12 Haziran 2021 Cumartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 94

Ağaç ev sohbetlerinde bu haftanın konusu:

"Kişisel olarak  bir değerlendirme yaptığınızda çevrenizde ya da kendinizde gördüğünüz stres kaynaklı rahatsızlıklar nelerdi, bunların nasıl üstesinden geldiniz?" 

imiş :-)

Çocukluğumda film izlerken  de "insanlar birbirini dinlese,ya da cidden doğru dürüst anlatabilse bu sorunların hiç biri yaşanmazdı" diye düşünürdüm. Hele Türk filmlerinde ağzını  açıp adam gibi derdini anlatmak yerine uzun ve anlamlı bakışların olması sinirden karnımı ağrıtırdı.


İletişim okuyacağımı bilmiyordum o yıllarda ama bu benim genlerimde varmış meğer :-))))))))

Dinlemeyi,anlamayı,öğrenmeyi,sorgulamayı,analizi bilmeyen insan güruhları sadece stresin değil her bir haltın tek sorumlusu.



Ve gidişat daha iyiye doğru değil sanırım...

Hepsini kaynar kazana atıp kaynatabilirim..çözüm odaklı ve stressizim.

Bakınız..Allah'ın Sedat Peker'i bile iletişimin önemini kavradı ve kaldıraç niyetine kullanıp dünyayı yerinden oynatmayı düşünüyor.

İnsanlığın geri kalanı..oyyyyyyyy tahammülü zorr.


Beni dinlediğiniz (okuduğunuz) için teşekkür ederim :-)

16 yorum :

  1. İletişimsizlik büyük sorun gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu,

      Gerçekten her şeyin odak noktası başlangıçı ve sonu iletişim.

      Sevgiler

      Sil
  2. Ağaç Ev Sohbetlerinin bu yanını seviyorum. Düşüncelerimizi dile getirebiliyoruz. Ama bir zamanlar bloglarda daha sık yorum ve paylaşım yapan arkadaşlarımız vardı. Bu aralar ben de kendimden şikayetçiyim. Çeşitli rahatsızlıklar iletişim kopukluğu yarattı.
    Fikirlerinize içtenlikle katılıyorum. Artık uzun yazışmalar, mektuplar da yok. Her şey kısaldı, küçüldü, yozlaştı.
    Yazınızın sonundaki teşekkür cümleniz içimi aydınlattı.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule Abalı,

      Önceden daha fazlaydı paylaşımlar haklısın. Ben ne kopabildim buradan ne her gün ya da istediğim kadar yazabildim diyeceğim kendi adıma. İstiyorum ki herkesin yazısına hak ettiği değeri verip okuyayım ve yorum yapayım, sonra istiyorum ki aynı karşılığı alayım. Bazen "keşke"ler "iyi ki"lerden çok oluyor. Elimizden geldiğince iyiyi yapmak ve vaz geçmemek bize düşüyor sanırım.

      Kocaman sevgilerimle

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. N.Narda,

      Bastım kahkahayı.Yapma öyle, senden başka kime zararı var?
      Ben hayatında görebileceğin en sakin ve stressiz insanlardan biriyim.
      Gel yamacıma :-)

      Sevgiler

      Sil
    2. Öğrencin olmak istiyorum, aradığım "maestro" sen olabilirsin. Cidden öğrenmem lazım:)

      Sil
    3. http://mavidebirnokta.blogspot.com/2014/09/siz-hic-oldunuz-mu.html

      Hayat "değmiyor" sevgili N.Narda :-)
      Herkes bir kere ölümü tatmalı belki de...

      Sil
  4. Kesinlikle günümüzün en büyük problemi... Dinlemek yerine hep anlatmayı seven, kendi hikayelerini hep ön planda tutmaya bayılan insan toplulukları.. Değişir mi? Tam tersi artarak devam eder gibi :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Daha da faciası, dinleyip anlayıp umursamayan kesim türedi. Vicdan denilen hazineyi cımbızla aldırmışlar ayyyyy bizlerden uzak olsunlarrrr..

      Sevgiler

      Sil
  5. Ben de stresli asiri stresli insanlardanim. Iletisimsizlik en buyuk neden elbette ben de bir sey ilave edeyim insanlatin once ben deyip geri kalanlar ne olursa olsun demesi de ben de stres kaynagi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,

      Onlar var ya hasta eder insanı hasta.Tahammül edemiyorum hiç. En iyisi onları hasta etmek , böylece dertyerine derman oluruz insanlığa aksaksakshkas canımsın yaaa :-)))

      Sevgiler

      Sil
  6. "Dinlemeyi,anlamayı,öğrenmeyi,sorgulamayı,analizi bilmeyen insan güruhları sadece stresin değil her bir haltın tek sorumlusu." 👍 Evet,çok doğru başka söze gerek yok,tam yerinde bir tespit..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım,

      Senin analiz edip süzgeçten geçire geçire derlediğin o güzel yazıları paylaşıyorum bir çok dostumla "ay çok uzun ne diyo özetle" diyor bir kısmı. Beyin ölümü gerçekleşmiş insanlarda daha ben ne diyimmmm

      Sevgilerrr

      Sil
  7. Eskiden çok sakin biriydim neredeyse hiç konuşmaz dinlerdim bir gün annemin akrabası biri ne öyle sustalı maymun gibi oturuyorsun demişti. Yaş ilerledikçe bazı haksızlıklardan çok konuşur oldum eşim bile eleştirir bazen ama iyi de dinlerim insanları genede bazı kişilerle hiç iletişim kuramıyorum. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,

      Sustalı maymun ne enteresan bir terim. :-o
      Bazı kişilerle iletişim kuramamak enteresan. "Bazı kişilerin " ortak özelliği ne ki ?
      Ona bakmak,sonra yine dönüp sana bakmak lazım :-)

      Sevgiler

      Sil