24 Eylül 2014 Çarşamba

Deli Veli

Selin'in okul müdürü ingiliz. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu da öyle. Velilerin büyük büyük bir çoğunluğu da ya yabancı ya yabanı ile evli. Türkiye güzel ülke, lokumları harika modunda sanırım herkes , çok bilmeden genelleme yapmak istememekle birlikte ilk izlenimlerim bunlar.

Neyse efendim, veli toplantısına gittim veli gittim deli geldim. Sunum ingilizce idi .Veliler soruları ingilizce soruyorlardı. Onların , konuşma akışında güldükleri yerlerde benim kahkaha atmaya başladığımı fark ettim bir süre sonra. Zira oradaki tüm insanlar anlatılanın içerisinde yer alan espriye gülerken ben kendi halime gülüyordum.

Çocukken arabaların arkasına konulan biblolar vardı, köpeğin başı ayrı idi ve araba her sallandığında sırıtarak baş sallıyordu. Akşamın bir vakti süslenip püslenip gittiğim veli toplantısının o nezih ortamında hay gelmez olaydı aklıma o köpek geldi. Kendimi felaket derecede özdeşleştirdim onunla. Sonrasında film koptu tabii.

Genel anlatımları anlıyor olmakla birlikte programlar ve teknik terimleri içeren her anlatımda araba sallantıya giriyor ve ben yüzümde anlıyormuşcasına bir tebessümle başımı sallıyordum. Böyle zamanlarda kendimi dışarıdan izlemek acaip eğlenceli. Şıkıdım şıkıdım giyinmiş aklıbaşında dış görünüşte olsa da  iç dünyasında iflah olmaz bir Huckleberry Finn barındıran veli. Disiplin kuralları ve üniformaların gerekleri anlatılırken onaylayan sesler çıkartıp şu böreklerden iki tane alaydım ölecem açlıktan diye iç geçiren bir veli. Ödevlerde dikkat edilmesi gereken hususları not eden veliler gibi eline kalem kağıt alıp dikkatle slaytları izlerken "topuklu bile giysem ayaklarım sandalyeden yere değmiyo len" diye kendiyle eğlenen bir veli...

Selin'in tüm tembihleri aklımda,kimseyle kavga etmedim,kimseleri didmedim.Annecik oldum gittim annecik oldum çıktım toplantıdan. Herkesler arabasına bindi gitti de ben kalakaldım yol ortasında. Okul Tarabya'da ev Üsküdar'da.Akşam olmak üzere.



































Evi aradım..ohhh yemeklerini yemiş uslu uslu ödevlerini yapıyor iki kardeş. Dünyada başka ne ister insan? İstinye sahilindeki tüm o muhteşem yalı-villaların yanından geçerken "çocuklarıma da böyle yerlerde sağlıkla neşeyle yaşamayı nasip et" diye dua ediyorsa dünyada kendisi için isteyeceği şeyler maddi değildir insanın artık. Olmuşum bir nevi  kokoş derviş bu akşam dedim, uzun zamandır bu saatlerde dışarıda değildim zaten dedim ; yaşamın sunduğu bu uzun ve yalnız yolculuk koşulunu keyifle kucakladım.


18:30 da çıktığım veli toplantısından eve varışım 20:40'ı buldu. Kızlarım evde bir başlarına olunca keyif yapmışlar.Şükür dedim varlıklarına.


"Anne ne anlattılar" dedi Selin, gülümsedim. 


Anladı,sarıldı güldü...
Kokladım tüm özlemişliğimle..
Dikensiz bir güldü..





