15 Aralık 2015 Salı

Peri Tozu


Sabahları işe gelirken (ki bu cümleyi kurmak bile ayrı güzel bişi) insanları ve güne başlamaya hazırlanan dükkanları,akışı seyretmeyi seviyorum. Kadıköy çarşı içinden Bahariye'ye süzülen ve antikacılar sokağına çıkan renkli babaların olduğu o sokaktan geçmeyi sevdim en çok ve kendime güzergah olarak bunu belirledim. Bu güzergahı belirleyene kadar da iş yerime çıkan tüm ara sokakları en az bir kez turladım. Benim perim nerde gezmiş nereye tozunu dökmüş onu aradım. Kolay değil her sabah  yürüyeceğini yolu seçmek. Hedefe giden yolu seçme lüksü veren Allah'a bin şükür diyorum.


Balıkçılar çarşısından yukarı döndüğümde bir çaycı var herkeslere ayrı sesleniyor. Vallahi sanat adamın yaptığı. Birine "enişte,kuşburnu mu istersin dün sesin kısıktı" diyor, az gidiyor "selamun aleyküm hacı amca, kahve getireyim mi " diyor,az gidiyor "Abdullah Abi, senden çay götüriiim mi Hasan Abi'ye bak dün de o sana çorba ısmarladı,hadi sabah çayı senden olsun" diyor. Adamcağız başımı kaldırmadan "herkes" gibi geçip gidiverme çabamın beni ne kadar zorladığını bilse hayrete düşerdi.

Oradan yukarı çıktığımda köşe başında beyaz eşya vb şeyler satan mağaza dikkatimi çekiyor hep. Yeni mi işe girdi nedir, kızcağızın biri sabah sabah her bir yeri pırıl pırıl yapana değin ovuyor.Onu her gördüğümde elimde olmaksızın "yaparım" diye ertelediğim işlerin hepsi ve evin tüm pasaklı köşeleri aklıma üşüşüyor.

Kenar babalarının her biri ayrı renk olan o sokağa girmeden önce bira bardağını keyifle kaldırmış,yapının 1. katında olduğu için onca senedir görmediğim heykele bakıp gülümsüyorum.


Dilimde Geveze'nin o gün sokuşturduğu şarkı ya da kelime mırıldana mırıldana sürdürüyorum yürüyüşümü.Her kaldırım taını tanımaya çalışıp her birinin farklılığından büyülenerek atıyorum adımlarımı. Asla aynı değil arnavut kaldırımlı sokakların söylediği.Dinlemek ve görmek bana keyif veriyor.

Antikacılar sokağına dönünce ciddileşiveriyorum. Vitrindeki detayları zevkle,merakla izliyorum. en çok daktiloları seviyorum.Onları, parasızlığıma yana yana izliyorum. Hayatta en çok istediğim şeylerden biri olan sarı daktiloyu gördüm geçen.Gözümü alamadım ama yanından geçip gittim.İşsizlik döneminden bana kalan şu zor döenm geçince de bir sarı daktiloya rastlarım belki kimbilir?Vitrinlerdeki minik bibloların benzerlerini çocukluğumda misafirliğe gittiğim yerlerde de gördüğümü anımsıyorum hep. Anılarım, o eşyaların sahiplerinin anıları ile kesişiyor mu bir yerlerde merak ediyorum.Köşedeki Şok marketin altındaki minik çay ocağının cam kapısına astığı "dikkat kapı" yazısının hemen yanındaki kafasını cam kapıyı görmediği için çarpanlarla alay eden resme gülüyorum,gülenlerin hayatıma kattığı neşeyi seviyorum. Şifa hastanesinin az ilerisindeki konteynerlerden yerlere saçılanları görmemeye çalışıyorum.

Sonra "Mai" yazan yerin karşısına denk gelen o kocaman ve tek başınalığı ile nee saçan ağaç ile göz göze geliyoruz.Düzgün saç traşı yaptırmış şehirlilere benzeyen bir ağaç o.Yüksek,yalnız ama dalları yaprakları manasızca derlitoplu.Olduğu yeri sevdiği besbelli. Kimi sabah selam verir sallanır kimi sabah mutlu mutlu "mekanını" incelemeye dalmıştır beni  görmez. "Onun gibi ol, yaşadığın yeri sev mızmız" derim kendime her sabah. Ruhu olan bir odun o. Saygı duymamak elde değil.

Sonra iş yerime gelmişimdir zaten. 

Eski dostlar eski gülüşler gittikçe solan ama değerleri sabit birer resme dönüşmek üzere. Yeni dostlarımı ve gülüşlerini selamlıyorum güne başlamaya hazır. Şükür kalbimde binlerce .


24 yorum :

  1. Ne güzel anlatmışsın yine :) Son resimdeki bulutlara ayrı hasta oldum Kadriyecim ;)
    Sabahları Üsküdar'a yürürken ben de neler neler keşfediyorum ara sokaklarda ;) Değişik yerler, yollar, yollarda rastladıklarımız hepsi bize ne büyük zenginlik aslında... Senin gibi bitireyim yorumumu ben de "binlerce şükür"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen o son fotoğraf eski iş yerimin kapısının önü biliyor musun :-) O yüzden en sona onu koydum. Üsküdar sokakları da bilir beniiiiiii az yürümedim o yokuşları ahh :D

      Sil
  2. Fotoğraflar çok güzel. Kadıköy sanırım İstanbulun en sevdiğim semti.:D
    Hatta bir gün orda oturmak gibi bir fantezim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Lady'm :D

      Fotoğraflara bira içen adam heykelini de ekledim, bu sabah gidip sizin için çektim özellikle. Kadıköy'ü severim,salaş ve özgür ve özgün halini severim.Bir gün burda oturmak güzel olabilir ama sanırım bu tamamen seçtiğin semtle ilgili olur. Dikkatli karar vermek lazım. aklında neresi var mesela?

