18 Ocak 2015 Pazar

VOUS À VOTRE MANIÈRE, I AU MIEN - Sen Yoluna ben Yoluma







VOUS À VOTRE MANIÈRE, I AU MIEN

Toi et moi.
Comment les jours merveilleux ont eu nous avons vécu.
Sachant que ces jours ne dureraient pas.
Une amitié gentille pendant des peu de-semaine-vacances.
Pendant les nuits travaillées au noir, sous les arbres.
Dans les bras de la solitude nous causerions.
Au sujet de la richesse, pauvreté, bonheur, unhappiness.
Fortune, misère pendant de longues heures.
Peut-être nous avions trouvé son remède.
Maintenant nos manières sont séparées.
Vous à votre manière, I au mien.
Ce qui se produirait s’il y avait des mers, de hautes montagnes ?.
Puisque votre nom est découpé sur mon coeur, ne pas penser que j’oublierai toi.
Au revoir mon oreille sympathique, au revoir mon ami.
Nous pourrions rencontrer quelque part un jour.
Nous parlerions du passé et du futur.
Au revoir mon oreille sympathique, au revoir mon ami.



SEN YOLUNA BEN YOLUMA
Seninle ben,
Ne kadar güzel günler yaşamıştık birlikte
Bilirdik ki bu günlerin yarınları olmayacak
Birkaç haftalık tatilde dostça bir arkadaşlık
Mehtaplı gecelerde, ağaçların altında
Yalnızlığın kollarında sohbet ederdik
Zenginlikten, yoksulluktan, mutluluktan, mutsuzluktan
Servetten, sefaletten uzun uzun konuşmuştuk
Belki de çaresini bulmuştuk
Şimdi burada bizim yollarımız ayrılıyor
Sen yoluna, ben yoluma
Aramızda derya deniz, yüce dağlar olsa ne olur?
Unuturum sanma sakın, ismin kalbimde yazılı
Güle güle dert ortağım, güle güle arkadaşım
Belki bir gün bir yerlerde karşılaşırız seninle
Eski günleri anarız, gelecekten bahsederiz
Güle güle dert ortağım, güle güle arkadaşım.

16 yorum :

  1. Ne kadar güzel bir şiir - kendi yazdığın bir şiir mi Kadriye'ciğim yoksa şarkı sözü mü? Çok beğendim eline yüreğine sağlık.
    Bundan ne güzel şarkı olur dedim hatta söylüyorum şu an:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde, keşkeeee ben bu güzel şiirin sahibi olsaydım.Çok sevdiğim birine veda etmek zorunda kaldığım günlerde yoluma çıkıp ben seni anlatırım diyen bir şiir ama kime ait bilmiyorum doğrusunu istersen.

      Allah senin iyiliğini versin e mi?İki dakikada nasıl şarkı yaptın bunu(duymayı çok isterdim :-))))

      Sil
    2. Fransızca şarkılar için çok hoş bir lisan, (Türkçe de öyle gerçi asla küçümsemiyorum) Şarkı dinlemeyi de, söylemeyi de öyle çok seviyorum ki....anlatamam, bloglar sesli olsaydı keşke:))

      Sil
    3. Aşkın dili fransızca derler ya hep
      haklılar sanırım

      Şarkı söylemeyi seviyor musun?
      E , bu harika :-)

      Sil
  2. Gercekten sevince insan asla unutmaz bence... Cok hos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevince unutmaz insan, haklısın Hatice.
      Sevdiceklerimizden ayrı düşürmesin Allah..ne diyeyim

      Sevgiler

      Sil
  3. Arkadaşlık, dostluk ya da yaz aşkları :)

    YanıtlaSil
  4. uğruna şiir yazılacak arkadaş bulmk da,arkadaş olmak da pek güzel,iyi geçirilmiş bir ömür:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyledin Havva.
      Özlemek de güzel şey özlenecek olmak da :-)

      Sil
  5. Kadriye ne güzel şiir..
    Bu kadar sevilirse dost..
    mutlaka bir gün tekrar kavuşulur bence...:))) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşağıdaki dizeler Necip Fazıl'ındır ve çok severim Güliz:

