1 Kasım 2017 Çarşamba

Secret Superstar - Bir Aamir Khan Filmi



 Bunu yazmakta geciktiğimi biliyorum. 
Ama yine de yazacağım 😰

Sinema günümü geçenlerde Aamir Khan filmi ile değerlendirdim. Aamir Khan ile beni Nehir yani küçük kızım tanıştırdı ve ben ona minnettarım gerçekten. Filmlerinin hepsini severim. Dolayısı ile ilk kez internetten değil de sinema salonunda onu izleyecek olmak fikri hoşuma gitti.

Secret Superstar'da, diğer filmlerinde de olduğu gibi sokağın gerçeği, halkı,gerçek yaşantılar ve mutlaka önemle değinilmesi gereken kemikleşmiş sorunlara yer verilmiş. Asla didaktik yanı olmaması bu  eleştiri ve önerileri kabul edilirliği kolay hale getiriyor. Tıpkı Kemal Sunal filmleri gibi : o ekiptensiniz. Biri canı yandığında "aman Allah'ım..canım çok yandı" demiyor da "hastiiirrr" deyiveriyor. Gerçek yani, fena halde.


Filmin kahramanı olan genç kız hayli suratsız. Asla nefis bir fiziği olmadığı gibi güzel demek de göreceli. Ama iyi bir oyuncu olduğunu söyleyebilirim kendi kriterlerimde.


Filmin kahramanı olan erkek oyuncu ise diş yapısı deforme, kapkara leylek gibi bir oğlan. Ama o kadar mı güzel gülünür, o kadar mı bir gülüşle gönüller fethedilir ; yok böyle bir şey!


Anne rolünü üstlenen Meher Vij'i Allah  iyilikle gülümsesin diye yaratmış olabilir. "Sana bütün derdimi dökmek geldi içimden, sarılıp da boynuna öpmek geldi içimden" diye bir şarkı vardı ya eskiden. Hah, kadının uyandırdığı izlenim aynen bu.


Umudun, inanmanın, vazgeçmemenin  vazgeçilmez güzelliği ile zorluklarının yanı sıra gerçek sevginin erdemini, derinliğini, kendinden vazgeçmek olduğunu da kusursuz bir şekilde önünüze koyuyor. Kızdığınız şey kurtarıcınız ve kaderiniz olabilir. Yapmak isterseniz bir yolu her zaman var. 


İyilikte sebat kurtuluşa, kötülükte ısrar ummadığınız anda her şeyi yitirişe sebep olabiliyor. Ve insan sevmeyi, bazen geride bırakmak istediklerinden öğreniyor.


"O Ses Bilmem ne" tipi yarışmaların afyon etkisi, toplumda yaratılan deformasyon,  gerçek duygu ve inceliğin yerini alan şeylerin yarattığı büyük boşluğa hipnoz olmuş toplumların farkına bile varmadan düşüşü de yine didaktiklikten uzak şekilde gözümüze gözümüze sokulmuş.


Ve tabii filmin ana mesajlarından biri Victor Hugo'nun "Kadınlar zayıftır ama analar kuvvetlidir." sözü ile özetlenebilir. Sevinci, merakı,umudu çocukları ile paylaşan, acıyı,korkuyu,yılgınlığı tek başına yaşayan anne gerçek bir kahraman değil de nedir?






















Aamir Khan filmde çok ön planda değil. 52 yaşında birinin hala o sadece çocuklarda bulunan inanmış, pırıl pırıl bakışlara sahip olabilmesi kıskanılası bir şey. Onu izlemek bana keyif veriyor. 

ALIŞMAYIN!

Kadın tüm dinlerde ve toplumlarda hep değişimin ve baskının ana teması ne yazık ki. Filmde ekonomik özgürlüğün önemi, kadının yaşadığı sıkıntılar, yok sayılışı ve buna rağmen mücadele ile yarattığı küçük özgürlük alanları "alıştık artık" dediğimiz şeylere alışmamanın ne kadar önemli olduğunu  gösteriyor göresi olan herkese. 

