25 Mayıs 2017 Perşembe

Sol Cebimiz Çok Çok Büyük


"Unuttun mu ummayı" diye sormak isterdim.

Ama burası İstanbul.

Mecbur olmadıkça konuşmaz kimse kimseyle..hatta dostlarıyla  bile. Zaman az,bereketsiz;ne doğana sevinilir ne ölene üzülünür. Zaman yetmez.

İETT 'de gidiyoruz. Küçücük bi kız. Dizlerini içine çekse çamaşır sepetine sığacak;o kadar küçük. Başında iki metre  örtü. Kocaman kara gözlerinde anlamını çözemediğim bir ifade; ama donuk. Kimseyle gözgöze gelmemeye özen gösteriyor. Belli ki göz teması ağır geliyor; kimbilir ne gördü daha evvel. Kınama...şehvet?

Hap kadar çocuk ne diye örter başını ben anlamam. Kim ne isterse yaşasınlık konu mudur bu?
Konu  çocuksa,hayır.

Cinler tepemde, bakıyorum içerliyorum kızıyorum.

"Yaşın kaç" demek istiyorum.
"Unuttun mu ummayı" demek istiyorum..sonra "hiç öğrenmedim ki " derse diye korku düşüyor içime.

Kendimi suyun akışına, İstanbul'a bırakıyorum.
Şu nefes alamazlığımı unuttursun bana koşturmacası içinde

Boğulacağım!

Hatırlamak , bilmek  kurtarıyor bizi çok zaman:



Sel ile mücadele etmek manasızdır. Gücünüz yetmez. Kendinizi akıntıya bırakın, koruyun : ta ki  sel zayıflayıp kıyıya yakın yere geldiğiniz ana saklayın gücünüzü: gücünüz kurtuluş için lazım olacak.

16 yorum :

  1. off offf çok güzel bir yazı okudum yine sayende. Bam telime dokundun, çocuksa aslolan akan sular duruyor. Sel bile yavaşlar o derece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sel de bizim, çocuklar da bizim;Emel bu hayat bizim.
      Damlaya damlaya deleriz dağları taşları;tek ki vaz geçmeyelim..bu hayat bizim.

      Sevgiler

      Sil
  2. Su akar yatağını bulur mu desek? Ne desek bilemedim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette su yatağını bulacak Kadriye..sadece geç olmadan, daha fazla geç olmadan

      Sevgiler

      Sil
  3. her şeyin ortasında işte böyle yaşamak zor yaa. insan kendisini herşeyden sorumlu suçlu görüyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağla'cım her şeyden sorumluyuz ama hepsinden birinci dereceden suçlu değiliz.
      Film bitmedi
      Yapacak çok şey var inancımızı yitirmeden çocuklarımız için, yarınlarımız için

      Sevgiler

      Sil
  4. Sel yavaşlayıp kıyıya çıkacak mıyız bazen endişeleniyorum Kadriye....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihe dön bak Şebnem..aksi hiç görülmüşmü ki?

      Sevgiler

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Diyeceğiz ki ohhh..of çekecek yürek kalmadı bende. Yeter yeter..

      Sevgiler

      Sil
  6. Kanıksar olduk artık böyle durumları,bu daha da vahim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balthus,

      Kanıksamadık..yoksa ne ben bu yazıyı yazardım ne sizler dertlenir dellenirdiniz. Bir sürü insanız birbirinden bihaber ama aynı.

      Film bitmedi ki...sevgiler

      Sil
  7. Çocuksa akan sular durmalı zaten:)
    Tüm masum duygular, güzellikler, sevinç çığlıkları, oyunlar, oyuncuklar onların olmalı.
    Oyunbozanlıklar ise büyüklerin.
    Bir çocukta çocuksu emareler görülmüyorsa, işte o zaman yaşamda sorgulanmalı.
    Anlamlı bir yazıydı, yüreğinize sağlık. İzninizle takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlerden yağmurertesi diyen tatlı Mukaddes,
      Yaşamı sorguladık;hatayı göreyledik.
      Şimdi off'tan bir sonrasındayız.

      Sevgiler

      Sil
    2. Yalnız ben seni takibe alamıyorum niye ki?????? Forbidden çıkıveriyor??????

      Sil
  8. Ana sayfanın dışından girildiğinde herhalde sorun oluyor. Ana sayfada sorun olmuyor gibi:)))

    YanıtlaSil