      Ne görsem ötesinde hasret çektiğim diyar; Kavuşmak nasıl olmaz? madem ki ayrılık var

      Sevgiler benden sana :-)

      Sil
  6. hemen kızlara okutacağım bu güzel şiiri:) bakalım çevirisini yapabileceklermi:)
    paylaşım için mersi mersi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim.
      Herkes bi başkasını düşündü bu şiirde
      Kimi dostu dostluğu,kimi aşkı sevgiliyi,kimi evladı

      Yaşamak güzel şey mirim
      İnsanlar renk renk

      Sil
  7. Ne güzel bir şiir. Harika! Resimler ayrı bir güzellik katmış. Emeklerinize sağlık. Herkesin kendine ait bir şeyler bulacağına eminim. Aklıma Ahmet Kaya'nın Beni Tarihle Yargıla şarkısını getirdi.

    https://www.youtube.com/watch?v=mWC8BkMATog

    "Biraz sonra asmaya götürecekler beni,
    Biraz sonra dalımdan koparıp öldürecekler beni,
    Hoşçakalın sevdiklerim;
    Dört mevsim, yedi kıta, mavi gök...
    Bütün doğa hoşçakalın...
    Hoşçakalın sevdalılar,
    Çocuklar, üniversiteliler, genç kızlar,
    Sonsuz uzay, gezegenler ve yıldızlar,
    Hoşçakalın...
    Hoşçakalın senfoniler, oyun havaları,
    Sevda türküleri ve şiirler.
    Bildirilerimizin ve seslerimizin yankılandığı şehirler.
    Dağlarında yürüdüğümüz toprak,
    Yalınayak eylem adımlarıyla geçtiğimiz nehirler hoşçakalın...
    Hoşçakalın ağız tatlarım;
    Sıcak çorbam, çayım, sigaram...
    Havalandırma sıram, banyo sıram, kelepçe sıram...
    Parkamı, kazağımı, eldivenlerimi, ayakkabılarımı,
    Ve kalemimi, ve saatimi,
    Ve kavgamı bıraktığım sevgili dostlar
    Hoşçakalın, hoşçakalın..."

    Dostum bana, sevdam bana,
    Soluğunu geçir bana,
    Uyku tutmuyor gözüm,
    Anılar sıraya girdi.
    Gel anne süt içir bana.

    "Hoşçakalın anılarımı bıraktığım insanlar,
    Mutluluğu için dövüştüğüm insanlar,
    Yedi bölge, dört deniz,
    Yedi iklim, altmış yedi şehir,
    Okullar, mahalleler, köprüler, tren yolları...
    Deniz kıyıları, balıkçı motorları, takalar,
    Asfalt yolu boyu dizilmiş fabrikalar,
    Ve işçiler ve köylüler...
    Hoşçakal ülkem
    Hoşçakal anne, hoşçakal baba, kardeşim,
    Hoşçakal sevgilim, hoşçakal dünya,
    Hoşçakalın dünyanın bütün halkları,
    Sınırlı olmayan mekâna,
    Sınırlı olmayan zamana gidiyorum ben;
    En sevda halimle, en yaşayan halimle,
    Gidiyorum dostlarım,
    Hoşçakalın, hoşçakalın...
    Beni yaşamımla sorgula iki gözüm,
    Beni yüreğimle, beni özümle,
    Bilimle anla beni, felsefeyle anla beni,
    Tarihle anla beni,
    Ve öyle yargıla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmak mümkün değil denilecek günleri ve bugünün akışında kirlenmemişliği paylaşan insanların savaşı sanki her şey. Veda etmek de, kalabilmek de mümkün değilken iyi ki bu güzel dizeler iyi ki o güzel şarkılar , iyi ki bizlerin yerine ezgisi oluşturulmuş şarkılar var elimizden tutan. ..yoksa bunca özlem bunca yalnızlık bunca susuş nereye sığardı hiç bilmiyorum.

      Teşekkürler bu güzel ve anlamlı paylaşım için

      Sil