4 Ağustos 2018 Cumartesi

Gör



Ruhumu Yedi Kez Aşağıladım

İlki, onu yükseklere ulaşmaktan kaçındığını gördüğüm zamandı, 

İkincisi onu topalın önünde topallarken gördüğüm zamandı, 

Üçüncüsü kolayla zor arasında seçim yapması gerekip de, kolayı seçtiği zamandı, 

Dördüncüsü bir yanlış yaptığı ve kendini başkalarının yanlışlarıyla avuttuğu zamandı, 

Beşincisi güçsüzlüğe sabrettiği ve sabrını güce yorduğu zamandı, 

Altıncısı bir yüzün çirkinliğini hor gördüğü ve onun aslında kendi maskelerinden biri olduğunu anlamadığı zamandı, 

Ve yedincisi bir övgü şarkısı söyleyip de, bunun bir erdem olduğunu sandığı zamandı.

Khalil Gibran

15 yorum :

  1. Aa! ne güzel sözler bunlar..👍 Khalil Gibran,Lübnan asıllı ABD'li ressam, şair ve filozofmuş..hiç duymamıştım..🤔 emeğinize sağlık,böyle güzel sözleri paylaştığınız için..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gibran, bildiklerimin içerisinde tartışmasız en sade ve en derin olanı.
      Tanıştırdığıma sevindim Ertuğrul

      Sil
  2. Khalil Gibran hiç okumamıştım daha önce.. Çok güzel, çok manidar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gibran, bildiklerimin içerisinde tartışmasız en sade ve en derin olanı. Diğer yazılarını ya da şiirlerini kesinlikle tavsiye ederim Arif

      Sil
  3. Sadece şu fotoğraf bile bir roman yazdırır, bir film çektirir, bir taş yontturur, bir dans... O kadar duygu var ki şu fotoğrafta. Elbette alıntıyla birlikte çok daha yüce bir hale geliyor.

    Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O fotoğrafı görünce zaten kablolar yandı, içim gitti Mutlu Anlar Koleksiyoncusu.
      Zaten sevgi doluyum şu aralar topluma...

      Sevgiler

      Sil
    2. Bu fotoğrafın kaynağı neresi acaba? Baktıkça gerçekten beni etkiliyor.

      Sil
  4. Sadelik, yalınlık ruhumuza iyi geliyor Kadriye.
    Ne güzel sözler bilhassa da foto çok anlamlı.
    Yere büzülen çocukta çocuk, ona yukarıdan bakanda.
    Farklı iki dünyanın birleşemeyecek çocukları.
    Yazık tek kelimeyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa ne basit çözümler Mukaddes
      sadece iyi niyet ve sevgi çözecek her şeyi ama insanlar haris

      Sadelik , yalınlık iyi geliyor ruhumuza :-)

      Sevgiler

      Sil
  5. Çok güzel sözler ama fotoğraf çok acıtıyor insanı. :(
    Sevgilerimi bıraktım Kadriye'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldım o sevgileri, cebime koydum eksikliğini hissettiğimde çıkartmak üzere Müjde'cim.

      Sevgiler benden de :-)

      Sil
  6. Halil Cibran.... nasıl güzel olduğunu unutmuşum.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil Cibran iyi geliyor insana Tülin, arada dönüp okumak lazım

      Sevgiler

      Sil