11 Ağustos 2018 Cumartesi

KOÇ ÜNİVERSİTESİ


















Koç Üniversitesinin tanıtımına gittik bugün.

Okulu anlatmaya zaten gerek yok: mütüşlü bişi. Ülkem adına gurur duydum attığım her adımda.
Öğrenci adaylarını dinledim sorular sorarken
17-18 yaşında çocuklar

Her biri bir kıvılcım parçası ... umut denilen sonsuz denizin kıpırtıları yine dolandı midemde kelebekler uçuşuyormuşcasına .
Öyle güzel, öyle akıllı,öyle bilinçli,öyle hedefe odaklıydılar.

Selin burs bulamadığı için yurt dışında kabul aldığı onca harika okula gidemiyor.
Türk müfredatı görmediği için de üniversite puanı düşük.
Pırıl pırıl benim kızım.
Pırıl pırıl kaldı ortada.
Nefes alamıyorum.

Koç üniversitesi tanıtımındaki gençlere bakınca şu tarikat yuvalarında ömrü çalınan,beyni yıkanan çocuklarımız da geldi aklıma.


Bir yerde geri kalmış eğitimi bile alamadan imam hatipe yollanan çocuklar
Bir yanda dünyanın en iyi okulunda zamanı yara yara ilerleyen müthiş çocuklar.

Bir yanda kindar ama değil asla dindar nesiller
Bir yanda Atatürk 'ün çocukları

Yazık bu ülkeye çok yazık.


Tanıtımda oturdum ağladım.
Yoklukta kalan onca çocuğumuz için ağladım.

Bir yanda güneş doğuyor ışıl ışıl
Bir yanında tutulma olmuş her yer kapkaranlık memleketimin.


Umut korkudan kuvvetli tek duyguymuş.
Umudu yitirmeden , bitti bu iş demeden,memleketimin bir karış toprağına bile "bana ne " demeden..

Koç Üniversitesi tanıtım gününe gittik bugün.
Öyle güzeldi ki yer gök umut kaynıyordu bu ülke için.

4 yorum :

  1. Kadriye'ciğim kızının burs bulamamasına çok üzüldüm ama belki de böylesi daha hayırlıdır SAĞLIK olsun canım, ne olur çok üzülüp onu da üzme, belki böylesinde bir hayır vardır, ben bu Nisan'da düşünce kaburgalarımı ezince hayatta sağlıktan daha önemli şey olmadığını tecrübeyle, yaşayarak öğrendim. Moralini bozmasın ülkemizde de güzel üniversiteler var, İstanbul olmaz İzmir olur Ankara olur sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  2. Hayatın gerçeği, hayat herkese aynı şansı sunmuyor. Gönül ister ki her genç geleceğini ışıldatacak eğitim alsın. Yarınlarımız bu gençlerimizin eseri olacak. Bize düşen görev kindar değil, yüreğinde sevgi olan hoşgörürülü nesiller yetiştirmek. Cahilliğin bu kadar prim yaptığı dönemde, eğitimin önemi daha da belirginleşiyor. Üniversite seçme konusunda Allah size kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  3. Burs bulamaması üzücü bir durum ayrıca Türk müfredatı görmediği için üniversite puanının düşük olması da ne kadar saçma bir eğitim sistemimizin olduğunu bize gösteriyor..Bu şekilde milyonlarca pırıl pırıl gençlerimizin geleceklerini karartıyorlar maalsef..

    YanıtlaSil
  4. Bazen eğitim sistemini berbat edin desek bu kadar iyi beceremezlerdi diye düşünüyorum. Özellikle bu sene lise yerleştirmede çok sorunlar yaşandı. Daha doğrusu "yerleştirememe"de. Çocuklarımız, gençlerimiz bunları hak etmiyor.
    Canım benim, üzülme, kızın aldığı eğitimin hakkını mutlaka verecektir. Nerede okursa okusun başarılı olacaktır.

    YanıtlaSil