4 Mayıs 2015 Pazartesi

Bora


Sen hatırlamazsın o günü.Hem yaşımız küçüktü , hem de durduk yere  akılda yer edecek özel bir  an değildi.Ama zihnime kazınmıştı benim.Ben unutmadım hiç.Şimdi ne zaman "hiç ayrılamam derken kavuşmak hayal oldu " dese Zeki Müren gözlerim yaşla dolar. Seni,çocukluğumuzu ve anıların yumuşak sıcaklığını özlerim İstanbul'un  metalik seslerinin arasında. Yalnızlığım dolar kalbime, seni özlerim denizimi, mavimi, Trabzon'umu özlediğim gibi.

Abim'e...

Sen olsan olsan 12 ben de o zaman olsam olsam 10 yaşlarındaydık.
Şivemiz kaymasın,küfür öğenmeyelim diye annemin sokağa salmadığı,bizim de 3 kardeş evde kendi cennetimizi yarattığımız yıllardı. Sotka'da caddeye bakan ,halen çocukluk anılarına ait tüm rüyalarımda koridorlarında dolandığım evimizdeydik.

Hatırlarsın hani, misafir odası ve oturma odası caddeye bakardı, annemin yatak odası ve mutfak da Karadenizin mavisine. Hani terasımız vardı annem kızınca yalınayak kaçtığımız, halı yıkandığında deli gibi eğlendiğimiz, senle uçurtma yapıp uçurduğumuz. Hani,okuldan gelince rahat oturalım diye annem dikerdi pijamalarımızı, bitmezdi sohbetimiz,masallar anlatırdın bana.Gözümüzü açtığımızda birbirimizi arardı gözlerimiz.Yaramazlık yapar,karnımız ağrıyıncaya kadar gülerdik hani."Sen erkeksin sen kızsın"ı sokmamıştı aramıza kimseler henüz.El de yoktu resim çerçevemizde, alem de. Ailemiz vardı, mutluyduk çayıra salınmış küçük eşekler kadar.

Bir gün, yine böyle bahara - Mayıs'a çalmıştı zaman. Yapabileceğimiz yaramazlıklar bitmiş , oturma odasının camından caddeyi seyrediyorduk. Bilgisayar - TV kaplamamıştı günümüzü zihnimizi . Radyo açıktı. Sonra o şarkı çaldı, döndün bana "bu ikimizin şarkısı olsun" dedin. Sözlerini dinleyince gözlerim doludoluverdi. "Ayrılmayalım  ki biz hiç" demek istedim. Boğazıma tıkıldı sözcükler kendi manasızlıklarını, kadere hükümsüzlüklerini bilirmiş gibi. Uzandım eline dokundum sadece. Öylesine bir andı. Unutmuşsundur sen binlerce kere..tıpkı diğer anıları unutabildiğin gibi. Ama ben unutmadım.


Sonra taşındık o kiradaki  evden .Yeni, güzel ve bize ait evimize geçtik..ama üç kardeşin üçünün de düşlerinde hep Sotka'daki ev kaldı.Çocukluğumuz ve olanca masumluğumuz.

Büyüdük, aşk  girdi hayatlarımıza. Senle biraz uzaklaşmıştık işte o zaman..el de vardı alem de vardı şimdi hayatlarımızda. Sen erkek çocuk ben kız çocuktuk. Gelişimlerimiz farklıydı. Yine de oynardık,yine de paylaşırdık birbirimizle. Hani hakkını vereyim:on numara yakışıklı bir adamdın her zaman. Yıllar perçinledi bunu...babamı koy bi yana,üstüne adam tanımam yani. Sana aşık olan kızların bana yanaşmasına çok gülerdim. Okuldan dönerken bağıra çağıra şarkı söyleiğini duyduğum top arsasında seni görünce mutlu olurdum. Sen hep çok neşeli bir delikanlı idin, gülüşünü severdim.Adına hakkını verirdin "Bora" gibi, kıyısında büyüdüğün deli dolu Karadeniz gibiydin, esmeni gürlemeni hatta sabahın köründe bana zorla Burhan Çaçan dinletmeni ..ben seni çok severdim.

Sonra evlendin.
Güzel,tatlı bir kızdı gelinin.
Ama evlilik demek el demek alem demek.

