18 Ekim 2016 Salı

Yangın Yerinde Orkideler - Tiyatro

Cuma akşamı "artık derslerim çok ağır ,zamanım yok" diyen sevgili kıvırcığımı  ve ona bağlı olarak anaokuldan beri birlikte tiyatro akşamları yaptığımız kızım gibi sevdiğim sevgili Su'yu kadro dışı bırakarak Nehir'imle tiyatro sezonumuzu açtık.

Tabii ki Musahipzade balkonundan yer alıp Yangın Yerinde Orkideler'e gittik.
Damağımda o  özlemişliğin  bildik tadı ama aynı zamanda  Şehir Tiyatrolarından atılan değerli sanatçılarımızdan dolayı duyduğum öfke, gittik Zuzu'm ile Musahipzade'ye.



Tiyatro seyircisi bana hep farklı gelmiştir. Kendimi hep,özel ve saygın bir topluluğa ait hissederim orada olduğumda. Hele de Nehir ile ilk başbaşa tiyatromuz olunca iyice bir hoş hissettim yalan yok.

Gittik koltuğumuza oturduk. Tiyatro da başladı. Seyrettik.


Yok..sevemedim.
Ne oyuncularda o eski şevk ve neşe var ne oyun akıcı bir oyun.
Sarhoşu oynayan oyuncu bir yerde sahnede kapak işareti yapıyor, Nehir bi orayı çok sevdi çünkü çok güldü.
Tiyatro bitince , Musahipzade'nin hemen yanındaki kokoreççiye gidelim mi diye sordum adet edindiğimiz üzere. Onu bile istemedi canımız.


Bir heves bin heyecan geldik.
Neyse tiyatro sezonunu açtık diye kendimizi teselli ede ede eve döndük.
Bu hafta da "Aldatmak" a gideceğiz..bakalım o  nasıl?

Yabancı oyunlar oynanmayacakmış artık.
.ok yemişsiniz siz.
Güzel olan ne varsa içine etmekte eşsizsiniz.

Bu da öyle bi tiyatro yorumu oldu :-) Hoşgörün

YANGIN YERİNDE ORKİDELER
Yazan: MEMET BAYDUR
Yöneten: HÜLYA KARAKAŞ
Dramaturgi: ERGÜN ÖZDEMİR
Sahne Tasarımı: ALMİLA ALTUNSOY - CİHAN AŞAR
Kostüm Tasarımı: ALMİLA ALTUNSOY
Işık Tasarımı: MAHMUT ÖZDEMİR
Müzik: CİHAN KURTARAN
Koreografi: ÖZGE MİDİLLİ
Efekt: NESİN COŞKUNER
Süre: 1 SAAT 30 DAKİKA / 2 PERDE
OYUNCULAR
CAN ERTUĞRULEMİN ANDERASLAN SAĞLAMGÖZDE İPEK KÖSEÖMER BARIŞ BAKOVAZÜMRÜT ERKİN

17 yorum :

  1. Yabancı oyunlar neden oynamıyormuş, öf ya, nereye baksam sinirlenecek bir şeyler var :(

    YanıtlaSil
  2. Çünkü de manyaklar Handan
    Net..başka açıklaması yok
    Zihniyet bozuk..adım adım
    https://onedio.com/haber/devlet-tiyatrolari-nda-artik-yabanci-oyun-yok-728326

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle tiyatro seyircisi daha bir herşeyin farkında ve eğitim düzeyi yüksek insanlardan oluşuyor. Yüreğine sağlık yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen seviyodun tiyatroyu di mi Nilgün, öyle kalmış aklımda
      Senin de yüreğine sağlık :-) sevgiler

      Sil
  4. Ha oyuncuları da öyle , unutmadan söyliim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatro oyuncuları belli bir yıla kadar şahitliği kabul edilmeyen sınıfmış biliyor musun Nilgün :-))

      Sevgiler

      Sil
  5. Tiyatro seyircisi çok farklı yaaa... Ne saçma yabancı oyunlar oynanmaması... Çok da şaşırmamam lazım di mi? Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şaşırma Baha'cım
      Şaşırma kotamızı doldurduk bu memlekette...sevgiler

      Sil
  6. Yabancı tiyatrolarla ilgili yorumunuz çok içten ve eğlenceliydi :)
    Size katılıyorum, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh..utanılası bir yorumdu ama sahiden de içtendi :D

      Sevgiler

      Sil
  7. ayyy sahi yaaa tiyatro sezonu da açıldı tabiiii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman sen hiç bişiden geri durma Çağla
      Tiyatroya da koş :D

      Sevgiler

      Sil
  8. Ülkenin tadı tuzu kaçtı onların da şevki kırılmıştır:( Bir ara ben de artık Shakespeare filan oynanmayacak diye duydum ama İNANANAMADIM - ŞAKA SANDIM ! Yok eğer gerçekse bu kararı verenlerin alayının be ta............ artık iyice küfürbaz oldum nokta nokta bıraktım yine de..Ekşi Sözlük'te hep duyarım çok affedersin s....imsonik isim, s...imsonik filanca diye biz de s....msonik bir ülke olduk artık. Bildiğin sokaklarda küfrede ede dolaşan meczuplara döndürdüler beni de döndürenler utansın:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç yorum yukarıda Handan'a verdiğim linke bak Müjde
      Küfür ruhun yelpazesidir dermiş yahudiler
      Katılıyorum bugünlerde

      Sevgiler

      Sil
  9. tiyatroyu özledim ben de, buraya hangi oyun gelirse giderim artık :)
    keyifli günler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salon tam dolu bile değildi sevgili Maviye İz Süren
      Oysa yer bulamazdık eskiden

      Ama olsundu..tiyatro candır

      Sevgiler

      Sil
  10. Daha çok tiyatroya gidelim daha çok destekleyelim o zaman. Yabancı oyun yerli oyun diye ayrım mı olurmuş ki yaa:(

    YanıtlaSil