23 Ağustos 2024 Cuma

Akıllıca Umut Etmek





 Çok sevdiğim bir öyküdür:


Pers Sultan bir adamı ölüme mahkum etmiş.

Sultan'ın atını ne kadar sevdiğini bilen mahkum hayatını bağışlarsa bir yıl içinde ata uçmayı öğrenebileceğini söylemiş.
Kendini dünyadaki tek uçan ata binerken hayal eden Sultan bunu kabul etmiş.

Diğer mahkumlar inanmayan gözlerle arkadaşlarına bakıp,
"Atların uçamadığını biliyorsun.
Nasıl olup da böyle delice bir fikirle çıkabildin ortaya?
Yanlızca kaçınılmanızı geciktiriyorsun o kadar." demişler.
"Pek değil " demiş mahkum.
" Kendime dört özgürlük şansı veriyorum."

Birincisi : Sultan bu yıl ölebilir.
Ikincisi : Ben ölebilirim.
Üçüncüsü: At ölebilir.
Dördüncüsü: Belki ata uçmayı öğretebilirim !

Ne kadar doğru:)
Bakış açısı değişince,
Hayatın değişir,
Bütün dünya değişir.


Benim bakışım hep bu oldu... ufak istisnalar hariç sonuç hep olumlu oldu.

Enseyi karartmayın 🥰

7 yorum:

  1. Bu hikaye gerçekten de hayata karşı farklı bir bakış açısının ne kadar güçlü olabileceğini gösteriyor. Cesaret ve umut her zaman en iyi yoldaşlarımız. Teşekkürler bu ilham verici paylaşım için! 🙏✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayıp Fısıltı,

      Bloğuna baktım da, sen atı uçurmuşun :-) Ne güzeldi o fotoğraflar

      Sevgiler

      Sil
    2. Evet, yorumlarınızı gördüm. Sayfama yapmış olduğunuz ziyaret ve yorumdan dolayı da teşekkür ederim!

      Sil
  2. Hep böyle iyimser olabilsek keşke. Bazen mod düşüyor. Güzel bir bakış açısı. Hülya

    YanıtlaSil