10 Nisan 2020 Cuma

Metin Akpınar ///Sabite Tur Gülerman - Tereddüd (Sarâhaten acaba)





Naif..güçlü

Bana göre tekrar tekrar dinlenmesi gerekenlerden...

Duyguların gücünün ve anlamının olduğu ve belki de bu yüzden iz bırakabilmiş yıllardan.

Bir eşsiz ses ve bir de herkesin sevdiği ama derinliğini az bildiğimize inandığımız gerçek sanatçı yorumuyla...












Sarahaten acaba söylesem darılmaz mı?
Darılmak adeti, bilmem ki, çapkının naz mı?
Desem ki: ben seni... yok dinlemez ki... hiddet eder.
Niçin? bu sözde ne var? Sanki hiddet etse ne der?
Desem ki: ben, seni pek... ya kızar konuşmazsa?
Derim: bu çektiğim insaf edin, eğer azsa?
Desem ki: ben, seni pek çok... hayır, kızar, bilirim;
Tereddütüm, acebâ, hiddetinden az mı elim?
Desem ki: ben seni pek çok... sakın gücenme emi?
Sakın gücenme, eğer anladınsa sevdiğimi.

Beste: Ali Rifat Çağatay
Güfte: Orhan Seyfi Orhon
Makam: Nihâvend
Usûl: Sofyan
Form: Şarkı

6 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Maviye İz Düren;

      Mavisi güzel bir şarkı da ondan :-)

      Sevgiler

      Sil
  2. Aruzla yazılmış: Mefâ'ilün fe'ilâtün mefâ'ilün fa'lün. Onun için şarkıdan bağımsız şiir olarak da kendi başına bir ritmi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim,

      Hiç anlamam o derece şarkının usulünden ama halen her gün dinliyorum ve her gün bir kere daha biraz daha seviyorum. Teşekkürler bilgi için.

      Sil
  3. Ne varsa eskilerde var, diye boşuna demiyorlar. :) Güzel bir paylaşım oldu, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman Tusu,

      Vallahi duygu eskilerde kaldı. Şimdi böyle bir şarkının üretildiğini duymak neredeyse imkansız.


      Sevgiler

      Sil