20 yorum :

  1. Kokoş derviş haaaaaa
    Kadriye sen çok yaşa emi hahaahhahaah
    Imza eğlenen Veli'yi çok iyi anlayan Veli hahaahhahaah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tarifim de o olurdu doğrusu :-)
      Deli Veli'den sana sonsuz sevgiler Sertaç :-))))))))))
      Hekimden diiil çekenden sor demişler.Anlarsın sen beni elbette

      Sil
  2. :))) yüzümde kocaman gülümse oluştu! seni hayalledim sonra da kendimi.. aklıma şu geçen hafta gittiğimiz belgrad gezisi geldi:) Nikola Tesla müzesinde görevli haldır haldır teslanın mucitlerini anlatırken kendimi şapşal gibi hissedişim:)) haha hadi orda aman banane tesla dan diip çıkabilme özgürlüğün var ama burda amannn banane bu öğretmenden de denemez yani:s bundan sonra toplantılara bi tercümanla mı gitmeli:))
    manzaraya da bayıldım bak bi dahaki gelişime burayı da not ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi dahaki gelişinde benim sözüm olsun sana ben götüreyim seni Sebuş'um.Güzel gözlerin oraların güzelliğini de görsün, oralar da sen gibi bi güzel görsün.Selin'i alırız okuldan belki okulunu da görürsün hı?Ayyyyyyyyy bayıldım bu hayale ben

      Sil
  3. Ayy okurken seni uzaktan izliyormuş gibi hissettim.Alemsin yaa.Öldürdün beni yine gülmekten.Allah sana sonsuz mutluluk versin.Hep böyle kal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmesek çekilir mi bu hayat Meryem Hanım :-) Şen olsun ömrümüz her daim :))

      Sil
  4. Genel anlatımları anlıyor olmakla birlikte programlar ve teknik terimleri içeren her anlatımda araba sallantıya giriyor ve ben yüzümde anlıyormuşcasına bir tebessümle başımı sallıyordum.

    hahaha, öldüm gülmekten, ne güzel yazmışsın yaw :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheheh rezil bi haldeymişim di mi Girne :-))) Valla o günü andıkça yeniden basıyorum kahkahayı ben de :-))

      Sil
  5. seni okumak ne eğlenceli,buzduolabından peynir tabağını alıp masanın üstüne nasıl koyduğunu da anlatsan aynı hevesle okurum ben:)
    umarım selin okulunda mutlu ve başarılı olur,sen de hiç sıkılmazsın,ara ara veli toplantılarına gider bizi de gülümsete gülümsete tatlı annenin anılarını yazarsın
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninle paylaşmak ayrı güzel, Kadir İnanır'dan bile daha iyi motive eden şahane bir arkadaşsın sen Havva
      :-) Sevgiler

      Sil
  6. Harikasın, hayranım doğallığına. Yalı olmasa bile deniz gören bir evde yaşama şansları olsun, sağlıkla, huzurla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kör gözüme parmak girsin:-( ben niye cevap yazmamışım ki oldum şimdi bu tatlı yorumu görünce
      Onlar, kendi hayallerinin mutluluğu ile çok mutlu olsunlar hep.Kal sağlıcakla

      Sil
  7. maşallah ya bu okul istinyede mi yaaa. lokmacıyı da unutmaaaa sahildekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lokmacı hankisiiiiiiiii???
      Nehir çok seviyor lokmayı, iyi bir lokmacı saygıdeğer bir keşif bizim için :-))

      Sil
  8. Deli Veli:)) Ben de butun ciddiyetiyle oglumdan sikayet eden ogretmenin yuzune bakarken "bu kadinin biyiklari cikmis, soylesem mi acaba " diye dusunuyordum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahhaa Meri söylesene bi nooooolurrrrr :-)))))))))))))))))))

      Sil
  9. Meginin paylsimi ile geldim,tanidik dostlara rastladim yorumlarda.Cok keyif alrak,gülerek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim keyif aldığına.Bende şıp diye damlayıverdim bloğuna.alıverdim takibe .mmmmm gözleme haaa .Şahane görünüyorlardı
      Hep beklerim gel ve umarım hep keyif alırsın Şule :-)

      Sil
  10. Ne guzel yaaa kizlarin super ingilizceleri olacak masallah ;) delirmekte haklısın amaaa :) o köpekler cok komik oluyo . Gözün takildi mi sen de onunla sallanmaya basliyosun. Cook guldum yaa sana:)Kadriyeee herhalde seni en iyi ben anliyorumdur caniiimm hehehe :D ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen beni çok güldürüyorsun başkan :-)
      İyi espri iyi zeka ürünü olurmuş biliyon de mi?

      Sil