakin dinlenmiyor Teoman, illa insanın içinden bağır çağır eşlik eden bişi fırlıyor

      anlıyorum ben sen

      Sevgiler

      Sil
  9. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum. :)

    YanıtlaSil