7 Mart 2021 Pazar

Damien Rice - Cheers Darlin/Şarkı Sözleri Öyküleri -6


Hüzün, mutluluktan daha çok besliyor sanatı sanırım.Damien Rice için de kronik yalnız-kronik mutsuz filan denir bilirsiniz belkiCheers Darlin' şarkısının da  komik deseniz komik, hüzünlü deseniz hüzünlü bir öyküsü var.

Bazen ve  gerçekten, kaderin espri  anlayışı  olduğunu düşünüyorum.

 İrlanda'nın hüzünlü sesi Damien Rice, sürekli takıldığı barda bir kadınla çarpışır ve özür dilemek için bir içki ısmarlamak ister. Birer kadeh şarap içerler. İlk kadehler bittiğinde kadın kalkmak ile kalkmamak arasındayken Damien bir kadeh daha ısmarlamak ister; derken muhabbet ilerlemeye başlar ve birer kadeh daha içilir. O sırada Rice gizlice saati kontrol ederek, eğer 15 dakika içinde kalkarsa son otobüsü yakalayabileceğini düşünmektedir. Fakat muhabbet arasında aynı yerde, en azından aynı otobüsle gidilecek yerde oturduklarını öğrenmiştir kadının. Bir kadeh daha içersek otobüsü ikimiz de kaçırıp eve kadar beraber yürürüz düşüncesi içine girer ve saatten bahsetmez kadına. Birer kadeh daha içilir, Damien’ın sigarası da bitmiştir lakin kadından otlanıyordur. Otobüs saati geçtiğinde Damien saate bakarak “Tüh otobüs de kaçtı ne yapacağız” der. Kadın ise, “Sorun değil, erkek arkadaşım gelip alacak beni” diye cevap verir. İşte o an Damien yıkılır, ama belli etmez ve “Ha tamam o zaman ya” diyerek tuvalete gider. Geldiğinde ise kadın masaya üç tane sigara bırakıp gitmiştir. Damien ise hemen eline aldığı peçeteye bu şarkıyı yazar.

Bundan dolayıdır ki Damien Rice bu şarkıyı neredeyse her konserinde aynı ritüel eşliğinde söyler: Şarkının ilk melodisi duyulunca sigarasını yakar, şarabını alır, şarkı bitene kadar içerek sonunda sarhoş olur ve "what am i?" diye bağırır durur. Aslında öncesinde de sarhoştur ama belli etmez. canlı performansın doruk noktasıdır. 



ŞARKININ  ÇEVİRİSİ:

Şerefe sevgilim
Senin ve aşık olduğun o adamın şerefine
Şerefe sevgilim
Etrafında seni bekleyecek yıllarım var
Şerefe sevgilim
Kulağımda nikahının çanları var
Şerefe sevgilim
Bana üç sigara verdin gözyaşlarımı söndürsün diye
 
Ve ben, sen onun ismini her andığında ölüyorum
Yalan söyledim,
Yağmurda koşarken öpmeliydim seni
 
Ben neyim sevgilim?
Kulağındaki bir fısıltı mı?
Bir parça kekin mi?
Ben neyim, sevgilim?
Seni korkutan o adam mı?
Ya da en büyük hatan?
 
Şerefe sevgilim
Senin ve aşık olduğun o adamın şerefine
Şerefe sevgilim
Ben sadece geziniyorum ve bir tenekeden yemek yiyorum
Şerefe sevgilim
Gitarımın üzerinde yeşil bir kurdele var
Şerefe sevgilim
Bir güzellik kraliçem var
Buradan çok da uzakta oturmayan
 
O etrafında olduğunda ölüyorum
Seni eve götürmek için
Çok utangacım
Yalnız kaldığımızda öpmeliydim seni
 
Ben neyim sevgilim?
Kulağındaki bir fısıltı mı?
Bir parça kekin mi?
Ben neyim, sevgilim?
Seni korkutan o adam mı?
Ya da en büyük hatan?
 
Ben neyim? Ben neyim sevgilim?
Bekleyecek yıllarım var...


ŞARKI SÖZLERİ:

Cheers darlin'
Here's to you and your lover boy
Cheers darlin'
I got years to wait around for you
Cheers darlin'
I've got your wedding bells in my ear
Cheers darlin'
You give me three cigarettes to smoke my tears away
And I die when you mention his name
And I lied, I should have kissed you
When we were running in the rain
What am I darlin'?
A whisper in your ear?
A piece of your cake?
What am I, darlin?
The boy you can fear?
Or your biggest mistake?
Cheers darlin'
Here's to you and your lover man
Cheers darlin'
I just hang around and eat from a can
Cheers darlin'
I got a ribbon of green on my guitar
Cheers darlin'
I got a beauty queen
To sit not very far

11 yorum :

  1. Gerçek şarkılar böyle yazılıyor demek ki hepsinin ayrı hikayesi oluyor işte... Kadın keşke baştan söyleseymiş sevgilisinin olduğunu :)

    YanıtlaSil
  2. Belki o an kadında erkekten hoşlandı. O anın büyüsünü bozmak istemedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parıldayan çiçek,

      Bu da çok mantıklı. Sadece anın uzunluğu ve yarattığı beklenti hayli farklı olmuş demektir. Ben "aman neyse ya" der giderdim ama adam çok etkilenmiş :-)

      Sevgiler

      Sil
  3. kaderin espri anlayışı çok gelişmiş:)
    Damien Rice dinlemeyi çok severim, ne güzel bir hikayesi varmış, teşekkürler maimmm:)

    YanıtlaSil
  4. maviye iz süren'imcimcimim,

    kader eksik dualarla eğleniyo..ben çok denedim :-p

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. şimdi dinledim şarkıyı çok güzelmiş adam ne kadar etkilediği sesinden belli. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,

      Duygularını,özlemlerini bu kadar derin ve gerçek aktarabilenleri kıskanıyorum bazen :-)

      Sevgiler

      Sil
  6. Hayat işte... Kimine kavun kimine kelek diyesim geldi ama en azından keleği değerlendirebilmiş :))))

    YanıtlaSil
  7. Sonra yazınca ya da filmini yapınca gerçek hayatta böyle şeyler olmaz diyorlar:)

    YanıtlaSil
  8. şarkı güzel zaten de hikayesi daha da güzelmiş :)

    YanıtlaSil