Sonra ablam evlendi.
Neşeli,tatlı bir beydi damadı
Ama evlilik demek sorumluluk demek,anne olmak/bölünmek demek.

Sonra ben evlendim.
Evlilik demek hayat demek gaile demek.

Bu eleştirim için bağışlayın beni ey cümlealem : kız evlenince birini daha alıp aileye katıyor ama erkek evlenince..gidiyor galiba.Uzaklaşıyor yani?


Kopmadık birbirimizden ama uzaklaştık mı ne biraz? Müdür Bey oldun sen, öfkeli, kızgın,fazla ciddi.
Bir eşek şakası yapamaz oldum sana. Arada gözlerinde yakaladığım muzurluk da olmasa çekilmez olacak bu hayat iyice. Başbaşa geçirdiğimiz saatler yok..saatleri koy bir yana anlar bile az artık.

Evlilik denen şeyin getirdiği değişimi sevmiyorum yalan yok.
Ben İstanbul'da siz Trabzon'da.

Ablamla her gün konuşuyoruz da sen uzaklaştın mı biraz ne?
Ablamla her şeyi paylaşıyoruz,birbirimizi yargılamadan sınırsız perdesiz..fiziki mesafeler vız gelir tırıs gider ki her zaman.


Yine de bilmez değilim cüzdanında bir benim resmimi taşıdığını.Elimi uzatsam, elimi boş bırakmayacağını.. Yorgunsun,kınamıyorum ki seni ben.

Yani, sen gönlündeki sevgiyi yitirmedin ama perdeledin mi azcık ne.

Ne bileyim..özledim seni işte. Çocukluğumuzdaki gibi kahkahalarının içinde yuvarlanarak anlattığın bişileri özledim.Başka şehirlerde olmak değilmiş ayrılık.


Hayat arkadaşlarımız..evlilik...sorumluluklar..seçimlerimiz
Bir bakıyorsun,hiç ayrılamam diyorken kavuşmak hayal oluyor.
Ama olsun...
Zamanın zulmüne direnci de o hayaller sağlıyor.

28 yorum :

  1. Annem ve babama hep sorduğumuz sorudur, "Neden sizin kardeşlik bağınız bizimkisi gibi değil." Aldığımız cevap hep aynıydı "Hele siz de bir evlenin de, evlatlarınız olsun sonra yine sorun olur mu?" Yazını okuyunca ailemize çok düşkün erkek kardeşim geldi aklıma, henüz yirmi beşinde. Ona da soruyorum "Evlenirsen bizden uzaklaşır mısın?" diye Mangalda kül bırakmıyor. Umarım haklı çıkar da hayat koparmaz bizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Burcu,

      Kürek çektin mi sen hiç?
      Sağ küreği çok çekersen kayık sağa döner,solu çok çekersen sola döner.Kayığın düz ilerlemesi için her iki küreği de eşit -paralel şekilde çekmen gerekir.
      Dilerim kardeşin dediğini yapar...ama bu ondan daha fazla partnerine bağlı olacak sanıyorum.
      Hayat asla kopartmaz sizi..kardeş candır.
      Kopartmaya kalksa da elleri bırakmamak lazım.

      Sizin şarkınız başka olsun dilerim
      Sevgiler

      Sil
  2. Yazını okuyunca duygulandım ben de. Hayat ne garip değil mi zamanla ne çok değişiyor her şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenay, eski resimlere bakınca şunun şunu bunun da bunu yaşayacağını bilmiyor olması ne garip diyor insan.
      Yaşamak ,kardeşlik her şeye rağmen güzel şey.
      Ben biraz fazla bağlıyım belki de
      Bilmiyrum kiii :)

      Sil
  3. Abimin ve kücük erkek kardesimin yillardir beni aramadiklarini söylesem,yanliz degilsin.Bende uzak gurbet ellerindeyim.En son ben aramistim ikisinide...

    Galiba yine bizim aramamiz gerekecek..
    Üzücü gercekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok Şule ..üzücü değil,
      Arayacak kardeşin var..ayrılığı getiren zaman kavuşmayı da getiriyor
      Öyle düşün e mi?

      E , hem artık bizler de varız iyi kötü?
      Öyle düşün e mi?