Alışmayın!


Filmde beni çok etkileyen bir replik oldu.
Kız, annesi ile iddiaya giriyor ve kazanıyor. Anne "benden ne istersen yapacağım" ile bahse girmişti. Kız, farklı bir şehre gitmeyi istiyordu sanırım ya da öyle bir şey. Anne üzülerek bunun gerçek olamayacağını söyleyince kız isyanla "söz vermiştin, benden ne istersen demiştin" diyor. Anne ise ciddiyetle "benden ne istersen diye söz verdim, hayattan ne istersen demedim.Bu , benim yapabileceğimin çok ötesinde" diyor.


Kızıma bazen anlatmaya çalıştığım ve istediklerini yapamadığımda suçluluk duyduğum şeyler geldi aklıma. Bu , anlatamadığım o karmaşık duyguların güzel bir özeti idi. Eve gittiğimde de bunu onunla paylaştım. İkimiz için de iyi oldu.

Film vizyondan kalkmış olabilir ama izlemenin bin yolu var artık.

Yukarıda da bahsettiğim gibi : istiyorsan yapmanın mutlaka bir yolu var her zaman.


7 yorum :

  1. Açıklayıcı ve ders gibi bir tanıtım yazısı olmuş..elinize sağlık.. :) Aamir Khan bi ara Türkiye'ye gelmişti ; "Maalesef Türkiye’den hiçbir oyuncu tanımıyorum. Bundan mutlu da değilim. En yakın zamanda Türk sinemasını deneyimlemek, sizin yaratıcı sanatçılarınızı keşfetmek için heyecanlıyım ve bunu yapmaya başlayacağım." demişti..Sizin de dediğiniz gibi 52 yaşında olmasına rağmen halen capcanlı.. :) sağlıcakla kalın.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul merhaba,

      Aamir Khan ilginç biri, çizgisi de ilginç. Türkiye'ye geldiğini şöyle bir duymuştum ama bu verdiğin bilgiden bihaberdim. Sevindirici şeyler bunlar,kültürel alışverişler ve zenginlikler

      Sil
  2. Aamir Khan bu ara çok mu popüler nedir her yerde ismini duyuyorum. Görmedim filmi ama güzel tanıtmışsın, fotoğraflara bakınca ve konuyu okuyunca pek göresim gelmedi neden bilmiyorum hitap etmedi galiba bana. Malum zevkler, renkler meselesi. Ya ben Ayla'yı çok istiyorum ama tek başıma gitmek içimden gelmiyor sanırım gidemeyeceğim hava da buz gibi zaten dışarı ekmek almaya bile çıkasım yok. :((((Donuyorum anacım ne yapayım?:(
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Müjde,

      Aslında o hep popüler biri. Filmleri dünya sinema tarihinde en çok izlenilenler arasında filan. Sana hitap etmediyse gitme sen filme, ben anlattım zaten :-P Tek başına gitmek neden gelmiyor içinden (Ayla'ya) ben sinemaya tek gitmeyi daha çok seviyorum.

      Donma ve kendine dikkat et e mi?

      Sevgiler

      Sil
  3. geçen hafta izledim ve bayıldıııım. yaa kore hint ve diğer işte japon tayvan malezya indonezya çok tatlılar yaaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Bu adamın filmlerini hep sevmişimdir. Genelde vurucudur ve mesajı çok güzel verir; kimi zaman eğlendire eğlendire kimi zaman ağlata ağlata...

    Fakat cümleye bayıldım, tam da gönlümüzden geçeni onikiden vurmuş.. "benden ne istersen diye söz verdim, hayattan ne istersen demedim.Bu , benim yapabileceğimin çok ötesinde"

    YanıtlaSil
  5. Demek ki bu filmi sağa sola tavsiye ediyoruz; abuk subuk onca filme karşı.

    Tabii önce bir ben izleyeyim:)

    YanıtlaSil