      Sevgiler

      Sil
  3. Çok güzel kiii daktilo... Lisedeyken babamın iş yerine gidip daktilo öğrenmeye çalışırdım... Birden onu hatırladım... Yine ne güzel anlatmışsın Kadriye... Kalemine sağlık... Bayılıyorum o gören gözlerinin kaleme geçişini... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar'cım ,daktilo başka bir keyif. Bilgisayarda olmayan bir şey var onda.
      Anlattıklarımı sevmeni seviyorum,Persephone gibisin bana harika geliyorsun :)

      Sevgiler koskocaman

      Sil
  4. sanki ben gezmiş gibi oldum, bayıldım :) ayrıca ben de daktilo hastasıyım :) lila bi daktilom var benim de :) umarım sen de kavuşursun sarı daktilona^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bi Poşet Kitap,

      Lila daktilo mu? Ciddi misin sen :D resmini yollar mısınn bana, onunla tanışmak isterim gerçekten.Bayıldım buna ya :D

      Sevgiler

      Sil
  5. Kadriyem seni tanımasam öyle geçip gidecekmişim şu dünyadan...Yarın işe giderken ayrı bi bakacağım her yeri....Sadece gözümle değil kalbimle ta senin gibi...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülizim, senden bir kelime benden bir kelime öyle tamamlanıyor hayatımızı oluşturan cümleler. Sen de bana neler kattın,en basit sunumlarda bile şefkati ve estetiği ayrıntılara yerleştirmeyi öğrettin hatırlattın.

      İyi ki kesişti yollarımız,daha daha güzel satırlarda devam etsin dostluğumuz.

      Sevgilerimle

      Sil
    2. ben ikinizi de çok seviyorum ama:)))
      her zamanki gibi su gibi yazmışsın,su gibi okudum:)
      herşeyin güzel gönlünün istediği gibi olsun.
      sevgiler

      Sil
    3. Neredeyse bir ay olacak elim vardı gücüm yetmedi yazmaya. Biz de seni seviyoz Havvaaaa :-)
      Bir gün belli mi olur o sokakları birlikte gezer şu erteleyip durduğumuz tereddütlü kahveyi içeriz :-)

      Sevgilerimle

      Sil
  6. Ne kadar renkli,sicak,güzel bir is yolu..insan her sabah hevesle gider isine..cok sicak anlarmissin, roman sayfasi okur gibi geldi bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yollar sevdiklerimize varsın her zaman Şule, daha güzel yollar daha güzel adımlar senin olsun dilerim.

      Sevgilerimle :-)

      Sil
  7. balıkçıların bir üst paralelinde hayyam çayevi'ni dene. 11den sonra güneş de vuruyor. oh mis. dünyanın en güzel çayı hayyam'da demlenir. erdal bakkalda neymiş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay MithadSelim, soktun aklıma orayı, deli danalar gibi Hayyam Çay evi aradım oralarda :-)
      Buldum da
      Lakin gideceğim günü gönlümün emretmesini bekliyorum, hani şöyle "hadş bugün bilmediğin bir yere git" ya da "hadi bugün erteleyip durduğun ama yapmayı çok istediğin bişi yap" günlerinden birinde gideceğim oraya ve seni de anacağım emin ol :-)

      Aynı sokaklarda dolanıp durduğumuzu bilmek garip :-)

      Sil
  8. Yeni işin hayırlı olsun Kadriye'ciğim. Sahip olduklarımızın (belirsiz bir süre için de olsa) farkında olmak, değerini bilmek, gerekiyorsa şükretmek... çoğumuzun yaşarken ıskaladığı şeyler. "Gören" gözlere sahip olmak büyük nimet. Bunları, film seyredercesine başkalarına anlatabilmek çok büyük bir yetenek. İleride bu yazılarınla kitap çıkartırsın sen.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nowacraft, bir gün o sarı daktiloyu alıp yazmayı istiyorum hep
      Tüm güzel sözlerin için milyon kere teşekkür sana

      Sevgilerimle ...

      Sil
  9. Sertaç hanımın blogundaki yazınızda Kadıköy kelimesini görünce atladım hemen sayfanıza :) Memnun kaldım bu yazıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zülal,

      Sertaç'ın sayfasında hep güzel şeyler buldum ben. Umarım sen de bu ihmal edip durduğum blok sayfamda güzellikler bulursun her zaman. Kocaman bir hoşgeldin benden :D

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar bi tanecim
      çok mutlu yıllar olsun

      Tatlı Sertaç :)

      Sil
  11. Kadıköyün arka sokaklarını ne güzel anlatmış, resimlemişim. Sayende özlediğimi farkettim. Hanidir gelmiyorum oralara. Gerçekten bambaşka bir ruhu var bahsettiğin sokakların. Çok teşekkürler paylaşımın ve hissettirdiklerin için. <3
    Ayrıca bayadır biraz uzak kaldım bloğum ve arkadaşlarımdan, senden de tabi. Özlemişim hepinizi. :)
    Bu vesileyle yeni yılın kutlu olsun, sevgiler... :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay benim sevgili mimikli böceğim :-)
      Kadıköy güzel bir yer, gece işten dönerken ayrı keyif sabah işe giderken ayrı keyif sokaklarında dolaşmak.Bloğuna döndün mü dur gidiiim bakiiim, ben de hanidir ihmal ettim buraları

      Sil