      Sevgiler

      Sil
  4. Evlilik ve evlat girince araya... Ve evet, erkek kardeşin bağı eşinden dolayı kopabiliyor ne yazık ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,

      Türk aile yapısının getirisi bir şey mi bu, erkek yapısı ile mi ilgili,evlilik mi sebep...
      Düşünüyorum düşünüyorum..ben de bilmiyorum

      Sevgiler sana..

      Sil
  5. Her zaman senin yerin onun için çok özeldir eminim :D

    YanıtlaSil
  6. Öyle :D
    Bundan zerre şüphem olmadı Handan.
    Onun yerinin ben de hep çok özel kalması gibi

    Öptüm seni

    YanıtlaSil
  7. Benim 2 kız kardeşim var bilmem erkek kardeşi ama çevreden gördüğüm yaşadıklarını çok kişi yaşıyor normal bir süreç malesef. Gene hüzünlendim adaş dokturmussun. Bence sevgi azalma da ortama uyum sağlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi azalmıyor,ortama uyum sağlıyor ?Bu değişik bir bakış açısı Kadriye, bunu düşüneceğim sağol.
      Kız kardeş başka erkek kardeş başka..paylaşıanlar farklı oluyor ama kesinlikle iki evladını kıyaslayamayacğaın gibi bir şey..ikisini ayrı seviyorsun ama kimseyi daha az sevmiyorsun.

      Öptüm seni

      Sil
  8. Benimde erkek kardesim var ne acıdır ki o askere gidene kadar kardeş gibi görmedim onu ne zaman askeriyeye bıraktık ozaman bende şimşekler çaktı 2 saatlik yolu ağlayarak döndüm ve o saatten sonra her aanım her saniyem onu düşünerek geçti şimdi can yoldaşım o benim evet evlendi her zaman görüşemiyoruz ama kardeş bambaşka bir duyguymuş sırf bu yüzden çalışıyor olmama rağmen ikinci çocugu yaptım birbirlerine yoldaş olsunlar umarım hiç kopmazlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah'cım ne güzel anlatmışsın sevgini,vazgeçilmezliği ve hayatı nasıl doldurduğunu.
      Benim de Nehir'i dünyaya getiriş sebeplerimin en önemlisidir Selin'in yalnızlığa mahküm olmaması temennisi.
      Umarım çocuklarımız da hiç kopmaz umarım sevgiyi de sevmeyi de bilerek büyürler.

      Sil
  9. Ben böyle bir yazı yazsam 2 abime de "aman sende ne çok abartıyorsun" olur cevapları.."burdayız işte" varsın ama aslında yoksun...yakınsın ama aslında çok uzaksın diyemem onlara anlamazlar..bu erkek milleti çok düz....keşke bir kız kardeşim olsaydı diye düşünürüm zaman zaman....aman neyse 6.resimdeki bakışlar beni benden aldı Kadriye....şahane bir foto....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç,

      Abim bu yazıyı okusa ne derdi bilmiyorum.Adı Bora kendi daha bora. Bir arada kaldığımızda ne konuşacağımı bilmiyorum bazen. Konuları dikkatli seçmek gerekiyor eleştiri oklarına hedef olmamak ya da kapının kapanmasına neden olmamak için. Ve Allah iyiliğini versin gittim resimleri saydım hangisini diyo bu kız diye...evet, o bilerek verilmiş bir poz değil.Ölürüm abime ben,çok gurur duyarım onunla çok benimdir ne olursa olsun.

      Ayy sevgiler daim olsun :)

      Sil
  10. Çok güzel bir çocukluk geçirmişsin, keyifle okudum, bence üzülme kızkardeşlerin daha yakın olması doğal...
    bence çok şanslısın...ne kardeşler var...gazetelerde okuyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde benim çocukluğum haaaaaaaaaarika idi.
      Hani masal gibi, rüya gibi..her şey mükemmel değildi ama biz şükrü bilip severek yaşadık yaşadığımızı.
      Şanslıyım tabii..hem ablam hem abim var
      Çocuklarımız da şanslı olsun inşallah ,sağolasın.

      Sil
  11. Benim çok ama çok yakın bir arkadaşım vardı, yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmez, aynı derde ağlar, aynı güne gülerdik. Babasına ait olan terzi dükkanının yanındaki restoranda sevdiği çocuk vardı. Bizde dükkanın karşısındaki bankta saatlerce oturur, konuşur dururduk. O genelde o çocuğa bakabilmek için, benim yönümü kullanırdı. Tabiri caizse yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmez, nefesimiz çoğu zaman tek olurdu. Ancak gün geldi ki, karşılıklı bir aşk buldu. Hali, tavrı her şeyi değişti. Uzaklaştı, çook uzaklaştı... Sonra evlendi, beni düğününe bile çağırmadı.

    İlk zamanlar çok kızmıştım, ancak bir süre sonra hayatımdaki insanlara kızmayı bıraktığım için, oda bundan nasibini almıştı. Beni facebooktan ekledi ve biraz konuştuktan sonra geçmişe dair yaptığı tek açıklama "önceliklerim değişti" oldu. :)
    Nasıl bir öncelik, o kısmı hala anlayamıyorum. Anlayamayacağım da... Abine karşı olan bu özlemde de, öncelikler konusunu sezdim ben.

    Sevgiler yolladım, benim mai'mden! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son cümlen bitirdi beni Ersin :D
      2-3 kere okudum yazdığını, anlamaya çalıştım yani . "Düğününe bile çağırmadı" ile sonlanan bir öyküye "önceliklerim değişti" açıklamasın bizim oralarda bişi deniyor da buraya yazılmıyor işte :p sen gönlü zengin aklı olgunlardan olmuşsun.Boşverebilmen HARİKA.

      Kabullenmek yetiyormuş bazen..anlamak gerekmiyormuş meğer.

      Sevgiler sana benim Mai'nin derinlerinden ;)

      Sil
  12. Ahhh gönlü derin arkadaşım benim...
    Abin için hala çok özelsindir eminim... Ama erkeklerin duygularını belli edememeleri de var, ve evet ele karıştın mı yele de karışırsın durumları da var...
    Biz kadınlar sevgi pıtırcığı gibiyiz galiba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be Şebneeeeemmm,

      Aklı ve kalbi kullanabilen insanlarız biz. Bu biraz yönlendirme biraz tercih meselesi..erkek olmak ile ilgisi olmamalı ne bileyim.Hepiniz yorumlarınızda öyle güzel tespitler yapmışsınız ki bunları birleştirip resmi bir ke daha izleyeceğim ve ben mi fazla hassas davranıyorum,hayat aslında böyle de uyumsuz olan (klasik olarak) ben miyim diye bakacağım .Bu ÇOK hoşuma gitti valla :-)

      Hem sevgi pıtırcığı olalım ne güssel işte :D

      Sil
  13. Yok yok sen öyle düşünme, ah desen koşar gelir sana, eminim ben ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Aliye (her zamanki gibi)

      "Sana ihtiyacım var " dedim ona bir kaç ay evvel
      O haftasonu atladı geldi İstanbul'a...

      Varlığı yeter..doyamıyorum,kanamıyorum demek ki...

      Sil
  14. Koşar gelirler bilirim hatta hissederler sıkıntılarını sesinin tonundan ...uzaklarda olsalarda bilirsin yanında olacaklardır..yazını okuyunca kardeşlerimin sesini duymak istedim birden...sevgiyle kal...
    Sevgili Kadriye o kadar içten yazmışsın ki sana söylemiştim sanırım çok duygulandım...yazmaya devam kalemine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bilge,

      Dün telefonda sesini duymak ayrı bir keyifti :D
      Sesimi duysa koşar gelir, karadeniz erkeğinin saklı şefkatini taşır yüreğinde.
      Yine balığa gidelim yine denize düşelim yine annemden saklayalım istiyorum herhalde..daha farklı bişilere özlemim.

      Sevgiler

      Sil
  15. kadriyecim
    sana çok özeniyorum,nasıl da güzel anlatıyor,hatta yaşadığın hüzne bile özendiriyorsun.
    ben şu aralar aile kavramını çok kurcalıyorum!
    anne baba sonrası karışık bu ara benim hayatımda!
    ama seni okumak çok keyifli,sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili üç iken beş bilinmeyenli denkleme dönüşmüş arkadaşım,
      Sevgili Havva
      Sevgili duyguları naif, zırhı kalın,mızrağı süslü arkadaşım

      Hüznüm sevgimden de onu sevmişsindir sen ..Güzel bir ailem var benim hayatta başka bir şeyle değişmeyeceğim.
      Umarım, layık olduğun sevgiyle yoğrulursun daha geç olmadan

      Sevgiler

      Sil